Οικονομική οδήγηση: Πόσο καύσιμο πρέπει να βάζετε - Έξυπνα tips από ειδικούς

Οικονομική οδήγηση: Πόσο καύσιμο πρέπει να βάζετε - Έξυπνα tips από ειδικούς

Ενώ οι τιμές στη χώρα μας για την βενζίνη πήραν πάλι την ανηφόρα και είναι από τις υψηλότερες στην Ευρώπη, λόγω υπέρογκης κρατικής φορολόγησης, υπάρχουν μερικά tips που μας βοηθούν να μειώσουμε την κατανάλωση του αυτοκινήτου μας και παράλληλα να γλυτώσουμε κάποια χρήματα σε βάθος χρόνου χρήσης.

Παράγοντες που επηρεάζουν την κατανάλωση καυσίμου στο αυτοκίνητο

  • Ο τρόπος που οδηγούμε στον δρόμο (επιθετικά ή χαλαρά)
  • Η σχέση που έχουμε στο κιβώτιο την ανάλογη στιγμή σε συνάρτηση με το είδος του δρόμου (ανηφόρα-κατηφόρα – εθνική οδός – περιφερειακοί δρόμοι)
  • Ο αέρας που έχουμε στα ελαστικά μας
  • Τα ανοιχτά παράθυρα
  • Το βάρος που κουβαλάμε στο αυτοκίνητο

Για το τελευταίο, αν οδηγούμε συνέχεια με το ρεζερβουάρ γεμάτο, τότε το διπλάσιο σε βάρος καύσιμο που μεταφέρεται, συνηγορεί στην αύξηση της κατανάλωσης. Σημαντικός παράγοντας λοιπόν, στον οποίο οι περισσότεροι οδηγοί δεν δίνουν την πρέπουσα προσοχή, είναι η δεξαμενή καυσίμων.

Να συμπληρώσουμε εδώ, ότι αν ένα αυτοκίνητο αφεθεί στον ήλιο τους καλοκαιρινούς μήνες περισσότερο  από 15 ημέρες, πιθανόν το καύσιμο του στο ρεζερβουάρ να έχει μειωθεί κατά 15 -20%, λόγω της εξάτμισης από τη ζέστη.

Πόσο καύσιμο πρέπει να βάζετε για οικονομική οδήγηση

Αυτό λοιπόν που θα πρέπει να προσέχουμε με το γέμισμα του ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μας για να γλυτώσουμε καύσιμο, είναι να μην φτάνουμε στα δύο άκρα. Δηλαδή να μην κινούμαστε ούτε με το λαμπάκι της ρεζέρβας συνεχόμενα αναμμένο, ούτε όμως και να έχουμε το ρεζερβουάρ μας γεμάτο μέχρι πάνω. Με τον τρόπο αυτόν, τα οφέλη στην οικονομία τα βλέπουμε συνήθως στο αστικό περιβάλλον, λόγω του διαρκούς «σταμάτα-ξεκίνα» .

Για τον λόγο αυτόν, στο ρεζερβουάρ θα πρέπει να έχουμε, συστηματικά, ποσότητα καυσίμου που να το γεμίζει περίπου μέχρι την μέση. Σωστό είναι επίσης να γεμίζουμε το ρεζερβουάρ μέχρι την μέση, όταν η σχετική ένδειξη βρίσκεται στο ένα τέταρτο περίπου, ή λίγο πάνω από την «ρεζέρβα»

Με τον τρόπο αυτόν, η δεξαμενή καυσίμου, προστατεύεται εσωτερικά από την οξείδωση και τη σκουριά, που με τον χρόνο θα δημιουργήσουν άλλα προβλήματα απολέπισης των τοιχωμάτων του, που με την σειρά τους δυνητικά αυτά τα «σκουπίδια» να καταστρέψουν την αντλία βενζίνης, αλλά και να «στομώσουν» τα σωληνάκια παροχής, τόσο προς τον κινητήρα, όσο και στην επιστροφή μέσω αυτών, των καυσίμων πίσω στο ρεζερβουάρ.

Αποφεύγοντας τα προβλήματα αυτά, προστατεύονται επαρκώς τόσο τα μπέκ, το συνολικό κύκλωμα και το κυριότερο το μοτέρ. Ένας επίσης από τους τρόπους για να μειώσουμε την κατανάλωση του αυτοκινήτου μας, είναι να αφαιρέσουμε από την καμπίνα και από το χώρο αποσκευών, οποιοδήποτε βαρύ αντικείμενο που δεν μας χρειάζεται στο δρόμο ή στο ταξίδι.

Ένα ακόμη όφελος που προκύπτει από το μισογεμισμένο ρεζερβουάρ, έχει να κάνει άμεσα με το πορτοφόλι του οδηγού και τις τιμές των καυσίμων. Φουλάροντας το ντεπόζιτο, ειδικά αν κινούμαστε κυρίως μέσα στην πόλη, χρειάζεται να διανύσουμε πολλά χιλιόμετρα, έως ότου χρειαστεί να βρούμε πρατήριο ξανά.

Έτσι, με τις τιμές των καυσίμων να αυξομειώνονται κάθε στιγμή, είμαστε λιγότερο ευέλικτοι και μπορεί να χάσουμε πολλές ευκαιρίες να εφοδιαστούμε με καύσιμο σε χαμηλότερη τιμή, από εκείνη που πληρώσαμε αρχικά για να γεμίσουμε το ρεζερβουάρ.


About the author


Δείτε επίσης

F1: Το πρόγραμμα της σεζόν του 2025 – Πότε και πού το πρώτο GP

F1: Το πρόγραμμα της σεζόν του 2025 – Πότε και πού το πρώτο GP

Πώς να αλλάξω μπαταρία σε κλειδί αυτοκινήτου

Πώς να αλλάξω μπαταρία σε κλειδί αυτοκινήτου

Πρόβλημα στο κλιματισμό αυτοκινήτου: 3 σημάδια που δεν πρέπει να αγνοήσεις

Πρόβλημα στο κλιματισμό αυτοκινήτου: 3 σημάδια που δεν πρέπει να αγνοήσεις

Συντήρηση αυτοκινήτου: Τσέκαρε πάντα αυτά τα 10 πράγματα

Συντήρηση αυτοκινήτου: Τσέκαρε πάντα αυτά τα 10 πράγματα

Jaguar – Concept Car: Φουτουριστικό, πολύχρωμο και ηλεκτρικό το μέλλον της premium μάρκας

Jaguar – Concept Car: Φουτουριστικό, πολύχρωμο και ηλεκτρικό το μέλλον της premium μάρκας

Toyota Supra: Δεν θα είναι ηλεκτρική η νέα γένια – Σχέδια για 600 ίππους

Toyota Supra: Δεν θα είναι ηλεκτρική η νέα γένια – Σχέδια για 600 ίππους