Η κακή συνήθεια να απλώνουμε τα πόδια πάνω στο ταμπλό του αυτοκινήτου είναι ευρέως διαδεδομένη, ειδικά σε μακρινά ταξίδια, και κρύβει σοβαρούς κινδύνους.
Οι καταστροφικές συνέπειες ενός ατυχήματος
Μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Road and Maritime Services Crashlab στην Αυστραλία το 2017 αποκάλυψε τις σοβαρές επιπτώσεις αυτής της συνήθειας. Κατά τη διάρκεια μιας προσομοίωσης σύγκρουσης, ένα αυτοκίνητο συγκρούστηκε με τοίχο με ταχύτητα 70 km/h. Ο αερόσακος του συνοδηγού αναπτύχθηκε με δύναμη, ωθώντας τα πόδια του μανεκέν προς το πρόσωπό του.
Η ζώνη ασφαλείας, αντί να προστατεύσει, επιδείνωσε την κατάσταση. Λόγω της ανώμαλης θέσης του σώματος, η ζώνη ασφαλείας δεν συγκράτησε σωστά το μανεκέν, επιτρέποντάς του να γλιστρήσει προς τα κάτω. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα κύρια όργανα να υποστούν τη μεγαλύτερη δύναμη της σύγκρουσης.
Οι ειδικοί προειδοποιούν για σοβαρούς τραυματισμούς, όπως διάτρηση εντέρου, αορτικό διαχωρισμό και ρήξη της σπονδυλικής στήλης. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τέτοιοι τραυματισμοί μπορούν να αποβούν μοιραίοι.
Γιατί είναι τόσο επικίνδυνο;
- Ο αερόσακος: Σε περίπτωση σύγκρουσης, ο αερόσακος αναπτύσσεται με τεράστια δύναμη. Τα πόδια που βρίσκονται στο ταμπλό αποτελούν εμπόδιο και η δύναμη κατευθύνεται προς το σώμα του επιβάτη.
- Η ζώνη ασφαλείας δεν προστατεύει: Η θέση των ποδιών επηρεάζει τη σωστή τοποθέτηση της ζώνης ασφαλείας. Αντί να προστατεύει το σώμα, μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο τραυματισμού.
Προστατέψτε τον εαυτό σας
Η σωστή θέση στο αυτοκίνητο είναι με τα πόδια στο πάτωμα και τη ζώνη ασφαλείας σωστά τοποθετημένη. Αυτή η θέση μεγιστοποιεί την προστασία σε περίπτωση ατυχήματος.
Μην υποτιμάτε τους κινδύνους. Αποφύγετε τη συνήθεια να βάζετε τα πόδια στο ταμπλό. Η ασφάλεια σας είναι το σημαντικότερο.
Δείτε επίσης
Mercedes: Έρχεται το τέλος για τα πίσω φρένα; Η νέα τεχνολογία που αλλάζει τα πάντα
VW ID.4: Επείγουσα Ανάκληση για κίνδυνο φωτιάς – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες
Νέο Honda CR-V: Επιστρέφει δυναμικά ως υβριδικό με σπορ εκδόσεις RS & Black Edition
Honda Prelude γίνεται Pick-Up; Δείτε το απίθανο σχέδιο που η Honda δεν θα τολμήσει ποτέ
Ανατροπή για το 2035: Η Γερμανία δίνει «φιλί ζωής» στους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου