Είναι καλή ιδέα το να γεμίζεις με λάδι το φίλτρο λαδιού πριν το τοποθετήσεις στον κινητήρα;

Είναι καλή ιδέα το να γεμίζεις με λάδι το φίλτρο λαδιού πριν το τοποθετήσεις στον κινητήρα;

Φίλτρο λαδιού: Πρέπει να ρίχνεις λάδι πριν το τοποθετήσεις;

Το φίλτρο λαδιού αποτελεί σημαντικό στοιχείο του συστήματος λίπανσης του κινητήρα. Το λάδι κινητήρα είναι αυτό που είναι υπεύθυνο για την λίπανση, αφού είναι αυτό που πηγαίνει και «κάθεται» πάνω στα κινούμενα μέρη του κινητήρα και συμβάλλει στην μείωση της θερμότητας και την προστασία τους από την φθορά.

Κάτι ιδιαίτερα πολύτιμο για την αποδοτικότητα και την διάρκεια ζωής του κινητήρα.

Για να μπορεί το λάδι να κάνει αποτελεσματικά τη δουλεία του όμως, χρειάζεται και το φίλτρο λαδιού. Το φίλτρο είναι αυτό που εμποδίζει τη σκόνη, τις βρωμιές και τα υπολείμματα από το να περνάνε στο λάδι, προστατεύοντας την ποιότητα του καθώς και την ικανότητα λίπανσης που παρέχει. Για αυτό είναι σημαντικό, πέρα από τις συμπληρώσεις και τις αλλαγές λαδιών, να είμαστε τακτικοί και με τις αλλαγές του φίλτρου λαδιού.

Πότε αλλάζουμε το φίλτρο; Ουσιαστικά, κάθε φορά που κάνεις αλλαγή λαδιών. Όταν αφαιρείς το παλιό λάδι για να τοποθετήσεις το καινούριο(πάντα κάνεις αλλαγή στα προγραμματισμένα σέρβις λαδιού, πότε απλώς συμπλήρωση), τότε αλλάζεις και το παλιό φίλτρο λαδιού με το νέο.

Πριν, όμως, προχωρήσεις στις αλλαγές, θα ήταν καλή ιδέα να ρίξεις λάδι στο φίλτρο πριν το τοποθετήσεις στον κινητήρα, όπως προτείνουν πολλοί οδηγοί; Για πάμε να δούμε.

Πρέπει να γεμίζεις το φίλτρο λαδιού πριν το βάλεις στο αυτοκίνητο;

Σύμφωνα με πολλούς ειδικούς, το να γεμίζεις εκ των προτέρων το φίλτρο λαδιού κατά την αλλαγή λαδιών είναι ένα βήμα που δεν πρέπει ποτέ να παραλείπεται.

Ο κύριος λόγος είναι η ταχύτερη πίεση του συστήματος λίπανσης. Αν το φίλτρο είναι άδειο, η αντλία λαδιού πρέπει πρώτα να γεμίσει το φίλτρο και το υλικό του με λάδι πριν καταφέρει να πιέσει ολόκληρο το κύκλωμα. Κάτι που, σύμφωνα με δοκιμές που έγιναν στο κανάλι  «The Oil Geek»(ειδικός λαδιού και μηχανικός με πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας), μπορεί να πάρει αρκετά δευτερόλεπτα.

Τι γίνεται αν το φίλτρο μπαίνει οριζόντια;

Αν το φίλτρο βιδώνει κάθετα, είναι εύκολο να το τοποθετήσεις ήδη γεμάτο με λάδι. Αν όμως είναι οριζόντιο, είναι πρακτικά αδύνατο να παραμείνει γεμάτο κατά την τοποθέτηση.

Ωστόσο, σε τέτοιες κατασκευές, οι ειδικοί λένε πως δεν είναι απαραίτητο να προγεμίσεις το φίλτρο, επειδή το συγκεκριμένο σύστημα το γεμίζει πολύ γρήγορα, χωρίς να προκαλείται ζημιά στον κινητήρα.

Πρακτική λύση: προκορεσμός

Γενικά είναι πάντα καλό να γεμίζεις το φίλτρο με λάδι από την αρχή της διαδικασίας. Έτσι, όσο αποστραγγίζονται τα παλιά λάδια, το καινούριο φίλτρο προλαβαίνει να «μουλιάσει» το εσωτερικό του υλικό, μειώνοντας τον χρόνο που χρειάζεται μετά για να φτάσει το λάδι σε όλα τα μέρη του κινητήρα.

Πριν την εγκατάσταση, ρίξε το περισσευούμενο λάδι πίσω στο δοχείο και χρησιμοποίησε  το υπόλοιπο που έχει μείνει στο χείλος του φίλτρου για να λιπάνεις τη λαστιχένια φλάντζα, κάτι απαραίτητο αν θέλεις να αποφευχθούν πιθανές διαρροές λαδιού.

 

Δείτε επίσης

Το Audi Q5 επιστρέφει καλύτερο από πότε – Δες όσα πρέπει να γνωρίζεις για την τρίτη γενιά του πολυτελούς SUV

Το Audi Q5 επιστρέφει καλύτερο από πότε – Δες όσα πρέπει να γνωρίζεις για την τρίτη γενιά του πολυτελούς SUV

Κεραμικά φρένα carbon: Πώς λειτουργούν και γιατί τοποθετούνται συνέχεια σε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων;

Κεραμικά φρένα carbon: Πώς λειτουργούν και γιατί τοποθετούνται συνέχεια σε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων;

Η Tesla καταρρέει στην Ευρώπη – Οι πωλήσεις της έπεσαν σχεδόν 50% ενώ τα EV ανεβαίνουν

Η Tesla καταρρέει στην Ευρώπη – Οι πωλήσεις της έπεσαν σχεδόν 50% ενώ τα EV ανεβαίνουν

F1: Αγοράστηκε για 16 εκατ. ευρώ η Ferrari που οδηγούσε o Schumacher το 2001

F1: Αγοράστηκε για 16 εκατ. ευρώ η Ferrari που οδηγούσε o Schumacher το 2001

F1: «Νιώθω χαμένος» – Τα σχόλια του Hamilton στο ραδιόφωνο της Ferrari

F1: «Νιώθω χαμένος» – Τα σχόλια του Hamilton στο ραδιόφωνο της Ferrari

Lexus vs Toyota: Ποια μάρκα έχει πιο φθηνά κόστη συντήρησης;  Δείτε τι λέει έρευνα κατόχων

Lexus vs Toyota: Ποια μάρκα έχει πιο φθηνά κόστη συντήρησης; Δείτε τι λέει έρευνα κατόχων