Οι ήχοι από τον χώρο του κινητήρα σε ένα diesel όχημα είναι φυσιολογικοί: έτσι λειτουργεί ο κινητήρας, παράγοντας ισχύ για να κινεί το όχημά σας. Ωστόσο, όταν ο ήχος αυτός αλλάζει και γίνεται «ύποπτος», πιθανότατα κάτι δεν πάει καλά.
Οι κινητήρες diesel, από τη φύση τους, είναι πιο θορυβώδεις από τους βενζινοκινητήρες, γεγονός που κάνει πιο δύσκολη την ανίχνευση ενός περίεργου ήχου όπως ένας θόρυβος που είναι σαν να χτυπάει ο κινητήρας. Αν παρατηρήσετε χτύπους, τικ ή μεταλλικούς ήχους από τον κινητήρα σας, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τι μπορεί να σημαίνουν και πώς μπορείτε να τους αντιμετωπίσετε.
Πιθανές αιτίες για τον θόρυβο στον κινητήρα diesel
- Χτύπημα:
Η πιο συνηθισμένη αιτία είναι τα μπεκ ψεκασμού καυσίμου. Αν δεν λιπαίνονται σωστά ή δεν συγχρονίζουν με τα πιστόνια, ο ψεκασμός γίνεται εκτός χρόνου και προκαλεί χτυπητό ήχο.
Λύση: Αλλαγή μπεκ. Η διαδικασία είναι σχετικά απαιτητική, οπότε καλό είναι να απευθυνθείτε σε μηχανικό. - Κροτάλισμα:
Ίσως χρησιμοποιείτε λάθος τύπο καυσίμου.
Λύση: Φροντίστε να βάλετε το σωστό ντίζελ την επόμενη φορά. Εύκολη και οικονομική επισκευή. - Τικ ή κλικ :
Μπορεί να σημαίνει ότι ο κινητήρας έχει χαμηλή στάθμη λαδιού, άρα κάποια εξαρτήματα δεν λιπαίνονται σωστά.
Λύση: Άλλαγμα λαδιών.
Ωστόσο, αν το πρόβλημα συνεχίζεται, υπάρχει πιθανότητα για βλάβη στη μπιέλα, κάτι που απαιτεί ολική ανακατασκευή του κινητήρα. - Θόρυβος από την αλυσίδα χρονισμού:
Αν η αλυσίδα χαλαρώσει, κάνει μεταλλικό ήχο. Αν το αγνοήσετε, μπορεί να κοπεί και να προκαλέσει σοβαρή ζημιά στον κινητήρα.
Λύση: Άμεσος έλεγχος και τέντωμα ή αντικατάσταση της αλυσίδας.
Πού διαφέρει ένας diesel από έναν βενζινοκινητήρα;
Αν και και οι δύο τύποι χρησιμοποιούν εσωτερική καύση για την παραγωγή ισχύος, υπάρχουν βασικές διαφορές:
- Οι βενζινοκινητήρες χρησιμοποιούν μπουζί για να αναφλέξουν το καύσιμο.
- Οι κινητήρες diesel βασίζονται αποκλειστικά στη θερμότητα από τη συμπίεση
Οι κινητήρες πετρελαίου είναι πιο ανθεκτικοί επειδή έχουν λιγότερα εξαρτήματα, αλλά το καύσιμό τους συχνά θεωρείται περιβαλλοντικά πιο επιβλαβές.
Αξίζει ακόμα το πετρέλαιο;
Η κατανάλωση ντίζελ παραμένει εξαιρετική, και είναι οικονομικά συμφέρουσα για όσους κάνουν αρκετά χλμ, το χρόνο και ιδιαίτερα σε μεγάλες αποστάσεις. Αλλά με τα νέα πρότυπα ρύπων και τις αστικές απαγορεύσεις για diesel οχήματα, καλό είναι να σταθμίζετε και τις μελλοντικές εξελίξεις.
Δείτε επίσης

F1: Τα συμπεράσματα μας από το GP της Αυστρίας

Πόσο αξιόπιστα είναι τα Plug-In Hybrid της Toyota; Τι δείχνει επίσημη έρευνα κατόχων;

F1: Ποινή τριών θέσεων στον Antonelli μετά τη σύγκρουση με Verstappen

F1 – GP Αυστρίας: Όσα είδαμε στο Red Bull Ring

F1 – GP Αυστρίας: Θρίαμβος Norris, εγκατάλειψη για Verstappen μετά από επαφή με Antonelli
