Εξάτμιση: Μια ανησυχητική αλλά συχνά αθώα ένδειξη φθοράς στο σιλανσιέ – Τι είναι στην πραγματικότητα και πότε πρέπει να ανησυχήσεις
Το «μαλλί» που μπορεί να δεις να προεξέχει από την εξάτμιση είναι στην πραγματικότητα υαλοβάμβακας (fiberglass). Αυτό το υλικό χρησιμοποιείται σε συγκεκριμένους τύπους σιγαστήρων (σιλανσιέ) για να απορροφά τον ήχο των καυσαερίων, μειώνοντας την ένταση του θορύβου που εξέρχεται από την εξάτμιση.
Ο YouTuber speedkar99, ειδικός σε αποσυναρμολόγηση και επιδιορθώσεις αυτοκινήτων, άνοιξε έναν σιγαστήρα τύπου glass pack και έδειξε πώς ο υαλοβάμβακας είναι τοποθετημένος μέσα σε θήκη στο εσωτερικό του. Όπως εξηγεί, ο υαλοβάμβακας μετατρέπει τα ηχητικά κύματα σε θερμότητα, μειώνοντας έτσι τον ήχο που φτάνει έξω από την εξάτμιση.
Αν λοιπόν δεις τέτοιο υλικό να βγαίνει από την εξάτμιση του οχήματός σου, είναι πιθανό σημάδι ότι ο σιγαστήρας έχει υποστεί φθορά ή έχει τρυπήσει, και χάνει την ηχομονωτική του ικανότητα. Αν δεν επισκευαστεί ή αντικατασταθεί, το αυτοκίνητο θα γίνεται προοδευτικά πιο θορυβώδες.
Έχουν όλα τα αυτοκίνητα υαλοβάμβακα στον σιγαστήρα;
Όχι. Υπάρχουν διάφοροι τύποι σιγαστήρων, και δεν χρησιμοποιούν όλοι υαλοβάμβακα. Ο πιο διαδεδομένος τύπος είναι ο θαλαμωτός σιγαστήρας, ο οποίος χρησιμοποιεί εσωτερικά διαφράγματα και θαλάμους αντήχησης για να διαμορφώσει τον ήχο. Ένας άλλος τύπος είναι ο straight-through σιγαστήρας, που αποτελείται από έναν διάτρητο σωλήνα στη μέση. Μέρος του ήχου διαφεύγει από τις τρύπες και απορροφάται, μειώνοντας την ένταση. Ο turbo σιγαστήρας, από την άλλη, είναι πιο ήσυχος επειδή οι σωλήνες του έχουν σχήμα S, προσφέροντας μεγαλύτερη απορρόφηση ήχου.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι τα αυτοκίνητα με πολλαπλές απολήξεις εξάτμισης δεν είναι απαραίτητα πιο θορυβώδη. Πολλά έχουν σχεδιαστεί για οπτικούς λόγους, και το πόσο δυνατά είναι εξαρτάται κυρίως από τους σιγαστήρες και τους ηχομονωτές που διαθέτουν.
Πότε να ανησυχήσεις
Η εμφάνιση υαλοβάμβακα από την εξάτμιση δεν είναι άμεσα επικίνδυνη, αλλά αποτελεί ένδειξη φθοράς και ότι ο σιγαστήρας πλησιάζει στο τέλος της ζωής του. Αν το αγνοήσεις, το αυτοκίνητο θα γίνει πιο θορυβώδες και ίσως δεν πληροί πλέον τα πρότυπα θορύβου ή εκπομπών καυσαερίων.
Εφόσον διαπιστώσεις κάτι τέτοιο, καλό είναι να επισκεφτείς έναν μηχανικό για έλεγχο και πιθανή αντικατάσταση του σιγαστήρα. Πρόκειται για τμήμα που επηρεάζει όχι μόνο την άνεση οδήγησης, αλλά και τη συμμόρφωση του οχήματος με τις περιβαλλοντικές και τεχνικές προδιαγραφές.
Δείτε επίσης

Mercedes-AMG: «Η τετρακύλινδρη υβριδική e C63 δεν έπεισε τους αγοραστές»

F1: «Ίσως πίεσα υπερβολικά τα όρια» είπε ο Piastri για τη μονομαχία με Norris στην Αυστρία

Τι σημαίνουν τα διαφορετικά χρώματα στα ελαστικά της F1

Γιατί τα φρένα του καινούριου σου αυτοκινήτου μυρίζουν σαν να καίγονται

F1: Τα συμπεράσματα μας από το GP της Αυστρίας
