Το αυτοκίνητο «δυσκολεύεται» όταν αλλάζεις ταχύτητες; Η πιο συχνή αιτία για δύσκολο πέρασμα των ταχυτήτων;
Τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων αποτελούμενα από εκατοντάδες εξαρτήματα. γρανάζια, πακέτα συμπλέκτη, σολενοειδή, τα οποία συνεργάζονται για να μεταδίδουν ομαλά την ισχύ του κινητήρα στους τροχούς. Αν και σχεδιάζονται να αντέχουν για πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα, η φθορά με τον χρόνο είναι αναπόφευκτη και η τακτική συντήρηση είναι απαραίτητη, ειδικά η αλλαγή του υγρού μετάδοσης.
Ένα από τα πιο συχνά προβλήματα λόγω έλλειψης συντήρησης είναι το σκληρό ή δύσκολο πέρασμα ταχυτήτων. Το αυτοκίνητο μπορεί να «τινάζεται» ή να «τραντάζεται» κατά την αλλαγή ταχυτήτων, ενώ μπορεί να υπάρξουν καθυστερήσεις ή αδυναμία αλλαγής ταχύτητας.
Η πιο συχνή αιτία που το αυτοκίνητο «δυσκολεύεται» όταν αλλάζεις ταχύτητες; Λίγο ή μολυσμένο υγρό κιβωτίου ταχυτήτων
Το υγρό του κιβωτίου ταχυτήτων (ή υγρό μετάδοσης) είναι υδραυλικό υγρό που χρησιμοποιείται για την παροχή πίεσης και τη σωστή λίπανση των εξαρτημάτων. Αν δεν αλλάζεται συχνά (ανάλογα με το όχημα: κάθε 30.000 – 100.000 χλμ.), μπορεί να προκαλέσει:
-
Χαμηλή πίεση λόγω χαμηλής στάθμης
-
Βουλώματα ή ιζήματα από βρωμιά και κατάλοιπα
-
Υπερθέρμανση του κιβωτίου
-
Σκληρές ή αργές αλλαγές ταχυτήτων
-
Σε προχωρημένα στάδια: πλήρης αδυναμία αλλαγής
Η πρόληψη είναι απλή: τακτικός έλεγχος και αλλαγή του υγρού μπορεί να αποτρέψει τα περισσότερα από τα παραπάνω προβλήματα.
Άλλες αιτίες για σκληρές αλλαγές ταχυτήτων
Αν το υγρό είναι εντάξει, υπάρχουν και άλλες πιθανές αιτίες:
-
Φθαρμένα σολενοειδή: Αυτά είναι «βαλβίδες» που ελέγχουν τη ροή του υγρού. Αν μπλοκάρουν ή παρουσιάσουν ηλεκτρικές αστοχίες, οι ταχύτητες περνάνε δύσκολα.
-
Κατεστραμμένο σώμα βαλβίδων: Ένα περίπλοκο εξάρτημα που ρυθμίζει τη ροή του υγρού. Αν μπλοκάρει, μπορεί να προκαλέσει από σκληρές αλλαγές μέχρι άναμμα της ένδειξης «check engine».
-
Ελαττωματικοί αισθητήρες ταχύτητας: Αν δεν στέλνουν σωστά δεδομένα, η μονάδα ελέγχου του κιβωτίου δεν μπορεί να κάνει σωστές αλλαγές.
-
Σε παλαιότερα οχήματα: Προβλήματα με το σύστημα κενού αέρος ή τη βαλβίδα κενού μπορεί να επηρεάσουν τις αλλαγές.
Δείτε επίσης

Γιατί δεν πρέπει πότε να οδηγείς με νεκρά σε κατηφόρα

Τι κοινό έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της BMW και τα… χταπόδια;

F1:«Η ομάδα του Max είναι η Red Bull» – Η Aston Martin βάζει τέλος στις φήμες για μεταγραφή Verstappen;

Toyota Land Cruiser Hybrid 48V: Στην εξηλεκτρισμένη εποχή και το θρυλικό SUV

Συντήρηση αυτοκινήτου: 9 μύθοι που πρέπει να σταματήσεις να πιστεύεις
