Κόστος σέρβις: Είναι πιο ακριβό σε αυτόματο;

Κόστος σέρβις: Είναι πιο ακριβό σε αυτόματο;

Χρειάζονται τελικά όντως τα αυτόματα αυτοκίνητα περισσότερα χρήματα σε σέρβις από ότι ένα χειροκίνητο αυτοκίνητο; Ένα από τα αιώνια διλήμματα στην αυτοκίνηση: Αμάξι με αυτόματο κιβώτιο ή χειροκίνητο.

Οκ, τα πλεονεκτήματα του κάθε τύπου κιβώτιου είναι γνωστά. Κανένα δεν είναι καλύτερο ή χειρότερο από το άλλο, αυτό διαφοροποιείται από το τι θέλει ο κάθε οδηγός από το αμάξι του.
Αν ας πούμε, είσαι οδηγός που απολαμβάνει την άνεση του, δεν θέλει να πολύ αγχώνεται όταν βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και θέλει να πάει από το σημείο Ά στο σημείο Β, όσο και πιο ξεκούραστα και ήρεμα γίνεται, θα είσαι φαν των αυτοκίνητων με αυτόματο κιβώτιο.

Αν, από την άλλη, είσαι από τους οδηγούς που θέλουν να ζούνε κάθε δευτερόλεπτο που βρίσκονται στο δρόμο, να νιώθουν την κάθε κίνηση τους να αποτυπώνεται στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου, αν σου αρέσει η οδηγοκεντρική προσέγγιση στην οδήγηση, τέλος πάντων, θα προτιμήσεις το χειροκίνητο σασμάν. Καλά όλα αυτά. Τι γίνεται όμως με το σέρβις; Ποιο κιβώτιο ταιριάζει περισσότερο… στην τσέπη σου αν δεν θες να ανησυχείς για αυξημένη κόστη στις διαδικασίες συντήρησης;

Υπάρχει διαφορά στη συντήρηση και στις τιμές της, σε ένα αυτόματο και σε ένα αυτοκίνητο με χειροκίνητο; Για να δούμε παρακάτω.

Κόστος σέρβις: Είναι πιο ακριβά σε αυτόματο;

Το χειροκίνητο κιβώτιο αποτελείται από πιο απλή μηχανική δομή, με το μεγάλο βάρος να πέφτει στο συμπλέκτη. Η αλλαγή των ταχυτήτων γίνεται μέσω του συστήματος απόσύμπλεξης, με τον οδηγό να αλλάζει τις σχέσεις στο κιβώτιο. Αυτό σημαίνει ότι η φθορά μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης. Ανάλογα, με τόσο προσεκτικός ή, αντίθετα, πόσο επιθετικός είσαι στις αλλαγές σου, το manual κιβώτιο μπορεί να φθείρεται λιγότερό η περισσότερο.

Γενικά πάντως, το χειροκίνητο κιβώτιο θέλει πιο συχνές αλλαγές υγρού μετάδοσης, ωστόσο, το κόστος επισκευής σε περίπτωση που κάτι χαλάσει, είναι συνήθως μικρότερο από ότι θα ήταν σε ένα αυτόματο κιβώτιο. Από την άλλη, το αυτόματο κιβώτιο είναι πιο πολύπλοκο μηχανικά καθώς αποτελείται από πιο εξειδικευμένα συστήματα που επιτρέπουν την αυτόματη αλλαγή ταχυτήτων, χωρίς την συμβολή του οδηγού.

Το κόστος επισκευής είναι υψηλότερο, αφού οι μηχανικοί που είναι εξειδικευμένοι στα αυτόματα συστήματα είναι συνήθως λιγότεροι και τα ανταλλακτικά πιο ακριβά. Το υγρό μετάδοσης των αυτόματων κιβωτίων δεν απαιτεί συχνή αλλαγή και κρατάει περισσότερο στα αυτόματα, βέβαια κρατά στο νου σου πως καλό είναι να αντικαθίσταται κάθε 70-90.000 χιλιόμετρα.

Συμπέρασμα

Είναι τελικά τα κόστη σέρβις ποιο ακριβά σε αυτοκίνητα με αυτόματο ή χειροκίνητα κιβώτιο;

  • Χειροκίνητο: Χρειάζεται πιο συχνή συντήρηση, αλλά οι επισκευές είναι πιο απλές και οικονομικές.
  • Αυτόματο: Αν και απαιτεί λιγότερη συντήρηση, οι επισκευές μπορεί να είναι πιο περίπλοκες και ακριβές.

Δείτε επίσης

Ξέρεις πότε και πώς κάνεις περιστροφή ελαστικών;

Ξέρεις πότε και πώς κάνεις περιστροφή ελαστικών;

F1: Επεκτείνει η McLaren το συμβόλαιο του Ελληνοκύπριου Πίτερ Πρoδρόμου

F1: Επεκτείνει η McLaren το συμβόλαιο του Ελληνοκύπριου Πίτερ Πρoδρόμου

Volkswagen ID.EVERY 1: Νέο σκίτσο για το ηλεκτρικό με τιμή κάτω από 20.000€

Volkswagen ID.EVERY 1: Νέο σκίτσο για το ηλεκτρικό με τιμή κάτω από 20.000€

F1: H McLaren αποκάλυψε καμουφλαρισμένη τη MCL3 για το 2025

F1: H McLaren αποκάλυψε καμουφλαρισμένη τη MCL3 για το 2025

Πρόσθετα και ενισχυτικά λαδιού και καυσίμου: Τα οφέλη στον κινητήρα και το αυτοκίνητο σου

Πρόσθετα και ενισχυτικά λαδιού και καυσίμου: Τα οφέλη στον κινητήρα και το αυτοκίνητο σου

Οριστικό τέλος στις συζητήσεις περί συγχώνευσης Nissan και Honda – Ναυάγησε το μεγάλο deal των 60 δις

Οριστικό τέλος στις συζητήσεις περί συγχώνευσης Nissan και Honda – Ναυάγησε το μεγάλο deal των 60 δις