Φθείρει ή προστατεύει τα τακάκια το αναγεννητικό φρενάρισμα των ηλεκτρικών;

Φθείρει ή προστατεύει τα τακάκια το αναγεννητικό φρενάρισμα των ηλεκτρικών;

Τακάκια: Τί ισχύει για την συντήρηση στα ηλεκτρικά.

 

Το αναγεννητικό φρενάρισμα είναι διαθέσιμο στα περισσότερα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα. Σύμφωνα με το Top Gear, μπορεί να προσφέρει 10% έως 20% επιπλέον αυτονομία. Ωστόσο, ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματά του είναι η μείωση της φθοράς σε τακάκια, δαγκάνες και δίσκους. Η τεχνολογία αυτή μετατρέπει την κινητική ενέργεια του οχήματος, τη στιγμή που επιβραδύνει, σε ηλεκτρική ενέργεια.

Αυτή η επιπλέον ενέργεια επιστρέφει στις μπαταρίες του αυτοκινήτου, προσφέροντας μια μικρή ενίσχυση στη φόρτιση κατά την οδήγηση.

Τι πρέπει να γνωρίζεις όταν οδηγείς με αναγεννητικό φρενάρισμα για τα τακάκια σου

Πολλά ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα με συστήματα αναγεννητικής πέδησης επιτρέπουν στον οδηγό να ελέγχει την ένταση της λειτουργίας. Η εναλλαγή μεταξύ χαμηλής και υψηλής έντασης εξαρτάται από τις συνθήκες οδήγησης. Για παράδειγμα, σε αυτοκινητόδρομο μια έντονη ανάκτηση μπορεί να κάνει τη διαδρομή λιγότερο ομαλή, καθώς τα περισσότερα οχήματα ενεργοποιούν το φρενάρισμα μόλις αφήσεις το γκάζι. Αντίθετα, σε αστική κυκλοφορία με συχνά σταματήματα, η ισχυρή ανάκτηση ενέργειας είναι ιδιαίτερα χρήσιμη.

Κάποια EVs εμφανίζουν ποσοστιαία ένδειξη της ενέργειας που ανακτάται κατά την επιβράδυνση. Για μέγιστη απόδοση, στόχος είναι να φτάσεις το 100% κατά το φρενάρισμα. Αν όμως πιέσεις περισσότερο το πεντάλ του φρένου και ξεπεράσεις το όριο της αναγεννητικής πέδησης, τότε ενεργοποιούνται τα συμβατικά φρένα, μειώνοντας έτσι την απόδοση της ανάκτησης. Φυσικά, το απότομο φρενάρισμα για την αποφυγή σύγκρουσης είναι πάντα προτεραιότητα έναντι της αποδοτικότητας, μιλάμε περισσότερο σε χαλαρές συνθήκες οδήγησης στην κίνηση.

Οι διαφορετικοί τύποι αναγεννητικής πέδησης

Ανάλογα με το όχημα, το σύστημα αναγεννητικού φρεναρίσματος μπορεί να είναι είτε μηχανικό είτε ηλεκτρικό. Τα υβριδικά συνήθως διαθέτουν μηχανικό σύστημα, το οποίο χρησιμοποιεί φυσική σύνδεση εξαρτημάτων ώστε να περιστρέψει τον ηλεκτροκινητήρα προς την αντίθετη κατεύθυνση, παράγοντας ενέργεια. Αυτή η προσέγγιση είναι πιο απλή και οικονομική, αλλά όχι τόσο αποδοτική. Σε κάθε μηχανικό σύστημα με πολλαπλά εξαρτήματα, υπάρχει απώλεια ενέργειας λόγω τριβής, η οποία μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε θερμότητα.

Τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα χρησιμοποιούν ηλεκτρικά συστήματα αναγεννητικού φρεναρίσματος, τα οποία λειτουργούν διαφορετικά. Για παράδειγμα, στο Tesla Model S, η ενέργεια κατευθύνεται προς έναν επαγωγικό κινητήρα, δημιουργώντας ένα περιστρεφόμενο μαγνητικό πεδίο στους στάτορες. Αυτό περιστρέφει το ρότορα και κινεί τους τροχούς. Ωστόσο, το σύστημα μπορεί να αντιστρέψει τη ροή του ρεύματος, προκαλώντας την αντίθετη περιστροφή των μπαρών του ρότορα και έτσι να επιβραδύνει το όχημα ενώ παράγει ενέργεια.

 

 

Δείτε επίσης

Φίλτρο αέρα κινητήρα: Αξίζει να επενδύσεις σε πιο ακριβά εξαρτήματα- Τί ακριβώς ισχύει

Φίλτρο αέρα κινητήρα: Αξίζει να επενδύσεις σε πιο ακριβά εξαρτήματα- Τί ακριβώς ισχύει

F1: Ο Christian Horner δίνει την δική του άποψη για την επίκρατηση Verstappen στην Ίμολα

F1: Ο Christian Horner δίνει την δική του άποψη για την επίκρατηση Verstappen στην Ίμολα

F1: Τα συμπεράσματα μας από το GP της Ίμολα

F1: Τα συμπεράσματα μας από το GP της Ίμολα

F1: «Ήμουν κοντά στο να παρακούσω τη Williams» είπε ο Carlos Sainz

F1: «Ήμουν κοντά στο να παρακούσω τη Williams» είπε ο Carlos Sainz

Ελαστικά: Λήγει η ρεζέρβα του αυτοκινήτου;

Ελαστικά: Λήγει η ρεζέρβα του αυτοκινήτου;

F1: Χωρίς επιπλέον ποινή ο Leclerc για την επαφή με Albon λέει η FIA

F1: Χωρίς επιπλέον ποινή ο Leclerc για την επαφή με Albon λέει η FIA