Ελαστικά: 5 προειδοποιητικά σημάδια ότι χρειάζεστε καινούργια [Φωτό]

Ελαστικά: 5 προειδοποιητικά σημάδια ότι χρειάζεστε καινούργια [Φωτό]

Όπως τα πόδια σας πονάνε μετά από πολύ περπάτημα, έτσι και τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας ταλαιπωρούνται κατά την οδήγηση και αυτό δεν έχει να κάνει με το οδηγικό στυλ. Απλά παλιώνουν και φθείρονται. Και επειδή ένα πρόβλημα στα ελαστικά ενώ οδηγείτε μπορεί να είναι σκέτη καταστροφή, είτε προκαλώντας την απώλεια ελέγχου του οχήματος ή αφήνοντάς σας ξεκρέμαστο στη μέση του πουθενά, καλό είναι να αναγνωρίζετε πότε είναι σε κακή κατάσταση, ώστε να μπορείτε να προμηθευτείτε καινούργια πριν είναι αργά.

Ακολουθούν πέντε προειδοποιητικά σημάδια που υποδεικνύουν ότι χρειάζεστε καινούργια ελαστικά.

  1. Βάθος πέλματος
  2. Δείκτες φθοράς πέλματος
  3. Ρωγμές στο πλευρικό τοίχωμα
  4. Εξογκώματα και φουσκάλες στο ελαστικό
  5. Πάρα πολλοί κραδασμοί

1. Βάθος πέλματος

tire damage tread depth

Το πέλμα των ελαστικών σας δεν πρέπει ποτέ να έχει βάθος μικρότερο από 1,6 χιλιοστά. Εάν οδηγείτε τακτικά σε ολισθηρές, υγρές επιφάνειες, θα ήταν ακόμη καλύτερο η τιμή αυτή να ήταν διπλάσια. Ο έλεγχος του βάθους στο πέλμα γίνεται με ειδικό μετρητή, ή ακόμη και με νόμισμα του ενός ευρώ. 

2. Δείκτες φθοράς πέλματος   

tire damage tread wear

Τα πιο σύγχρονα ελαστικά έχουν ένα πολύ χρήσιμο «βοήθημα» καθώς διαθέτουν ενσωματωμένες μικρές μπάρες που αποτελούν μια καλή ένδειξη για τη φθορά του πέλματος. Αυτές οι μπάρες, αόρατες ή ελάχιστα ορατές όταν τα ελαστικά είναι καινούργια, αρχίζουν σταδιακά να εμφανίζονται καθώς το πέλμα φθείρεται. Εάν περισσότερες από μία ή δύο από αυτές είναι ορατές σε ένα ελαστικό, το πάχος του πέλματος έχει αρχίσει να μειώνεται. Αυτό θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα εμφανές στα βρεγμένα ίχνη που αφήνουν τα λάστιχα όταν περάσετε μέσα από λακκούβα.

3. Ρωγμές στο πλευρικό τοίχωμα

tire damage - crack in sides

Τα προβλήματα δεν περιορίζονται μόνο στο πέλμα. Μπορούν επίσης να εμφανιστούν στο πλευρικό τοίχωμα. Εδώ, ο οπτικός έλεγχος για τυχόν προβλήματα είναι εύκολος. Αναζητήστε απλά ίχνη ή κοψίματα – αυλακώσεις που είναι αρκετά ευδιάκριτες ώστε να είναι ορατές με γυμνό μάτι. Αυτό μπορεί να προμηνύει ότι το ελαστικό θα αρχίσει να χάνει αέρα  ή, ακόμα χειρότερα, ότι είναι σχεδόν έτοιμο να σκάσει. Κάτι που καλό είναι να αποφύγετε.

4. Εξογκώματα και φουσκάλες στο ελαστικό

tire damage - bulges and blisters

Μερικές φορές η εξωτερική επιφάνεια του ελαστικού αρχίζει να εξασθενεί. Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι ένα εξόγκωμα ή μια φουσκάλα που προεξέχει από την υπόλοιπη επιφάνεια. Είναι όπως ένα ανεύρυσμα σε κάποιο από τα αιμοφόρα αγγεία σας για το οποίο, καλύτερα να πάτε στο νοσοκομείο όσο πιο γρήγορα μπορείτε, πριν η αρτηρία τιναχτεί στον αέρα. Το ίδιο συμβαίνει και με το ελαστικό και μπορεί να οδηγήσει σε ξαφνικό κλατάρισμα.

5. Πάρα πολλοί κραδασμοί

Κάποιοι κραδασμοί είναι αναπόφευκτοι κατά την οδήγηση, ειδικά σε τραχιές επιφάνειες. Ωστόσο, αν είστε έμπειροι οδηγοί, πιθανότατα γνωρίζετε ποιοι κραδασμοί δείχνουν ότι κάτι πάει στραβά. Ενδέχεται να υπάρχουν πολλές αιτίες — ίσως να χρειάζεστε ευθυγράμμιση τροχών ή ακόμα και ζυγοστάθμιση. Επίσης, τα αμορτισέρ ίσως να έχουν αρχίσει να φθείρονται. Σε κάθε περίπτωση οι κραδασμοί μπορεί να προκαλέσουν ζημιά στο ελαστικό και πολύ σύντομα θα έχετε πρόβλημα. Οι υπερβολικοί κραδασμοί είναι σχεδόν πάντα ένα σημάδι ότι κάτι δεν πάει καλά.

 


About the author


Δείτε επίσης

WRC: Xρόνια Πολλά Σεμπαστιέν Λεμπ! (video)

WRC: Xρόνια Πολλά Σεμπαστιέν Λεμπ! (video)

Formula1: Gentlemen! Start your engines!

Formula1: Gentlemen! Start your engines!

Porsche 356A Speedster: «Στο σφυρί!» μοντέλο – «κόσμημα» του 1958 [Βίντεο]

Porsche 356A Speedster: «Στο σφυρί!» μοντέλο – «κόσμημα» του 1958 [Βίντεο]

Formula1: Ούτε ένας πρωτάρης φέτος στην F1!

Formula1: Ούτε ένας πρωτάρης φέτος στην F1!

Ιμάντας χρονισμού: Συμπτώματα βλάβης, πότε θέλει αλλαγή και πόσο κοστίζει

Ιμάντας χρονισμού: Συμπτώματα βλάβης, πότε θέλει αλλαγή και πόσο κοστίζει

Audi – Verizon Business: Νέα τεχνολογία σε πίστα δοκιμών

Audi – Verizon Business: Νέα τεχνολογία σε πίστα δοκιμών