Πώς να ελέγξεις το υγρό κιβωτίου ταχυτήτων σε 4 απλά βήματα

Πώς να ελέγξεις το υγρό κιβωτίου ταχυτήτων σε 4 απλά βήματα

Υγρό κιβωτίου ταχυτήτων: Μάθε πως να ελέγξεις σε 4 απλά βήματα ένα από τα πιο σημαντικά υγρά του αυτοκινήτου.

Το υγρό κιβωτίου ταχυτήτων είναι ζωτικής σημασίας για την ομαλή λειτουργία του αυτοκινήτου σου. Αν το αμελήσεις, μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές ζημιές, αργές αλλαγές ταχυτήτων ή ακόμα και υπερθέρμανση του κιβωτίου. Πάμε να δούμε πώς μπορείς να το κάνεις εύκολα μόνος σου.

Γιατί είναι τόσο σημαντικός ο έλεγχος του υγρού κιβωτίου ταχυτήτων;

Στα αυτόματα κιβώτια, αν υπάρχει διαρροή ή χαμηλή στάθμη υγρού, μπορεί να νιώσεις «γλίστρημα» στις αλλαγές ταχυτήτων, αργές αντιδράσεις ή ακόμα και μια καμένη μυρωδιά. Αν το αγνοήσεις, μπορεί να οδηγήσει σε υπερθέρμανση και καταστροφή του κιβωτίου.

Αν οδηγείς αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο, η έλλειψη υγρού μπορεί να προκαλέσει δύσκολες ή σκληρές αλλαγές ταχυτήτων, ακόμα και μεταλλικούς ήχους.

Το αυτόματο κιβώτιο χρειάζεται αλλαγή υγρών κάθε 60.000-100.000 χλμ., ενώ τα μηχανικά κιβώτια περίπου κάθε 30.000-60.000 χλμ. (πάντα σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή).

Πώς να ελέγξεις το υγρό κιβωτίου ταχυτήτων

1. Ζέστανε το αυτοκίνητο
Άναψε τον κινητήρα και άφησέ τον να δουλέψει για 5-10 λεπτά. Το κιβώτιο πρέπει να είναι στη φυσιολογική θερμοκρασία λειτουργίας για να πάρεις σωστή ένδειξη.

2. Βρες το δείκτη στάθμης (αν υπάρχει)
Στα περισσότερα αυτόματα αυτοκίνητα, υπάρχει ειδικός δείκτης (dipstick) κοντά στο μοτέρ. Αν έχεις μηχανικό κιβώτιο, μάλλον θα χρειαστεί να ψάξεις για μια τάπα επιθεώρησης στο πλάι του κιβωτίου (ή να απευθυνθείς σε μηχανικό).

3. Έλεγξε το χρώμα και τη μυρωδιά
Τράβα το δείκτη, καθάρισέ τον με ένα πανί και ξαναβάλτον μέσα. Αν το υγρό είναι καθαρό και κοκκινωπό, είσαι οκ. Αν έχει καφέ ή μαύρο χρώμα και μυρίζει καμένο, μάλλον χρειάζεται αλλαγή.

4. Συμπλήρωσε αν χρειάζεται
Αν η στάθμη είναι χαμηλή, πρόσθεσε το σωστό τύπο υγρού (πρόσεξε να είναι αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής).

Σημαντικό:

  • Σε κάποια νέα αυτοκίνητα δεν υπάρχει δείκτης – τότε ο έλεγχος γίνεται μόνο στο συνεργείο.
  • Μην αναμειγνύεις διαφορετικά υγρά – μπορεί να προκαλέσεις ζημιά.
  • Αν δεις διαρροές κάτω από το αυτοκίνητο, μην το αγνοήσεις. Μπορεί να είναι σημάδι σοβαρού προβλήματος.

 

Δείτε επίσης

Φρένα: Πώς να καθαρίσεις μόνος σου τους δίσκους των φρένων

Φρένα: Πώς να καθαρίσεις μόνος σου τους δίσκους των φρένων

Ηλεκτρικό Dacia Duster: Έρχεται στο άμεσο μέλλον

Ηλεκτρικό Dacia Duster: Έρχεται στο άμεσο μέλλον

Υβριδικά: Πως ακριβώς λειτουργεί το κιβώτιο e-CVT της Toyota;

Υβριδικά: Πως ακριβώς λειτουργεί το κιβώτιο e-CVT της Toyota;

Νέα Ferrari Amalfi με 640 ίππους: Ο διάδοχος της Roma είναι εδώ

Νέα Ferrari Amalfi με 640 ίππους: Ο διάδοχος της Roma είναι εδώ

Τι θα γίνει αν βάλω 100άρα βενζίνη ενώ έχω 95άρα στο ρεζερβουάρ(ή το αντίστροφο);

Τι θα γίνει αν βάλω 100άρα βενζίνη ενώ έχω 95άρα στο ρεζερβουάρ(ή το αντίστροφο);

Φίλτρο λαδιού: Μπορεί το λάθος φίλτρο να «ρίξει» την πίεση του λαδιού – Ποιες οι επιπτώσεις στον κινητήρα

Φίλτρο λαδιού: Μπορεί το λάθος φίλτρο να «ρίξει» την πίεση του λαδιού – Ποιες οι επιπτώσεις στον κινητήρα