Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 2023 - Λαμπερές Χρονομηχανές!

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 2023 - Λαμπερές Χρονομηχανές!

Στα «χνάρια» του επίσημου εθνικού μας αγώνα που προσμετράει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, πραγματοποιήθηκε και το συνώνυμο του, το Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις, απο τις 3 έως τις 5 του Νοέμβρη, με ιλλουστρασιόν αγωνιστικά αυτοκίνητα, που κάποτε έγραψαν την δική τους ανεξίτηλη ιστορία στην αυτοκίνηση.

Ένας αγώνας, που από φέτος επιστρέφει με όλη του τη λαμπρότητα στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων. Ο αγώνας μετρά επίσης και για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων.

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 2023

Η εκκίνηση δόθηκε πανηγυρικά, με την καρρό σημαία της ράμπας να σηκώνεται για το πρώτο αυτοκίνητο στις 11 το πρωί της Παρασκευής, κάτω απο τον ιερό βράχο της Ακρόπολης. Την διοργάνωση του 3ήμερου αγώνα, είχε αναλάβει με αρκετή σπουδή και συσσωρευμένη εμπειρία, φέρνοντάς την επιτυχημένα εις πέρας, η Ο.Μ.Α.Ε (Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος).

Στο πλευρό της διοργάνωσης βρέθηκαν ο Δήμος Ελευσίνας (η Ελευσίνα είναι η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2023), η Superfast Ferries, η SP Tableware, η Seajets και η Cosmote TV.

Οι τρεις κατηγορίες αυτοκινήτων που δήλωσαν συμμετοχή ήταν οι εξής: κατηγορία Sporting με 48 πληρώματα, κατηγορία Regularity (αυτοκίνητα απο το 1950 έως το 1990) με 58 συμμετοχές και κατηγορία Legend αυτοκίνητα μεταξύ του 1991 και του 2000) με 8 πληρώματα. Ο καλός αν και σε κάποια σημεία άστατος καιρός, ήταν αρωγός στα πληρώματα τα οποία έπρεπε να οδηγήσουν  840 χιλιόμετρα ολικής διαδρομής, η οποία αποτελούταν απο 673 χιλιόμετρα απλών διαδρομών και 167 χιλιομέτρα 14 ειδικών διαδρομών, ενώ ανάμεσα σε αυτές είχαμε και νυχτερινές ειδικές.

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 2023

Η πρώτη μέρα περιλάμβανε 4 ειδικές διαδρομές: Σκούρτα (13,02 χλμ), Θήβα1 (14,53 χλμ), Ελικώνας (8,06 χλμ) και Βωξίτες 1 (8,48 χλμ) με τερματισμό και διανυκτέρευση στην Ιτέα, επίκεντρο της εξέλιξης του ράλι όπου και το αρχηγείο του αγώνα.

Πολλά τα Ελληνικά πληρώματα σε όλες τις κατηγορίες με αρκετούς οδηγούς να κάνουν νοσταλγικό come back απο τα παλιά, αλλά και αρκετούς ξένους απο τον υπόλοιπο κόσμο, να δίνουν εντυπωσιακά το παρόν με προσεγμένες και «σπιρτάτες» κατασκευές.

Το δεύτερο και περισσότερο απαιτητικό σκέλος του αγώνα το Σάββατο 4 του Νοέμβρη, περιελάμβανε τις Ε.Δ Παρνασσός 1 (15,27 χλμ), Προσήλιο 1 (11,55 χλμ), Βωξίτες 2, Παρνασσός 2, Προσήλιο 2 και Καρούτες (16,47 χλμ).

Η τρίτη και τελευταία ημέρα του ιστορικού ράλι Ακρόπολις, περιλάμβανε τις ειδικές διαδρομές Μαυρονέρι (9,98 χλμ), Λιβαδειά (10,95 χλμ), Θήβα 2 και Νεοχωράκι (8,37 χλμ), με τον πανηγυρικό τερματισμό του αγώνα και των πληρωμάτων  να γίνεται στην Ελευσίνα στις 14.37 το μεσημέρι!

