Μπορεί ένα βρώμικο αμάξι να αυξήσει την κατανάλωση καυσίμου;

Μπορεί ένα βρώμικο αμάξι να αυξήσει την κατανάλωση καυσίμου;

Το αυτοκίνητο, συσσωρεύει βρωμιά και σκόνη εξαιτίας της καθημερινής χρήσης. Και εδώ προκύπτει το ερώτημα. Μπορεί αυτή η βρωμιά να επηρεάσει την αεροδυναμική του οχήματος και άρα την κατανάλωση καυσίμου;

Στη διάσημη εκπομπή MythBusters, οι παρουσιαστές δοκιμάσαν να απαντήσουν στο παραπάνω ερώτημα. Για να έχουν αξιόπιστα αποτελέσματα, χρησιμοποίησαν το ίδιο αυτοκίνητο. Στη μία περίπτωση το αυτοκίνητο ήταν βρώμικο, ενώ στην άλλη καθαρό.

Τα αποτελέσματα έδειξαν, πως το βρώμικο αυτοκίνητο, είχε κατανάλωση 9,8 λίτρα/100 χλμ, ενώ το καθαρό μόλις 8,9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.

Ας υποθέσουμε ότι ο μέσος άνθρωπος κάνει 12.000 χιλιόμετρα το χρόνο. Χρησιμοποιώντας τα παραπάνω αποτελέσματα, ένα βρώμικο αυτοκίνητο, θα καταναλώσει 1.176 λίτρα βενζίνης το χρόνο, ενώ ένα καθαρό, θα καταναλώσει θα χρησιμοποιήσει 1.068 λίτρα.

Έτσι, προκύπτει μία όχι και τόσο ασήμαντη διαφορά 108 λίτρων βενζίνης.

Αλλά τι γίνεται με το ματ φινίρισμα; Η βαφή με ματ φινίρισμα, είναι ουσιαστικά μια ελεγχόμενη επίστρωση του αμαξώματος με κάποιο χημικό. Το 2016, η ομάδα της Red Bull στην F1, παρουσίασε ένα ματ φινίρισμα που ήταν στην πραγματικότητα ένα ειδικό στρώμα μικροσωματιδίων που παγιδεύουν το φως.

Αλλά το 2019, η Ferrari άλλαξε σε ένα πραγματικό ματ φινίρισμα, το οποίο οδήγησε σε μειωμένο βάρος του μονοθεσίου, με αποτέλεσμα να εξοικονομήσει κρίσιμα ml καυσίμου.

Έτσι, αν θέλετε ένα κομψό ματ φινίρισμα, θα πρέπει να αφαιρέσετε το υπάρχον φινίρισμα του αυτοκινήτου σας και να ξεκινήσετε από το μηδέν, για να κάνετε την αλλαγή αεροδυναμικά αξιόλογη.

Δείτε επίσης

Είναι φυσιολογικό το λάδι σε έναν κινητήρα diesel να γίνεται μαύρο;

Είναι φυσιολογικό το λάδι σε έναν κινητήρα diesel να γίνεται μαύρο;

Honda Jazz & Crosstar: Η ιαπωνική συνταγή επιτυχίας επιστρέφει ανανεωμένη

Honda Jazz & Crosstar: Η ιαπωνική συνταγή επιτυχίας επιστρέφει ανανεωμένη

Νέο Peugeot 208 GTi: Το ηλεκτρικό hot hatch επιστρέφει με εντυπωσιακή εμφάνιση και 280 ίππους

Νέο Peugeot 208 GTi: Το ηλεκτρικό hot hatch επιστρέφει με εντυπωσιακή εμφάνιση και 280 ίππους

Παραίτηση… από το πουθενά: Φεύγει από τη Renault ο CEO της, Luca de Meo

Παραίτηση… από το πουθενά: Φεύγει από τη Renault ο CEO της, Luca de Meo

F1 – Oscar Piastri: «Κρίμα για την ομάδα» η σύγκρουση με Norris – «Όχι ο πιο εύκολος αγώνας» στον Καναδά

F1 – Oscar Piastri: «Κρίμα για την ομάδα» η σύγκρουση με Norris – «Όχι ο πιο εύκολος αγώνας» στον Καναδά

F1 – Norris: «Ήμουν ανόητος, το υπολόγισα λάθος» – Απολογήθηκε για τη σύγκρουση με τον Piastri στον Καναδά

F1 – Norris: «Ήμουν ανόητος, το υπολόγισα λάθος» – Απολογήθηκε για τη σύγκρουση με τον Piastri στον Καναδά