Πώς να ελέγξεις το υγρό κιβωτίου ταχυτήτων σε 4 απλά βήματα

Πώς να ελέγξεις το υγρό κιβωτίου ταχυτήτων σε 4 απλά βήματα

Υγρό κιβωτίου ταχυτήτων: Μάθε πως να ελέγξεις σε 4 απλά βήματα ένα από τα πιο σημαντικά υγρά του αυτοκινήτου.

Το υγρό κιβωτίου ταχυτήτων είναι ζωτικής σημασίας για την ομαλή λειτουργία του αυτοκινήτου σου. Αν το αμελήσεις, μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές ζημιές, αργές αλλαγές ταχυτήτων ή ακόμα και υπερθέρμανση του κιβωτίου. Πάμε να δούμε πώς μπορείς να το κάνεις εύκολα μόνος σου.

Γιατί είναι τόσο σημαντικός ο έλεγχος του υγρού κιβωτίου ταχυτήτων;

Στα αυτόματα κιβώτια, αν υπάρχει διαρροή ή χαμηλή στάθμη υγρού, μπορεί να νιώσεις «γλίστρημα» στις αλλαγές ταχυτήτων, αργές αντιδράσεις ή ακόμα και μια καμένη μυρωδιά. Αν το αγνοήσεις, μπορεί να οδηγήσει σε υπερθέρμανση και καταστροφή του κιβωτίου.

Αν οδηγείς αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο, η έλλειψη υγρού μπορεί να προκαλέσει δύσκολες ή σκληρές αλλαγές ταχυτήτων, ακόμα και μεταλλικούς ήχους.

Το αυτόματο κιβώτιο χρειάζεται αλλαγή υγρών κάθε 60.000-100.000 χλμ., ενώ τα μηχανικά κιβώτια περίπου κάθε 30.000-60.000 χλμ. (πάντα σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή).

Πώς να ελέγξεις το υγρό κιβωτίου ταχυτήτων

1. Ζέστανε το αυτοκίνητο
Άναψε τον κινητήρα και άφησέ τον να δουλέψει για 5-10 λεπτά. Το κιβώτιο πρέπει να είναι στη φυσιολογική θερμοκρασία λειτουργίας για να πάρεις σωστή ένδειξη.

2. Βρες το δείκτη στάθμης (αν υπάρχει)
Στα περισσότερα αυτόματα αυτοκίνητα, υπάρχει ειδικός δείκτης (dipstick) κοντά στο μοτέρ. Αν έχεις μηχανικό κιβώτιο, μάλλον θα χρειαστεί να ψάξεις για μια τάπα επιθεώρησης στο πλάι του κιβωτίου (ή να απευθυνθείς σε μηχανικό).

3. Έλεγξε το χρώμα και τη μυρωδιά
Τράβα το δείκτη, καθάρισέ τον με ένα πανί και ξαναβάλτον μέσα. Αν το υγρό είναι καθαρό και κοκκινωπό, είσαι οκ. Αν έχει καφέ ή μαύρο χρώμα και μυρίζει καμένο, μάλλον χρειάζεται αλλαγή.

4. Συμπλήρωσε αν χρειάζεται
Αν η στάθμη είναι χαμηλή, πρόσθεσε το σωστό τύπο υγρού (πρόσεξε να είναι αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής).

Σημαντικό:

  • Σε κάποια νέα αυτοκίνητα δεν υπάρχει δείκτης – τότε ο έλεγχος γίνεται μόνο στο συνεργείο.
  • Μην αναμειγνύεις διαφορετικά υγρά – μπορεί να προκαλέσεις ζημιά.
  • Αν δεις διαρροές κάτω από το αυτοκίνητο, μην το αγνοήσεις. Μπορεί να είναι σημάδι σοβαρού προβλήματος.

 

Δείτε επίσης

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές μεταχειρισμένων;

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές μεταχειρισμένων;

F1: Προς πώληση γνήσια ανταλλακτικά της Ferrari

F1: Προς πώληση γνήσια ανταλλακτικά της Ferrari

F1 Σενάριο-Βόμβα: Ο George Russell σε επαφή με Horner για Red Bull ενόψει 2026!

F1 Σενάριο-Βόμβα: Ο George Russell σε επαφή με Horner για Red Bull ενόψει 2026!

F1:Η τακτική αναβαθμίσεων της McLaren που της έφερε την νίκη στη Σαουδική Αραβία

F1:Η τακτική αναβαθμίσεων της McLaren που της έφερε την νίκη στη Σαουδική Αραβία

Πρόβλημα στις θύρες USB του αυτοκινήτου; Αυτό κοιτάς πρώτα για να το φτιάξεις

Πρόβλημα στις θύρες USB του αυτοκινήτου; Αυτό κοιτάς πρώτα για να το φτιάξεις

Συνθετικό ή συμβατικό λάδι κινητήρα: Ποιο είναι καλύτερο για το αυτοκίνητό σας;

Συνθετικό ή συμβατικό λάδι κινητήρα: Ποιο είναι καλύτερο για το αυτοκίνητό σας;