Πόσα χιλιόμετρα αντέχει ένα δυναμό και πώς να παρατείνεις τη ζωή του

Πόσα χιλιόμετρα αντέχει ένα δυναμό και πώς να παρατείνεις τη ζωή του

Δυναμό: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις.

Το δυναμό του αυτοκινήτου σου δεν είναι ένα αναλώσιμο εξάρτημα όπως το λάδι κινητήρα ή το ψυκτικό υγρό. Αντίθετα, είναι ένα βασικό εξάρτημα με μεγάλη διάρκεια ζωής: κατά μέσο όρο μεταξύ 130.000 και 240.000 χιλιομέτρων ή περίπου 7 έως 10 χρόνια. Σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνει και τα 320.000 χιλιόμετρα, ανάλογα με το αυτοκίνητο και τις συνθήκες λειτουργίας.

Παράγοντες όπως οι συχνές μικρές διαδρομές, η υπερβολική ζέστη ή το κρύο, η μακροχρόνια ακινησία και η κακή συντήρηση της μπαταρίας μπορούν να φθείρουν πρόωρα το δυναμό.

Ποια είναι τα πρώτα σημάδια ότι το δυναμό έχει πρόβλημα;

Το δυναμό είναι ο «παλμός» του ηλεκτρικού συστήματος ενός αυτοκινήτου. Φορτίζει τη 12βολτη μπαταρία και τροφοδοτεί όλα τα ηλεκτρικά μέρη: τα φώτα και το ραδιόφωνο, αλλά και σημαντικά εξαρτήματα όπως η αντλία καυσίμου και τα μπουζί. Αν χαλάσει, το αυτοκίνητο μπορεί να σβήσει εν κινήσει και να μη ξαναπάρει μπρος.

Συμπτώματα που δείχνουν ότι κάτι δεν πάει καλά με το δυναμό:

  • Φως μπαταρίας αναμμένο στο ταμπλό.
  • Αχνός ή περίεργος ήχος (σαν σφύριγμα) από τον κινητήρα.
  • Μυρωδιά καμένου.
  • Αδύναμα φώτα ή εσωτερικός φωτισμός.
  • Απότομες διακυμάνσεις στην τάση ρεύματος (π.χ. από 17V σε κάτω από 10V).

Αν έχεις πολύμετρο ή βολτόμετρο για τον αναπτήρα, μπορείς να δεις την κατάσταση: ένα υγιές δυναμό θα δείξει περίπου 13,5-14,5V με τον κινητήρα σε λειτουργία. Αν πέσει κάτω από 12V ή ξεπεράσει τα 15V, κάτι δεν πάει καλά.

Πώς να παρατείνεις τη ζωή του δυναμό

 

  • Διατήρησε τις πλαστικές ποδιές/προφυλακτήρες κάτω από τον κινητήρα αφού εμποδίζουν τη λάσπη και τις πέτρες να φτάσουν στο δυναμό.
  • Μηνβρέχεις το δυναμό όταν πλένεις τον κινητήρα και κάλυπτε το πάντα με μια σακούλα για να το προστατεύσεις.
  • Μείωσε το φορτίο στο ηλεκτρικό σύστημα: π.χ. μη χρησιμοποιείς θερμαινόμενα καθίσματα ή δυνατό ήχο στο σύστημα ψυχαγωγίας/ραδιόφωνο όταν το αυτοκίνητο είναι στο ρελαντί.
  • Έλεγξε την τάση του ιμάντα που συνδέεται με το δυναμό
  • Καθάριζε τους πόλους της μπαταρίας και βεβαιώσου ότι είναι σφιχτοί.  Χαλαρές ή σκουριασμένες επαφές αναγκάζουν το δυναμό να δουλεύει υπερωρίες.

 

Δείτε επίσης

Γιατί τα ελαστικά της F1 έχουν καλύμματα;

Γιατί τα ελαστικά της F1 έχουν καλύμματα;

F1 – Δύσκολο ξεκίνημα για Hamilton: H SF-25 «καταρρέει» στις χαμηλές ταχύτητες, αποκαλύπτει ιταλικό ρεπορτάζ

F1 – Δύσκολο ξεκίνημα για Hamilton: H SF-25 «καταρρέει» στις χαμηλές ταχύτητες, αποκαλύπτει ιταλικό ρεπορτάζ

F1: Όταν ένας Ολλανδός επιχειρηματίας είπε όχι στον Verstappen και… έχασε εκατομμύρια

F1: Όταν ένας Ολλανδός επιχειρηματίας είπε όχι στον Verstappen και… έχασε εκατομμύρια

Πώς να καθαρίσεις το φίλτρο DPF σε πετρελαιοκίνητο όχημα

Πώς να καθαρίσεις το φίλτρο DPF σε πετρελαιοκίνητο όχημα

Τι είναι η βαλβίδα τσοκ στο καρμπυρατέρ του κινητήρα σου και ποιον ρόλο παίζει

Τι είναι η βαλβίδα τσοκ στο καρμπυρατέρ του κινητήρα σου και ποιον ρόλο παίζει

F1: Ανεπιθύμητος ο Norris στις κορυφαίες ομάδες; Η προειδοποίηση του Schumacher

F1: Ανεπιθύμητος ο Norris στις κορυφαίες ομάδες; Η προειδοποίηση του Schumacher