Νεκρά στο φανάρι: Πότε δεν πρέπει να βάζετε

Νεκρά στο φανάρι: Πότε δεν πρέπει να βάζετε

Η οδήγηση δεν είναι περίπλοκη και οι περισσότεροι άνθρωποι είναι ικανοί να κατανοήσουν τα βασικά. Κάποια πράγματα όμως, δεν είναι πάντα ξεκάθαρα. Το να βάζεις νεκρά στο φανάρι, είναι ένα από αυτά που μπορεί να αποτελέσει θέμα διαφωνίας.

Η απάντηση εξαρτάται από το τι οδηγείτε. Τα πράγματα είναι διαφορετικά στα αυτόματα αυτοκίνητα, σε σύγκριση με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Μην βάζετε νεκρά σε αυτόματο αυτοκίνητο

Εάν οδηγείτε αυτόματο, τότε το να βάλετε νεκρά στο φανάρι είναι κακή ιδέα. Εάν δεν θέλετε να κρατάτε το πόδι στο φρένο, τότε μετακινήστε το στη θέση «P» (park). Εκτός εάν κάτι πάει πολύ στραβά με το κιβώτιο ταχυτήτων, το να βάλετε το λεβιέ στη θέση «P», θα κρατήσει το όχημα στη θέση του, εάν ο δρόμος έχει κάποια κλίση.

Αντίθετα, το να βάλετε το λεβιέ στη θέση «N (neutral), αποσυνδέει τον κινητήρα από το κιβώτιο ταχυτήτων και δίνει στο όχημα τη δυνατότητα να κυλήσει. Εάν υπάρχει κάποια κλίση στο δρόμο, το αυτοκίνητο θα μπορούσε να κυλήσει προς τα κάτω.

Εάν βάλετε νεκρά σε ένα αυτόματο αυτοκίνητο, θα πρέπει είτε να κρατάτε το πόδι στο φρένο είτε να σηκώσετε το χειρόφρενο, μέχρι να ξεκινήσετε. Ωστόσο, πολλά σύγχρονα αυτόματα αυτοκίνητα, δεν έχουν χειρόφρενο.

Υπάρχει μία άποψη που λέει, ότι το να βάζετε το αυτόματο στη θέση «D» (drive) ενώ είστε σταματημένοι, θα προκαλέσει περιττή φθορά στο κιβώτιο ταχυτήτων. Έτσι το να το βάλετε στη θέση «P» (park) είναι ένας εύκολος τρόπος για να λύσετε το πρόβλημα.

Πρέπει να βάζετε νεκρά σε αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο

Εάν είστε σταματημένοι, η “νεκρά” είναι μία καλή λύση, για αρκετούς λόγους.

Πρώτον,  θα ξεκουράσετε τα πόδια σας. Για να παραμείνει ακίνητο ένα αυτοκίνητο με μηχανικό κιβώτιο χωρίς να σβήσει, θα πρέπει να έχετε πατημένο το συμπλέκτη. Αυτό, διαχωρίζει το κιβώτιο ταχυτήτων από τον κινητήρα και διακόπτει τη μεταφορά της ισχύος προς τους τροχούς.

Έτσι σε ένα φανάρι, μπορεί να καταλήξετε με το αριστερό πόδι στο συμπλέκτη και το δεξί στο φρένο, πράγμα που μπορεί να είναι λίγο κουραστικό. Επίσης, το να κρατάτε χωρίς λόγο πατημένο τον συμπλέκτη, είναι ένας σίγουρος τρόπος να τον φθείρετε.

Το ημιαυτόματο κιβώτιο είναι το καλύτερο

Ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) ή αλλιώς ημιαυτόματο, είναι το καλύτερο. Το DCT χρησιμοποιεί διπλό συμπλέκτη, ο οποίος καταργεί την ανάγκη για σύμπλεξη/ αποσύμπλεξη από τον οδηγό. Ο ένας συμπλέκτης ελέγχει τις μονές, ενώ ο δεύτερος τις ζυγές ταχύτητες.

Ωστόσο, έχετε τη δυνατότητα να αλλάζετε τις ταχύτητες χειροκίνητα εάν το επιθυμείτε. Όταν βρίσκεστε σε αυτόματη λειτουργία, το κιβώτιο ταχυτήτων, επιλέγει την ταχύτητα που πιστεύει ότι είναι καλύτερη.

Αυτό περιλαμβάνει και τη νεκρά, η οποία μπαίνει αυτόματα, όταν το όχημα είναι σταματημένο. Για να ξεκινήσετε το όχημα, χρειάζεται να πατήσετε ελαφρώς το γκάζι. Ωστόσο, θα πρέπει να έχετε πατημένο το φρένο, διαφορετικά το αυτοκίνητο θα κυλήσει, εάν το δρόμος έχει κλίση.

Δείτε επίσης

Ελαστικά: Ποια είναι η σωστή πίεση το καλοκαίρι και τον χειμώνα

Ελαστικά: Ποια είναι η σωστή πίεση το καλοκαίρι και τον χειμώνα

Φαρδιά vs στενά ελαστικά: Ποια είναι τα καλύτερα για το αυτοκίνητο

Φαρδιά vs στενά ελαστικά: Ποια είναι τα καλύτερα για το αυτοκίνητο

Φίλτρο αέρα καμπίνας: Πώς λειτουργεί και πότε πρέπει να το αλλάξετε

Φίλτρο αέρα καμπίνας: Πώς λειτουργεί και πότε πρέπει να το αλλάξετε

Όλα τα μοντέλα της Jeep στην έκθεση Auto Athina 2024

Όλα τα μοντέλα της Jeep στην έκθεση Auto Athina 2024

Τι σημαίνει το cc σε έναν κινητήρα αυτοκινήτου;

Τι σημαίνει το cc σε έναν κινητήρα αυτοκινήτου;

Κουίζ: Έχεις πάθος με τα γρήγορα αυτοκίνητα; Μπορείς να κάνεις το 3/3;

Κουίζ: Έχεις πάθος με τα γρήγορα αυτοκίνητα; Μπορείς να κάνεις το 3/3;