Πρώτη μέρα

Κατηγορία regularity

Στη κατηγορία regularity, οδηγώντας ένα Ford Fiesta MK1 του 1981, οι Άκης Μερτινός-Γεράσιμος Κυπραίος, βρέθηκαν επικεφαλής. Στη δεύτερη θέση ήταν οι Αθανάσιος Ντζουμάνης-Βασίλειος Τσομπανίδης με μια Lancia Fulvia Coupe, εμπρός από τους Δημήτριο και Ελευθέριο Λιάκο, που είχαν στα χέρια τους μία BMW 1502 του 1975. Στην τέταρτη θέση τερμάτισαν οι Βούλγαροι Georgi Andonov-Yordanka Antonova, με ένα Volvo 121 του 1961.

Κατηγορία Sporting

Στην κατηγορία Sporting, οι Βρετανοί Martin McCormack –Barney Mitchell ήτανε μπροστά, έπειτα από τις 4 πρώτες Ειδικές Διαδρομές του αγώνα.  Δεύτεροι ήταν οι Valter Pierangioli – Sauro Farnocchia, οι οποίοι εντυπωσίασαν με την εμφάνισή τους, στην πρώτη τους απόπειρα εκτός έδρας.

Αν και καρδιοχτύπησαν στην 1η Ειδική Διαδρομή καθώς το Ford Sierra RS Cosworth 4×4 αντιμετώπισε ηλεκτρικό πρόβλημα, στη συνέχεια το ξεπέρασαν, ανέβασαν ρυθμό και κατάφεραν να περάσουν στην πρωτοπορία του αγώνα έπειτα από τις 3 πρώτες διαδρομές. Στους Βωξίτες, όμως, δεν κατάφεραν να ακολουθήσουν το ρυθμό των Βρετανών, καθώς ένα τετ-α-κε στη νυχτερινή ειδική, τους ανάγκασε να χάσουν αρκετά πολύτιμα δευτερόλεπτα και να υποχωρήσουν δεύτεροι, σχεδόν μισό λεπτό μακριά από την κορυφή.

Οι Ernie Graham – Karen Graham με το Ford Escort RS1800 MKII τα κατάφεραν περίφημα στη τρίτη θέση, ενω στην τέταρτη θέση βρέθηκε το πρώτο Ελληνικό πλήρωμα, με τους Αλέξανδρο Χαλιβελάκη και Θάνο Παπαγεωργίου.

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 2023

Κατηγορία Legend

Στην κατηγορία Legend,ο Αχιλλέας Χριστοδούλου προηγείται, έχοντας στο δεξί μπάκετ του Mitsubishi Lancer Evo VI τον Επαμεινώνδα Καρανικόλα.  Οι Ανδρέας Χριστοδουλάκης – Σταύρος Αναμολίδης στην επιστροφή τους στην ενεργό δράση, κινήθηκαν χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα με το Subaru Legacy 4WD Turbo και ήταν δεύτεροι, εμπρός από τους δικίνητους, Νίκο Μοσχόπουλο – Ειρήνη Κόγια Γραμματικού, που έχουν οδηγούσαν ένα Toyota Yaris και εντυπωσίασαν με την εμφάνισή τους.

Δεύτερη ημέρα

Κατηγορία regularity

Στην πρώτη θέση της κατηγορίας Regularity ανέβηκαν οι Αθανάσιος Ντζουμάνης-Βασίλειος Τσομπανίδης με μια Lancia Fulvia Coupe. Στη δεύτερη θέση ήταν οι Κυριάκος Φαρμάκης-Μαρία Αθανασοπούλου με ένα Volvo 122 S του 1964, εμπρός από τους Χρήστο Χατζηκωνσταντίνου – Μανώλη Δημακαρέα με το Volkswagen Golf II του 1985.

Οι Ανδρέας Χριστοδουλάκης – Σταύρος Αναμολίδης, πέρασαν στην κορυφή του 2ου Acropolis Rally Legends, αφού τέθηκαν αναπάντεχα επικεφαλής στην 8η Ειδική Διαδρομή, επωφελούμενοι από την εγκατάλειψη των πρωτοπόρων μέχρι τα μισά του δεύτερου σκέλους, Αχιλλέα Χριστοδούλου – Επαμεινώνδα Καρανικόλα. Δεύτεροι ανέβηκαν οι Νίκος Μοσχόπουλος-Ειρήνη Κόγια Γραμματικού με Toyota Yaris.

Την τριάδα συμπλήρωσαν οι Κυριάκος και Δημήτρης Βυτόγιαννης με Subaru Impreza GT Turbo, ακολουθούμενοι από τους Βασίλη και Ελένη Καραθανάση με ένα Opel Astra GSI.

