Ελαστικά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για τις τάπες των βαλβίδων
Για να λειτουργούν σωστά τα οχήματά μας και να μας μεταφέρουν με ασφάλεια στους προορισμούς μας, στηρίζονται σε έναν τεράστιο αριθμό εξαρτημάτων. Ενώ τα μεγάλα και γνωστά μέρη ,όπως ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων ή η ανάρτηση, είναι στοιχεία που γνωρίζουμε όλοι, στην πραγματικότητα, το αυτοκίνητο βασίζεται τόσο σε μεγάλα όσο και σε πολύ μικρά εξαρτήματα για να συνεχίσει να κινείται. Ακόμα και η πιο μικρή ροδέλα παίζει κάποιο ρόλο. Κι ενώ μερικά από αυτά τα μικροεξαρτήματα δεν είναι απολύτως απαραίτητα για να κινείται το όχημα, το καθένα εξυπηρετεί έναν σημαντικό σκοπό.
Ένα από αυτά τα μικροσκοπικά εξαρτήματα που πολλοί οδηγοί αγνοούν είναι οι τάπες των βαλβίδων στα ελαστικά. Ιδανικά, κάθε αυτοκίνητο πρέπει να έχει τουλάχιστον τέσσερις, μία για κάθε βαλβίδα τροχού. Οι τάπες αυτές έχουν σκοπό να προστατεύουν τον πυρήνα της βαλβίδας στο εσωτερικό του στελέχους, ενώ μερικές φορές χρησιμοποιούνται και για αισθητικούς λόγους.
Σε αντίθεση με άλλα εξαρτήματα που είναι ειδικά σχεδιασμένα για συγκεκριμένες μάρκες και μοντέλα, οι τάπες των βαλβίδων είναι κατά κανόνα καθολικά συμβατές με τα περισσότερα επιβατικά οχήματα.
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις απλές μαύρες τάπες που συνοδεύουν συνήθως το όχημα από το εργοστάσιο ή να επιλέξεις πιο πρωτότυπες με κάποιο σχέδιο ή λογότυπο. Αλλά πόσο απαραίτητες είναι στην πραγματικότητα αυτές οι μικρές τάπες; Αυτό θα αναλύσουμε στη συνέχεια. Δες παρακάτω τι πρέπει να γνωρίζεις για τις τάπες των βαλβίδων και γιατί αξίζει να τις προσέχεις.
Ελαστικά: Γιατί είναι σημαντικές οι τάπες των βαλβίδων;
Όπως αναφέρθηκε, οι τάπες έχουν πρωταρχικό σκοπό να προστατεύουν τη βαλβίδα στο εσωτερικό του στελέχους. Η βαλβίδα αυτή είναι βιδωμένη στο στέλεχος και επιτρέπει την εισαγωγή ή την αφαίρεση αέρα χωρίς να ξεφουσκώνει ολόκληρο το ελαστικό. Στην ουσία, λειτουργεί σαν ένα μικροσκοπικό έμβολο: ένα ελατήριο κρατά το κεντρικό πινστη θέση του, σφραγίζοντας τον αέρα μέσα στο ελαστικό. Όταν ασκείται πίεση (όπως κατά το φούσκωμα ή το ξεφούσκωμα) το έμβολο πιέζεται και επιτρέπει τη ροή του αέρα.
Αυτά τα εξαρτήματα είναι πολύ μικρά και φτιαγμένα κυρίως από μέταλλο με μια μικρή λαστιχένια τσιμούχα. Αν και είναι γενικά ανθεκτικά, υπόκεινται στα ίδια μειονεκτήματα με όλα τα μεταλλικά μέρη: δηλαδή, στην οξείδωση και τη διάβρωση.
Η κάλυψη της βαλβίδας με τάπα την προστατεύει από τις καιρικές συνθήκες, το αλάτι του δρόμου, τη σκόνη, τη λάσπη, το νερό και διάφορα άλλα υπολείμματα. Αν οι βαλβίδες μείνουν ακάλυπτες, τα στοιχεία αυτά μπορούν με τον καιρό να τις φθείρουν. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μπλοκαρισμένες βαλβίδες, που δύσκολα αφαιρούνται ή καθαρίζονται, ή να εξασθενήσει η λαστιχένια τσιμούχα, με αποτέλεσμα απώλεια πίεσης αέρα και ενδεχόμενη φθορά ή άνιση φθορά των ελαστικών.
Παρόλο που οι τάπες δεν είναι αναγκαίες για να δουλεύει ο κινητήρας σου, είναι ένα απλό αλλά αποτελεσματικό μέτρο για να διατηρείς τις βαλβίδες σε καλή κατάσταση και να περιορίσεις την απώλεια πίεσης με την πάροδο του χρόνου.
Επιπλέον, οι τάπες είναι εξαιρετικά φθηνές. Αν χάσεις μία, είναι καλή ιδέα να πάρεις ένα καινούργιο σετ από το κοντινότερο κατάστημα ανταλλακτικών το συντομότερο δυνατό.
Δείτε επίσης

Αυτό είναι το βαθύτερο υποθαλάσσιο τούνελ στον κόσμο – Που βρίσκεται, πόσα χλμ. είναι και πόσο κοστίζει συνολικά το έργο;
Lewis Hamilton: «Δεν θέλω να φτάσω στο σημείο να σας αγνοώ» – Αιχμές για τη στρατηγική της Ferrari στην F1

Αξίζει να αγοράσεις μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα με πολλά χιλιόμετρα; Τι πρέπει πάντα να προσέχω

Audi: «Ο κόσμος δεν θα αφήσει τους πολιτικούς να του επιβάλλουν τι αυτοκίνητα να οδηγεί»

Τι διαφορά έχει το S από τη λειτουργία Drive σε αυτόματο κιβώτιο;
