Πρέπει να αλλάζω το φίλτρο λαδιού κάθε φορά που αλλάζω λάδια;

Πρέπει να αλλάζω το φίλτρο λαδιού κάθε φορά που αλλάζω λάδια;

Φίλτρο λαδιού: Πρέπει να αλλάζω το φίλτρο στο σύστημα λίπανσης του κινητήρα κάθε φορά που κάνω την προγραμματισμένη αλλαγή λαδιού. Τί ισχύει και τί όχι.

Ο κινητήρας ενός αυτοκινήτου λειτουργεί υπό τεράστια πίεση και θερμοκρασίες, πραγματοποιώντας εκατοντάδες εκρήξεις καύσης κάθε δευτερόλεπτο που είναι αναμμένος για να μετατρέψει τη χημική ενέργεια του καυσίμου σε μηχανική ενέργεια. Το λάδι του κινητήρα παίζει κρίσιμο ρόλο στη λίπανση, την αποβολή θερμότητας και τη διατήρηση της συμπίεσης μεταξύ των κινούμενων μερών. Ωστόσο, με τον καιρό, το λάδι χάνει την ποιότητά του λόγω συσσώρευσης μετάλλων, λάσπης και υγρασίας.

Το φίλτρο λαδιού είναι υπεύθυνο για τον καθαρισμό του λαδιού από αυτές τις ακαθαρσίες. Αντικαθιστώντας το φίλτρο λαδιού μαζί με την αλλαγή λαδιών, διασφαλίζεις τη βέλτιστη ποιότητα και απόδοση του κινητήρα στο αυτοκίνητο σου.

Είναι όμως απαραίτητο; Ποια είναι η διάρκεια ζωής του φίλτρου λαδιού; Πρέπει αναγκαστικά να το αλλάζω κάθε φορά που αλλάζω λάδια; Για να δούμε

Πότε χρειάζεται αλλαγή το φίλτρο λαδιού;

Όπως και άλλα αναλώσιμα μέρη του αυτοκινήτου, το φίλτρο λαδιού φθείρεται με τον καιρό και φράζει, μειώνοντας την αποτελεσματικότητά του και κάνοντας την λίπανση δυσκολότερη. Τα σημάδια που δείχνουν ότι χρειάζεται αντικατάσταση περιλαμβάνουν:

  • Προειδοποιητική λυχνία χαμηλής πίεσης λαδιού.
  • Μείωση της απόδοσης του κινητήρα.
  • Σκούρα ή θολά καυσαέρια από την εξάτμιση.
  • Πολύ σκούρο λάδι με αιωρούμενα σωματίδια (μπορείς να το ελέγξεις με τον δείκτη λαδιού).

Επαναχρησιμοποιούμενα vs. αναλώσιμα φίλτρα λαδιού

Υπάρχουν δύο βασικοί τύποι φίλτρων λαδιού:

  • Επαναχρησιμοποιούμενα φίλτρα: Κατασκευασμένα από αλουμίνιο και άλλα μέταλλα, το λέει και το όνομα τους, μπορούν να καθαριστούν και να χρησιμοποιηθούν ξανά. Αν και είναι πιο ακριβά στην αρχική αγορά, είναι πιο οικονομικά μακροπρόθεσμα και πιο φιλικά προς το περιβάλλον.
  • Αναλώσιμα φίλτρα: Αποτελούνται από ίνες και είναι σχεδιασμένα για μία χρήση. Διαρκούν συνήθως, ανάλογα την ποιότητα της κατασκευής, 5.000 με 10.000 χλμ., ανάλογα με τον τύπο λαδιού και τις συνθήκες οδήγησης. Δεν πρέπει να επαναχρησιμοποιούνται, καθώς μπορεί να περιέχουν παγιδευμένα σωματίδια που θα μολύνουν το νέο λάδι.

Η καλύτερη πρακτική: Αντικατάσταση σε κάθε αλλαγή λαδιών

Οι κατασκευαστές μπορεί να έχουν διαφορετικές συστάσεις, αλλά γενικά συνιστάται η αλλαγή του φίλτρου λαδιού σε κάθε αλλαγή λαδιών. Η επαναχρησιμοποίηση ενός παλιού φίλτρου μπορεί να προκαλέσει προβλήματα, όπως μειωμένη οικονομία καυσίμου, υπερθέρμανση και μεγαλύτερη φθορά του κινητήρα.

Η σωστή συντήρηση του κινητήρα με τακτικές αλλαγές λαδιών και φίλτρων είναι ένας από τους απλούστερους και πιο οικονομικούς τρόπους για να διατηρήσεις το αυτοκίνητό σου σε άριστη κατάσταση. Όταν επιλέγεις φίλτρο λαδιού, σκέψου το κόστος, τη μακροπρόθεσμη αξία και τις ανάγκες του οχήματός σου για την καλύτερη επιλογή.

Δείτε επίσης

Audi Q3: Οι πρώτες φωτογραφίες του νέου μοντέλου – Τι μας «τιζάρει» η Audi, πότε θα παρουσιαστεί

Audi Q3: Οι πρώτες φωτογραφίες του νέου μοντέλου – Τι μας «τιζάρει» η Audi, πότε θα παρουσιαστεί

BYD Sealion 7: Ηλεκτρικός λέων με 8 χρόνια εγγύηση για μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα

BYD Sealion 7: Ηλεκτρικός λέων με 8 χρόνια εγγύηση για μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα

F1: «Στα μέτρα» του Hamilton το μονοθέσιο της Ferrari για το 2026;

F1: «Στα μέτρα» του Hamilton το μονοθέσιο της Ferrari για το 2026;

F1 – Τελευταία νέα: Ο Steiner απαντά στον Hamilton, νέο υλικό για Verstappen, «μπελάδες» για τη Red Bull

F1 – Τελευταία νέα: Ο Steiner απαντά στον Hamilton, νέο υλικό για Verstappen, «μπελάδες» για τη Red Bull

10 μύθοι για τα φρένα που πρέπει να σταματήσεις να πιστεύεις

10 μύθοι για τα φρένα που πρέπει να σταματήσεις να πιστεύεις

Τι σημαίνει αν τα καλώδια εκκίνησης του αυτοκινήτου αρχίσουν να καπνίζουν και να ζεσταίνονται

Τι σημαίνει αν τα καλώδια εκκίνησης του αυτοκινήτου αρχίσουν να καπνίζουν και να ζεσταίνονται