Κατηγορία Sporting

Στην κατηγορία Sporting, άπιαστοι ήταν οι Martin McCormack – Barney Mitchell, κερδίζοντας όλες τις ειδικές και αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο τη διαφορά, από τους «κυνηγούς» Ιταλούς  Valter Pierangioli – Sauro Farnocchia που είχαν ένα σπασμένο ημιαξόνιο και έχασαν πολύτιμο χρόνο, βλέποντας τις όποιες ελπίδες τους για νίκη να βουλιάζουν. Στη τρίτη θέση οι Βρετανοί Ernie και Karen Graham με Ford Escort MKII, χωρίς να απειληθούν από τους «ιπτάμενους» Oldrich Kovarik jnr- Marek Kapic με Skoda 136L που τους ακολουθούσαν.

Από τους διακριθέντες του Σαββάτου ήταν οι Μάριος Σταφυλοπάτης – Γιώργος Χατζηρήγας, που ανέβηκαν έξι θέσεις στην κατάταξη και ήταν πρώτοι μεταξύ των Ελληνικών πληρωμάτων με ένα Ford Escort RS 2000 MK2, παρόλη την ισχυρή βροχή που αντιμετώπισαν στην Παρνασσίδα.

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 2023
ΣΤΑΦΥΛΟΠΑΤΗΣ – ΧΑΤΖΗΡΗΓΑΣ. ΟΙ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!

Τρίτη μέρα

Αμετάβλητη παρέμεινε η κατάσταση στην κορυφή, με τους McCormack-Mitchell να συνεχίζουν το νικηφόρο σερί τους, κερδίζοντας και την πρώτη ειδική διαδρομή της Κυριακής. Χωρίς κάποιο ιδιαίτερο κίνητρο, οι Pierangioli-Farnocchia είναι στη δεύτερη θέση, εμπρός από τους Graham-Graham. Στην τέταρτη θέση, παραμένουν οι Kovarik jnr-Kapic, με τους πρώτους Έλληνες Σταφυλοπάτη – Χατζηρήγα, να διατηρούν πίσω τους τους Guignard – Meffre. Ακολουθούν οι Αργυρίου – Λάσκος και Παπαδημητρίου – Σιγάλας.

Όλα αυτά ήταν ρευστά μέχρι την τελευταία ειδική και μέχρι να πέσει η καρώ σημαία στο βάθρο του τερματισμού, όπου στό τέλος υπήρξαν μικρές ανακατατάξεις στις κατηγορίες.

Κατηγορία Sporting

Για την ιστορία τον αγώνα της κατηγορίας sporting κέρδισαν οι ιπτάμενοι Βρετανοί Μακ Κόρμακ και Μίτσελ με το «πριόνι» Ford Escort Mk2, όπου ο ήχος του μας ταξίδεψε στις χαμένες εποχές της αθωότητας!

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ REGULARITY ΚΑΤΑΤΑΞΗ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ REGULARITY ΚΑΤΑΤΑΞΗ

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ SPORTING ΚΑΤΑΤΑΞΗ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ SPORTING ΚΑΤΑΤΑΞΗ

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ LEGEND ΚΑΤΑΤΑΞΗ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ LEGEND ΚΑΤΑΤΑΞΗ

 

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 2023

Δείτε επίσης

Φώτα αυτοκινήτου: Δεν ανάβει η μεγάλη σκάλα – 9 πιθανές αιτίες

Φώτα αυτοκινήτου: Δεν ανάβει η μεγάλη σκάλα – 9 πιθανές αιτίες

Σήμα της Renault: Το κρυφό μήνυμα πίσω από το γαλλικό διαμάντι

Σήμα της Renault: Το κρυφό μήνυμα πίσω από το γαλλικό διαμάντι

Mercedes: Χωρίς… φρένα τα νέα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα

Mercedes: Χωρίς… φρένα τα νέα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα

F1: Σαμποτάζ της Mercedes στον Hamilton; Τι λέει ο διευθυντής της ομάδας

F1: Σαμποτάζ της Mercedes στον Hamilton; Τι λέει ο διευθυντής της ομάδας

Μεταχειρισμένα: Τι προσέχω όταν αγοράζω από «δεύτερο χέρι»;

Μεταχειρισμένα: Τι προσέχω όταν αγοράζω από «δεύτερο χέρι»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;