Είθισται τα ελαστικά ενός αυτοκινήτου να αντικαθίστανται ανά 3 ή 4 χρόνια ακόμα κι αν η φθορά τους δεν είναι τέτοια που να επιβάλλει την άμεση αλλαγής. Κι αυτό γιατί ένα ελαστικό γερνάει με το πέρασμα των ετών, χάνοντας σταδιακά τις ιδιότητές του. Φυσικά υπάρχουν τρόποι με τους οποίους μπορούμε να προστατεύσουμε τα ελαστικά του αυτοκινήτου, επιβραδύνοντας τη διαδικασία της γήρανσης και παρατείνοντας τη ζωής τους.
1. Ήπιο οδηγικό στιλ

Υιοθετώντας ένα πιο αμυντικό στιλ οδήγησης είναι βέβαια ότι αποφεύγουμε τους περισσότερους παράγοντες που οδηγούν στην πρόωρη φθορά της γόμας του ελαστικού. Αν δεν επιταχύνουμε ή επιβραδύνουμε βίαια, αν δεν πραγματοποιούμε απότομους ελιγμούς τότε είναι βέβαιο ότι θα απολαύσουμε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα τις υπηρεσίες των ελαστικών μας.
2. Εναλλαγή εμπρός-πίσω
Τα ελαστικά που βρίσκονται τοποθετημένα στους κινητήριους τροχούς φθείρονται ταχύτερα. Αυτό θα μπορούσε να εξισορροπηθεί προχωρώντας στην εναλλαγή τους με τα ελαστικά του μη κινητήριου άξονα, ώστε να επιτευχθεί η ομοιόμορφη φθορά. Η εναλλαγή αυτή μπορεί να γίνει μετά από 1 ή 2 χρόνια από την τοποθέτηση των ελαστικών και να φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα.
3. Αποφυγή τραυματισμών

Η κίνηση σε κακοτράχαλους δρόμους ή ακόμα και χωματόδρομους πληγώνει ένα ελαστικό με αποτέλεσμα να περιορίζει το προσδόκιμο ζωής του. Το ίδιο αποτέλεσμα έχει και η κακή συνήθεια να ανεβαίνει κανείς σε πεζοδρόμια, καθώς η κίνηση αυτή μπορεί να προκαλέσει μη επανορθώσιμες βλάβες στον σκελετό του ελαστικού.
4. Συχνός έλεγχος πίεσης αέρα

Όταν ένα ελαστικό δεν διαθέτει την απαιτούμενη πίεση αέρα, τότε η κίνησή του στην άσφαλτο προκαλεί την έντονη φθορά του. Αυτός, λοιπόν, είναι ένας από τους λόγους που οφείλουμε να ελέγχουμε συχνά τις πιέσεις των ελαστικών, με τον δεύτερο να ακουμπάει και εκείνος την τσέπη μας καθώς ένα ξεφούσκωτο ελαστικό αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου.
5. Parking σε στεγασμένο χώρο
Όπως ακριβώς και στο σώμα μας, έτσι και σε ένα ελαστικό, οι υπεριώδεις ακτίνες του ηλίου επιταχύνουν τη γήρανση. Αν και εφόσον, λοιπόν, υπάρχει η δυνατότητα στάθμευσης σε προστατευμένο χώρο ή σκιερό σημείο, τότε προσφέρουμε κατ’ αυτόν τον τρόπο τη δυνατότητα στη γόμα του ελαστικού να παραμείνει «φρέσκια» και απολύτως λειτουργική.
Δείτε επίσης
Δοκιμάζουμε το Toyota Sienna 2025: Το πολυμορφικό που έκανε την οικογένειά μου να ξεχάσει το SUV
Το Ford Ranger PHEV εκπαιδεύει ομάδες αντιμετώπισης καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης στη Μαδρίτη
Το νέο MGS5 EV είναι πλέον διαθέσιμο στη χώρα μας
Audi RSQ8 2025: Δοκιμάζουμε το απόλυτο SUV – Κόβει την ανάσα σε εμφάνιση και επιδόσεις
Renault Filante: Το απίστευτο ρεκόρ αυτονομίας – 1.007 χλμ με μία φόρτιση