Φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Type 1 ή Type 2; - Ποιος είναι καλύτερος

Φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Type 1 ή Type 2; - Ποιος είναι καλύτερος

Η κατανόηση του τρόπου φόρτισης του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου είναι απαραίτητη στη σημερινή εποχή, όταν τα ποσοστά αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία έχουν φτάσει σε ύψη 1.200.000. Και αυτό καθιστά αναγκαία κατανόηση των βασικών αρχών της γρήγορης φόρτισης – ή, πιο συγκεκριμένα, της φόρτισης Type 1 και Type 2 EV.

Σε αυτό το άρθρο, είμαστε εδώ για να απαντήσουμε – ποια είναι η διαφορά μεταξύ των φορτιστών Type 1 και Type 2.

Τι είναι ένας φορτιστής Type 1;

Απλά, ένας φορτιστής Type 1 EV έχει ένα σχέδιο πέντε ακίδων. Οι σύνδεσμοι Type 1 EV χρησιμοποιούνται συνήθως για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ασία. Εξαιτίας αυτού, συνήθως δεν θα βρείτε φορτιστές Type 1 EV στο Ηνωμένο Βασίλειο, ούτε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με σύνδεσμο Type 1 – αυτό ισχύει ειδικά για τα νέα ηλεκτρικά οχήματα.

Ωστόσο, σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις, μπορεί να βρείτε έναν σύνδεσμο Type 1 σε παλαιότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για παράδειγμα, η πρώτη γενιά του Nissan Leaf και το Mitsubishi Outlander PHEV έχουν συνδέσμους Type 1.

Οι μη συνδεδεμένοι, ή μερικές φορές ονομαζόμενοι υποδοχές, οικιακοί φορτιστές EV μπορούν να έρθουν στη μορφή Type 1. Ωστόσο, οι συνδεδεμένοι φορτιστές τείνουν να έρχονται μόνο στη μορφή Type 2.

Τι είναι ένας φορτιστής Type 2;

Ένας φορτιστής Type 2 EV έχει ένα σχέδιο επτά ακίδων και είναι ο πιο κοινός τύπος φορτιστή EV στο Ηνωμένο Βασίλειο, δεδομένης της ευρείας υιοθέτησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων Type 2 στην Ευρώπη. Επιπλέον, οι φορτιστές Type 2 EV χρησιμοποιούνται για γρήγορη φόρτιση EV χρησιμοποιώντας εναλλασσόμενο ρεύμα (AC). Με αυτό κατά νου, τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων AC (όπως οι φορτιστές 7kW και 22kW EV) είναι Type 2.

Οι περισσότεροι οικιακοί φορτιστές έρχονται επίσης στη μορφή Type 2 – ειδικά οι συνδεδεμένοι φορτιστές.

Τα ηλεκτρικά οχήματα με σύνδεσμο Type 2 περιλαμβάνουν το VW e-Golf, το Renault Zoe, το Tesla Model S και τα περισσότερα νέα ηλεκτρικά οχήματα στην αγορά.

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ των φορτιστών Type 1 και Type 2;

Υπάρχουν αρκετές διαφορές μεταξύ των φορτιστών Type 1 και Type 2 EV.

  1. Σχεδιασμός
  2. Ρυθμός φόρτισης και παροχή ηλεκτρικού ρεύματος
  3. Περιφερειακή υιοθέτηση
  4. Κλείδωμα

1. Σχεδιασμός

Η πιο εμφανής διαφορά μεταξύ των φορτιστών Type 1 και Type 2 EV είναι ο σχεδιασμός του συνδέσμου. Οι σύνδεσμοι Type 1 EV έχουν ένα σχέδιο πέντε ακίδων, συνήθως λαμβάνοντας ένα κυκλικό σχέδιο. Σε σύγκριση, οι σύνδεσμοι Type 2 EV έχουν επτά ακίδες.

2. Ρυθμός φόρτισης και παροχή ηλεκτρικού ρεύματος

Δυστυχώς, οι φορτιστές Type 1 EV επιτρέπουν χαμηλότερους ρυθμούς φόρτισης σε σχέση με τους Type 2, κυμαινόμενοι από 3.6kW έως 7.4kW, καθώς περιορίζονται σε μια μονοφασική παροχή ηλεκτρικού ρεύματος. Αυτό σημαίνει ότι εάν επενδύσετε σε έναν φορτιστή Type 1 EV, δεν θα μπορείτε να φορτίσετε ταχύτερα από 7kW (η υψηλότερη ισχύς με την οποία μπορείτε να φορτίσετε με μια μονοφασική παροχή ηλεκτρικού ρεύματος).

