Αξίζει να πληρώσεις περισσότερα ή τα οικονομικά μπουζί κάνουν τη δουλειά τους όπως πρέπει;
Τα μπουζί έχουν εξελιχθεί σημαντικά τις τελευταίες δεκαετίες. Είναι πλέον πιο ανθεκτικά και αξιόπιστα από ποτέ, φτάνοντας ακόμα και τα 80.000 χιλιόμετρα , υπό τις κατάλληλες συνθήκες. Σε αντίθεση με φίλτρα αέρα και τα υγρά που χρειάζονται αλλαγή κάθε 30.000 χιλιόμετρα, τα μπουζί αντέχουν περισσότερο. Όμως, αν το αυτοκίνητό σου καίει περισσότερο καύσιμο, έχει τραχύ ρελαντί ή δυσκολεύεται να πάρει μπρος, τότε πιθανότατα ήρθε η ώρα για αντικατάσταση.
Το καλό είναι ότι η αλλαγή μπουζί είναι μία από τις πιο εύκολες εργασίες που μπορείς να κάνεις στο αυτοκίνητό σου, ακόμα κι αν είσαι αρχάριος. Παρ’ όλα αυτά, χρειάζεται σωστή προετοιμασία. Αν και όλα τα μπουζί έχουν την ίδια βασική λειτουργία (ανάβουν το καύσιμο με σκοπό να διατηρήσουν τον κινητήρα σε λειτουργία) δεν είναι όλα ίδια μεταξύ τους.
Από τι εξαρτάται η τιμή ενός μπουζί;
Η διαφορά τιμής μεταξύ μπουζί οφείλεται κυρίως στο υλικό κατασκευής. Τα πιο οικονομικά μπουζί είναι συνήθως από χαλκό ή κράμα νικελίου, ενώ τα ακριβότερα φτιάχνονται από πλατίνα ή ιρίδιο.
Εξωτερικά μπορεί να μοιάζουν ίδια, όμως αν διαλέξεις το λάθος τύπο ενδέχεται να οδηγηθείς σε κοστοβόρες βλάβες.
Γιατί τα φθηνά μπουζί ίσως είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεσαι
Παρότι τα ακριβά μπουζί προσφέρουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και καλύτερες επιδόσεις, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να ξοδεύεις πολλά κάθε φορά που κάνεις ένα απλό σέρβις κινητήρα.
Τα χάλκινα μπουζί, τα πιο κοινά και φθηνά, παραμένουν μια τίμια και αποτελεσματική λύση. Διακρίνονται για την εξαιρετική αγωγιμότητά τους, πράγμα που σημαίνει ότι ανάβουν το μείγμα καυσίμου-αέρα γρήγορα και με συνέπεια. Το μόνο τους μειονέκτημα είναι ότι χρειάζονται συχνότερη αντικατάσταση.
Τα οικονομικά μπουζί είναι ιδανικά για οχήματα με κινητήρες χαμηλής απόδοσης, όπως οικονομικά σεντάν ή παλαιότερα αυτοκίνητα. Αν οδηγείς ένα τέτοιο όχημα, δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να πληρώσεις για μπουζί από ιρίδιο, αφού δεν θα δεις ουσιαστική διαφορά σε ιπποδύναμη ή κατανάλωση.
Για παράδειγμα, μπορεί να πληρώσεις μέχρι και 62 ευρώ για ένα premium μπουζί, όταν ένα φθηνότερο μοντέλο μπορεί να καλύψει τις ανάγκες σου με αξιοπιστία και σε χαμηλότερο κόστος.
Συμπέρασμα: Μην πληρώνεις άσκοπα — μάθε τι πραγματικά χρειάζεται το όχημά σου
Εκτός αν έχεις ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων ή απαιτητικό σε θερμικές και μηχανικές καταπονήσεις, τα φθηνά μπουζί είναι μία απολύτως λογική και ασφαλής επιλογή. Η επιλογή μπουζί πρέπει πάντα να βασίζεται στις προδιαγραφές του κατασκευαστή, αλλά και στον τρόπο που χρησιμοποιείς το αυτοκίνητό σου.
Πριν επενδύσεις σε ακριβότερες λύσεις, ρώτα: Πραγματικά θα δω διαφορά ή απλώς πληρώνω για κάτι που δεν χρειάζομαι;
Δείτε επίσης

F1:«O Hamilton δεν τελείωσε – Μην ακούτε τα social media» υποστηρίζει ο Prost

F1:«Μόνο σε πίστες χωρίς προσπεράσεις μπορώ να νικήσω τη McLaren» λέει ο Verstappen

F1: Αιφνιδιαστική συνάντηση Hamilton-Vasseur πριν τον αγώνα στο Μαϊάμι – «Δεν υπάρχει πρόβλημα», λέει ρεπόρτερ

F1:«Η Alpine προσπάθησε να εκφοβίσει τον Oscar Piastri για να μείνει» αποκάλυψε ο Zak Brown

F1: Ο Jenson Button εντοπίζει κάτι «διαφορετικό» στον χαρακτήρα του Lewis Hamilton
