Πόσα χιλιόμετρα αντέχει ένα δυναμό και πώς να παρατείνεις τη ζωή του

Πόσα χιλιόμετρα αντέχει ένα δυναμό και πώς να παρατείνεις τη ζωή του

Δυναμό: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις.

Το δυναμό του αυτοκινήτου σου δεν είναι ένα αναλώσιμο εξάρτημα όπως το λάδι κινητήρα ή το ψυκτικό υγρό. Αντίθετα, είναι ένα βασικό εξάρτημα με μεγάλη διάρκεια ζωής: κατά μέσο όρο μεταξύ 130.000 και 240.000 χιλιομέτρων ή περίπου 7 έως 10 χρόνια. Σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνει και τα 320.000 χιλιόμετρα, ανάλογα με το αυτοκίνητο και τις συνθήκες λειτουργίας.

Παράγοντες όπως οι συχνές μικρές διαδρομές, η υπερβολική ζέστη ή το κρύο, η μακροχρόνια ακινησία και η κακή συντήρηση της μπαταρίας μπορούν να φθείρουν πρόωρα το δυναμό.

Ποια είναι τα πρώτα σημάδια ότι το δυναμό έχει πρόβλημα;

Το δυναμό είναι ο «παλμός» του ηλεκτρικού συστήματος ενός αυτοκινήτου. Φορτίζει τη 12βολτη μπαταρία και τροφοδοτεί όλα τα ηλεκτρικά μέρη: τα φώτα και το ραδιόφωνο, αλλά και σημαντικά εξαρτήματα όπως η αντλία καυσίμου και τα μπουζί. Αν χαλάσει, το αυτοκίνητο μπορεί να σβήσει εν κινήσει και να μη ξαναπάρει μπρος.

Συμπτώματα που δείχνουν ότι κάτι δεν πάει καλά με το δυναμό:

  • Φως μπαταρίας αναμμένο στο ταμπλό.
  • Αχνός ή περίεργος ήχος (σαν σφύριγμα) από τον κινητήρα.
  • Μυρωδιά καμένου.
  • Αδύναμα φώτα ή εσωτερικός φωτισμός.
  • Απότομες διακυμάνσεις στην τάση ρεύματος (π.χ. από 17V σε κάτω από 10V).

Αν έχεις πολύμετρο ή βολτόμετρο για τον αναπτήρα, μπορείς να δεις την κατάσταση: ένα υγιές δυναμό θα δείξει περίπου 13,5-14,5V με τον κινητήρα σε λειτουργία. Αν πέσει κάτω από 12V ή ξεπεράσει τα 15V, κάτι δεν πάει καλά.

Πώς να παρατείνεις τη ζωή του δυναμό

 

  • Διατήρησε τις πλαστικές ποδιές/προφυλακτήρες κάτω από τον κινητήρα αφού εμποδίζουν τη λάσπη και τις πέτρες να φτάσουν στο δυναμό.
  • Μηνβρέχεις το δυναμό όταν πλένεις τον κινητήρα και κάλυπτε το πάντα με μια σακούλα για να το προστατεύσεις.
  • Μείωσε το φορτίο στο ηλεκτρικό σύστημα: π.χ. μη χρησιμοποιείς θερμαινόμενα καθίσματα ή δυνατό ήχο στο σύστημα ψυχαγωγίας/ραδιόφωνο όταν το αυτοκίνητο είναι στο ρελαντί.
  • Έλεγξε την τάση του ιμάντα που συνδέεται με το δυναμό
  • Καθάριζε τους πόλους της μπαταρίας και βεβαιώσου ότι είναι σφιχτοί.  Χαλαρές ή σκουριασμένες επαφές αναγκάζουν το δυναμό να δουλεύει υπερωρίες.

 

Δείτε επίσης

Κρίση στη VW: Παγώνουν οι επενδύσεις για νέα μοντέλα και εργοστάσια

Κρίση στη VW: Παγώνουν οι επενδύσεις για νέα μοντέλα και εργοστάσια

Isuzu D-Max: Γιατί κυριαρχεί στους δρόμους και ετοιμάζει την ηλεκτρική του αντεπίθεση

Isuzu D-Max: Γιατί κυριαρχεί στους δρόμους και ετοιμάζει την ηλεκτρική του αντεπίθεση

Nissan Rogue 2026: Το νέο Plug-in Hybrid SUV με 7 θέσεις και 61 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας

Nissan Rogue 2026: Το νέο Plug-in Hybrid SUV με 7 θέσεις και 61 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας

Βίντεο-Σοκ: Οδηγός τρένου αποκοιμήθηκε και βγήκε από τούνελ με 80χλμ/ώρα στο Σαν Φρανσίσκο!

Βίντεο-Σοκ: Οδηγός τρένου αποκοιμήθηκε και βγήκε από τούνελ με 80χλμ/ώρα στο Σαν Φρανσίσκο!

Νέα Ηλεκτρική Mercedes-AMG GLC: Με 900 ίππους στοχεύει την Porsche Cayenne

Νέα Ηλεκτρική Mercedes-AMG GLC: Με 900 ίππους στοχεύει την Porsche Cayenne

Χριστούγεννα: Ιδέες για δώρα για τους φάνς του αυτοκινήτου

Χριστούγεννα: Ιδέες για δώρα για τους φάνς του αυτοκινήτου