Από την άλλη πλευρά, οι φορτιστές Type 2 EV μπορούν να χειριστούν τόσο μονοφασική όσο και τριφασική φόρτιση, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία στις ταχύτητες φόρτισης και τα επίπεδα ισχύος. Αυτό τα καθιστά κατάλληλα τόσο για οικιακούς όσο και για δημόσιους σταθμούς φόρτισης, καθώς μπορούν να φτάσουν την υψηλή ταχύτητα φόρτισης των 22kW εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) στο σπίτι και έως και 43kW σε ορισμένους δημόσιους φορτιστές.

Λάβετε υπόψη ότι για να εκμεταλλευτείτε τις υψηλότερες ταχύτητες φόρτισης, δεν θα χρησιμοποιείτε τον σύνδεσμο Type 1 ή Type 2 σας. Αντίθετα, θα χρησιμοποιείτε τους συνδέσμους CCS ή CHAdeMO σας.

3. Περιφερειακή υιοθέτηση

Τα ηλεκτρικά οχήματα Type 1 είναι πιο κοινά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Βόρειας Αμερικής και της Ασίας παρά στην Ευρώπη, πράγμα που σημαίνει ότι είναι απίθανο να βρείτε δημόσιους φορτιστές που προσφέρουν φόρτιση Type 1.

Οι σύνδεσμοι Type 2, από την άλλη πλευρά, έχουν γίνει το πρότυπο στην Ευρώπη και υιοθετούνται όλο και περισσότερο σε άλλα μέρη του κόσμου, ακόμη και σε περιοχές όπου ιστορικά χρησιμοποιούνταν σύνδεσμοι Type 1.

Στην πραγματικότητα, η ΕΕ υλοποίησε νομοθεσία το 2017 που δήλωσε ότι όλοι οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης πρέπει να είναι Type 2, γεγονός που οδήγησε σε αύξηση των ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων που παράγουν μόνο ηλεκτρικά οχήματα Type 2.

4. Κλείδωμα

Λόγω του σχεδιασμού του, δεν μπορείτε να κλειδώσετε ένα καλώδιο φόρτισης Type 1 EV στη θέση του, σε αντίθεση με ένα καλώδιο φόρτισης Type 2 EV που διαθέτει ακίδες κλειδώματος, προσφέροντας ένα πρόσθετο επίπεδο προστασίας. Ωστόσο, υπάρχουν εναλλακτικοί τρόποι για να προστατεύσετε τον φορτιστή EV σας και το καλώδιο του.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα Tesla χρησιμοποιούν συνδέσμους Type 1 ή Type 2;

Όλα τα Tesla είναι Type 2 και χρησιμοποιούν φορτιστές Type 2 EV. Αυτό που είναι ξεχωριστό στο Tesla είναι ότι μπορείτε να φορτίσετε το Tesla σας με τόσο AC όσο και DC με τον σύνδεσμο Type 2 μέσω του δικτύου Tesla supercharger.

Είναι το EV μου Type 1 ή Type 2;

Εάν αναρωτιέστε εάν το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο είναι Type 1 ή Type 2, κοιτάξτε το σχεδιασμό του συνδέσμου φόρτισης EV στο αυτοκίνητό σας. Εάν είναι ένα σχέδιο πέντε ακίδων, είναι Type 1, και εάν είναι ένα επτά ακίδων, είναι Type 2.

Εάν εξακολουθείτε να παλεύετε, κοιτάξτε στο εγχειρίδιο του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου.

Δείτε επίσης

Ζέσταμα κινητήρα όταν έχει κρύο: Μύθος ή αλήθεια;

Ζέσταμα κινητήρα όταν έχει κρύο: Μύθος ή αλήθεια;

Το άδειο πλοίο που κάποτε ήταν κατάστημα McDonald’s

Το άδειο πλοίο που κάποτε ήταν κατάστημα McDonald’s

Πως να εξαφανίσετε τους λεκέδες από νερό από τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να εξαφανίσετε τους λεκέδες από νερό από τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Τρίξιμο στον κινητήρα: 3 αιτίες και πώς να το διορθώσετε

Τρίξιμο στον κινητήρα: 3 αιτίες και πώς να το διορθώσετε

Κουίζ: Έχεις τρέλα με τα αυτοκίνητα; Κάνε το 3/3 και απέδειξε το

Κουίζ: Έχεις τρέλα με τα αυτοκίνητα; Κάνε το 3/3 και απέδειξε το

Ποιο είναι το σωστό λάδι για το αυτοκίνητο μου;

Ποιο είναι το σωστό λάδι για το αυτοκίνητο μου;