Site icon TheCars.gr

10 μύθοι για τα φρένα που πρέπει να σταματήσεις να πιστεύεις

φρένα

123rf

Φρένα: Όλα όσα έχεις σίγουρα ακούσει άλλα δεν ισχύουν. Διάβασε περισσότερα εδώ.

 

Μέχρι να αρχίσουν να βγάζουν τους γνωστούς ανησυχητικούς ήχους , ως οδηγός μάλλον δεν σκέφτεσαι ιδιαίτερα τα φρένα του αυτοκινήτου σου. Ένα «τσικ», ένα «γκρρρ», και ξαφνικά βρίσκεσαι να ψάχνεσαι σε άρθρα να δεις τι σημαίνει ή ακούς τις συμβουλές του φίλου σου που το «έχει ξαναπάθει και ξέρει». Κακή ιδέα μάλλον.

Η αλήθεια είναι ότι πολλά απ’ όσα «γνωρίζουμε» για τα φρένα είναι μύθοι. Άλλοι έχουν μείνει από τότε που υπήρχαν κασετόφωνα στα αυτοκίνητα, μερικοί είναι απλώς φαντασιώσεις. Όμως αυτοί οι μύθοι είναι και επικίνδυνο, αφού μπορεί να σε οδηγήσουν σε σπατάλη χρημάτων, φθορά εξαρτημάτων ή ακόμη και σε ατυχήματα, αν τους ακούσεις και δεν ψαχτείς αρκετά.

Ακολουθούν 10 συχνοί μύθοι για τα φρένα, που είναι ώρα να σταματήσεις να πιστεύεις:

Μύθος 1: Πρέπει να «πατάς ρυθμικά» τα φρένα

Ήταν χρήσιμο όταν τα αυτοκίνητα δεν είχαν ABS. Σήμερα όμως, αν το αυτοκίνητό σου διαθέτει ABS (και πιθανότατα διαθέτει), τότε κάνει αυτόματα το «πάτημα-άφημα» των φρένων πολύ πιο γρήγορα και αποτελεσματικά από εσένα. Εσύ απλώς πρέπει να πατήσεις σταθερά το πεντάλ και να το κρατήσεις.

Μύθος 2: Το ABS σε βοηθά να σταματήσεις πιο γρήγορα

Το ABS δεν έχει σχεδιαστεί για μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης, αλλά για να σου δίνει έλεγχο. Αντί να γλιστράς ανεξέλεγκτα με τους τροχούς σου μπλοκαρισμένους, το ABS επιτρέπει στους τροχούς να γυρίζουν ελαφρά, ώστε να μπορείς να στρίψεις και να αποφύγεις εμπόδια.

Μύθος 3: Τα τακάκια χρειάζονται «ζέσταμα»

Αυτό ισχύει για αγωνιστικά αυτοκίνητα. Τα τακάκια των αυτοκινήτων δρόμου λειτουργούν αποτελεσματικά από το πρώτο φρενάρισμα, ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες. Δεν υπάρχει λόγος «προθέρμανσης».

Μύθος 4: Τα φρένα τρίζουν μόνο όταν είναι φθαρμένα

Οι ήχοι μπορεί να προέρχονται από υγρασία, σκόνη, ή ακόμη και τη σύνθεση των τακακιών. Αν ο θόρυβος φεύγει μετά από μερικά πατήματα, δεν είναι σοβαρό. Αν επιμένει ή γίνεται τρίξιμο μετάλλου, τότε χρειάζεται έλεγχος.

Μύθος 5: Οι δίσκοι διαρκούν όσο το αυτοκίνητο

Οι δίσκοι φθείρονται όπως και τα τακάκια. Κάθε φορά που πατάς φρένο, οι δίσκοι υφίστανται θερμότητα και πίεση. Με τον καιρό, λεπταίνουν και χαράζονται. Συνήθως αντέχουν 50.000–70.000 χλμ., αλλά σε σκληρή χρήση φθείρονται νωρίτερα.

Μύθος 6: Δεν χρειάζεται «στρώσιμο» στα καινούρια φρένα

Ακόμη και τα τακάκια που διαφημίζονται ως «έτοιμα για χρήση» αποδίδουν καλύτερα αν γίνει σωστό στρώσιμο. Αυτό εξασφαλίζει ομοιόμορφη επικάλυψη υλικού στα δισκόφρενα, βελτιώνοντας τη φρενάρισμα και μειώνοντας τριγμούς.

Μύθος 7: Το υγρό φρένων δεν χρειάζεται αλλαγή

Το υγρό φρένων απορροφά υγρασία με τον χρόνο (είναι υγροσκοπικό), με αποτέλεσμα να μειώνεται το σημείο βρασμού του. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε «μαλακό» πεντάλ ή ακόμη και απώλεια φρεναρίσματος. Αντικαθίσταται κάθε 2 χρόνια ή 30.000 χλμ., εκτός αν ορίζει αλλιώς ο κατασκευαστής.

Μύθος 8: Το κατέβασμα ταχύτητας προστατεύει τα φρένα

Ναι, μπορεί να μειώσει λίγο τη χρήση των φρένων, αλλά βάζει περισσότερη φθορά στο κιβώτιο και τον συμπλέκτη και αυτά είναι πολύ πιο ακριβά στην αντικατάσταση. Η φθορά των φρένων είναι φθηνότερη και φυσιολογική.

Μύθος 9: Τα μεγαλύτερα φρένα σταματούν καλύτερα

Τα μεγαλύτερα φρένα είναι χρήσιμα σε έντονη χρήση, γιατί διαχειρίζονται καλύτερα τη θερμότητα και μειώνουν το φαινόμενο brake fade. Αλλά στον καθημερινό δρόμο, αυτό που παίζει μεγαλύτερο ρόλο είναι τα λάστιχα και η πρόσφυσή τους με το οδόστρωμα. Ένα καλό σετ ελαστικών θα σε σταματήσει πιο γρήγορα από… ένα εντυπωσιακό set από δισκόπλακες.

Μύθος 10: Το brake fade συμβαίνει μόνο σε αγωνιστικά αυτοκίνητα

Το φαινόμενο όπου τα φρένα χάνουν απόδοση λόγω υπερθέρμανσης μπορεί να συμβεί σε όλους, ειδικά σε παρατεταμένα κατηφορικά φρεναρίσματα, σε κίνηση το καλοκαίρι ή όταν ρυμουλκείς φορτίο. Η λύση είναι σωστή χρήση: άσε το κιβώτιο να βοηθήσει σε κατηφόρες και κάνε διαλείμματα για να κρυώσουν τα φρένα όταν χρειάζεται.

Μην αφήνεις τους μύθους να θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλειά σου

Τώρα που ξέρεις την αλήθεια, είσαι σε πλεονεκτική θέση. Θα καταλαβαίνεις πότε ένας ήχος είναι ακίνδυνος και πότε χρειάζεται έλεγχος. Θα ξέρεις τι να ρωτήσεις τον μηχανικό σου και δεν θα «τσιμπήσεις» σε παραπληροφόρηση. Και το καλύτερο; Μπορείς να δώσεις σωστές συμβουλές και στους φίλους σου.

 

Exit mobile version