Μίζα του αυτοκίνητου: Ποιος είναι ο ήχος που μαρτυρά ότι έχεις πρόβλημα στην ανάφλεξη
Παρόλο που τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι κατά γενική ομολογία αξιόπιστα και ανθεκτικά, η μακροχρόνια χρήση και η φυσιολογική φθορά μπορούν μερικές φορές να οδηγήσουν σε μηχανικές βλάβες. Ευτυχώς, τα αυτοκίνητα μάς προειδοποιούν όταν κάτι πάει στραβά, είτε μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος διάγνωσης (OBD) και της ένδειξης «check engine», είτε και με διάφορους ήχους, όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές που υποδηλώνουν πρόβλημα.
Ένας από αυτούς τους ήχους που μπορεί να σε προειδοποιήσει πως κάτι δεν πάει καλά με το σύστημα εκκίνησης του αυτοκινήτου, είναι ένας μεταλλικός ήχος σαν γδάρσιμο όταν προσπαθείς να βάλεις μπροστά το αμάξι. Αυτός ο ήχος πιθανόν να υποδεικνύει βλάβη στη μίζα , το μέρος, δηλαδή ,που βοηθά στην εκκίνηση του κινητήρα.
Πώς λειτουργεί η μίζα και γιατί παρουσιάζει πρόβλημα
Η μίζα είναι συνδεδεμένη με το σύστημα ανάφλεξης και το βολάν του κινητήρα. Όταν γυρνάς το κλειδί (ή πατάς το κουμπί εκκίνησης), στέλνεται ηλεκτρικό σήμα στη μίζα ώστε να περιστρέψει τον κινητήρα και να τον βάλει μπροστά.
Με την πάροδο του χρόνου, όμως, τα γρανάζια και τα ηλεκτρικά εξαρτήματα στο εσωτερικό της μπορεί να φθαρούν. Αν συμβεί αυτό, τότε μπορεί να ακούσεις έντονο ήχο τριβής ή σφυρίγματος όταν προσπαθείς να ξεκινήσεις το όχημα και ίσως φτάσει στο σημείο να μην παίρνει μπροστά καθόλου.
Άλλα σημάδια ότι η μίζα σου ίσως είναι χαλασμένη
Ο χαρακτηριστικός ήχος είναι μεν το πιο συνηθισμένο σημάδι, αλλά όχι το μόνο. Άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν:
- Κλικ χωρίς εκκίνηση κινητήρα: Αν ακούς ένα «κλικ» όταν πατάς για να ξεκινήσεις το αυτοκίνητο, αλλά δεν γίνεται τίποτα, ίσως φταίει η μίζα.
- Κανονικά φώτα και ραδιόφωνο, αλλά ο κινητήρας δεν παίρνει μπρος: Αν η μπαταρία σου έχει ρεύμα αλλά ο κινητήρας δεν εκκινεί, είναι άλλο ένα σημάδι προβλήματος στη μίζα.
- Καπνός από τον χώρο του κινητήρα: Μπορεί να υποδηλώνει ηλεκτρικό βραχυκύκλωμα ή υπερθέρμανση της μίζας.
- Συσσώρευση λαδιού πάνω στη μίζα: Ίσως προέρχεται από διαρροή λαδιού, που όχι μόνο προκαλεί φθορά στη μίζα, αλλά μπορεί να δηλώνει και άλλο σοβαρότερο πρόβλημα στον κινητήρα.
Κάθε πότε αντικαθιστώ τη μίζα στο αυτοκίνητο
Η μίζα είναι γενικά ανθεκτικό εξάρτημα και μπορεί να κρατήσει 100.000 με 150.000 χλμ. Όταν όμως χαλάσει, δεν υπάρχει άλλη επιλογή από την αντικατάσταση.
Η καλή είδηση είναι ότι πολλοί οδηγοί μπορούν να την αντικαταστήσουν μόνοι τους, ακόμα και με λίγη μηχανική εμπειρία. Σε πολλά μοντέλα αυτοκινήτων, η μίζα είναι τοποθετημένη σε σχετικά εύκολα προσβάσιμο σημείο. Η διαδικασία αντικατάστασης περιλαμβάνει αποσύνδεση καλωδίων και βιδών, αφαίρεση της παλιάς μονάδας και τοποθέτηση της νέας.
Ωστόσο, σε κάποια αυτοκίνητα, η πρόσβαση είναι ιδιαίτερα δύσκολη και απαιτεί την αφαίρεση άλλων εξαρτημάτων. Σε τέτοια περίπτωση, καλό είναι να συμβουλευτείς εγχειρίδιο συνεργείου πριν ξεκινήσεις τη δουλειά μόνος σου.
Δείτε επίσης

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές μεταχειρισμένων;

F1: Προς πώληση γνήσια ανταλλακτικά της Ferrari

F1 Σενάριο-Βόμβα: Ο George Russell σε επαφή με Horner για Red Bull ενόψει 2026!

F1:Η τακτική αναβαθμίσεων της McLaren που της έφερε την νίκη στη Σαουδική Αραβία

Πρόβλημα στις θύρες USB του αυτοκινήτου; Αυτό κοιτάς πρώτα για να το φτιάξεις
