Τεχνικό: Τι κάνουν οι πιστόνες της δαγκάνας φρένου σε ένα αυτοκίνητο;

Τεχνικό: Τι κάνουν οι πιστόνες της δαγκάνας φρένου σε ένα αυτοκίνητο;

Δαγκάνες φρένου σε αυτοκίνητο: Τι κάνουν οι πιστόνες – Πόσους πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο;

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να έχεις στο μυαλό σου όταν μπαίνεις σε αυτοκίνητο είναι η ασφάλεια. Πρέπει να είναι η απόλυτη σου προτεραιότητα, ανεξαρτήτως από τις περιστάσεις ή τις συνθήκες. Για αυτό και λέμε ότι πρέπει να δίνεις τεράστια προσοχή στην συντήρηση του αυτοκινήτου. Όχι μόνο γιατί τελικά θα καταλήξεις να δώσεις πολλά περισσότερα χρήματα στις μελλοντικές εργασίες, άλλα γιατί μπορεί να τοποθετήσεις τον εαυτό σου και τους συνεπιβάτες σου σε κίνδυνο.

Ιδιαίτερα, σε εργασίες συντήρησης που είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την ασφάλεια σου: Όπως για παράδειγμα τα φρένα. Τα σύγχρονα συστήματα πέδησης εξαρτώνται από την υδραυλική πίεση που παράγεται από τον κύριο κύλινδρο μέσω του υγρού φρένων. Η πίεση αυτή μεταφέρεται στους δίσκους των φρένων, όπου και ενεργοποιείται η δαγκάνα. Η δαγκάνα αυτή πιέζει τα τακάκια, τα οποία είναι κατασκευασμένα από υλικά υψηλής τριβής (όπως κεραμικά ή μέταλλα), πάνω στον περιστρεφόμενο δίσκο.

Για να ασκηθεί αυτή η πίεση, τα πιστόνια μέσα στη δαγκάνα επεκτείνονται όταν πατάς το πεντάλ των φρένων. Το υγρό φρένων κινείται προς τους τροχούς, σπρώχνοντας τους πίστονες προς τα έξω και πιέζοντας έτσι τα τακάκια στον δίσκο.Οι δαγκάνες των φρένων μπορούν να κάνουν αυτή την δράση χάρη στο υγρό των φρένων άλλα και στους πιστόνες του κυλίνδρου που ενεργοποιούνται όταν πατάς το φρένο.

Ο πιστόνας της δαγκάνας φρένου παίζει κρίσιμο ρόλο στα δισκόφρενα ενός αυτοκινήτου, καθώς είναι αυτός που πιέζει τα τακάκια πάνω στον δίσκο για να δημιουργηθεί η απαιτούμενη τριβή που σταματά το όχημα.

Πόσους πιστόνες έχουν συνήθως οι δαγκάνες φρένων;

Ο αριθμός των πιστόνων ανά δαγκάνα εξαρτάται από τον τύπο του οχήματος και την απόδοση που απαιτείται. Οι πιο συνηθισμένες δαγκάνες σε επιβατικά αυτοκίνητα έχουν από έναν έως έξι πίστονες η καθεμία. Ωστόσο, υπάρχουν και εξαιρετικά προηγμένα παραδείγματα, όπως η Porsche 911 Turbo S, που φέρει δαγκάνες με έως και 10 πίστονες, ή ακόμη και 12 σε κάποιες περιπτώσεις.

Άρα, ένα μέσο αυτοκίνητο μπορεί να έχει:

  • 2 πίστονες στο σύνολο, αν διαθέτει μόνο δύο δισκόφρενα με μονές δαγκάνες
  • έως και 24 πίστονες συνολικά, αν διαθέτει τέσσερις δαγκάνες με 6 πίστονες η καθεμία

Τα πολλά έμβολα (πίστονες) δεν σημαίνουν απαραίτητα καλύτερο φρενάρισμα για καθημερινή χρήση. Αντίθετα, τα συστήματα πολλών πίστονων είναι πιο χρήσιμα σε σαυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, γιατί:

  • Κατανέμουν καλύτερα τη δύναμη φρεναρίσματος στον δίσκο
  • Επιτρέπουν χρήση μεγαλύτερων τακακιών και δίσκων
  • Βοηθούν στη μείωση υπερθέρμανσης λόγω καλύτερης κατανομής της τριβής

Είναι απαραίτητα τα φρένα πολλών πίστονων;

Όχι απαραίτητα. Παρότι είναι χρήσιμα σε ακραίες καταστάσεις (όπως σε πίστα ή σε βαριά αυτοκίνητα), τα συμβατικά φρένα με 1 ή 2 πίστονες επαρκούν απόλυτα για καθημερινή χρήση. Για παράδειγμα, ακόμα και αγωνιστικά οχήματα του NASCAR χρησιμοποιούν κατά περίπτωση μόνο δαγκάνες τεσσάρων πίστονων.

Το σημαντικό είναι το σύστημα φρένων να είναι σωστά συντηρημένο και σχεδιασμένο για τις ανάγκες του οχήματος και της χρήσης του.

 

 

Δείτε επίσης

Νέο Toyota Celica: Παρουσιάστηκε σε επιλεγμένους εμπόρους της μάρκας – Έχει βγει στον δρόμο για δοκιμές

Νέο Toyota Celica: Παρουσιάστηκε σε επιλεγμένους εμπόρους της μάρκας – Έχει βγει στον δρόμο για δοκιμές

F1: «Ο Piastri μας έδωσε δουλίτσα για το σπίτι» είπε ο Stella

F1: «Ο Piastri μας έδωσε δουλίτσα για το σπίτι» είπε ο Stella

Πώς να βρεις τον αριθμό VIN στην μοτοσικλέτα σου

Πώς να βρεις τον αριθμό VIN στην μοτοσικλέτα σου

Kia: Αποκάλυψε το νέο Sportage – Πιο κομψό από ποτέ και με πλούσιο εξοπλισμό 

Kia: Αποκάλυψε το νέο Sportage – Πιο κομψό από ποτέ και με πλούσιο εξοπλισμό 

Γιατί πρέπει να γνωρίζεις πάντα την αντίσταση κύλισης των ελαστικών του αυτοκινήτου

Γιατί πρέπει να γνωρίζεις πάντα την αντίσταση κύλισης των ελαστικών του αυτοκινήτου

Volvo EX40: Το μέλλον της πολυτελούς οδήγησης είναι ηλεκτρικό και βιώσιμο

Volvo EX40: Το μέλλον της πολυτελούς οδήγησης είναι ηλεκτρικό και βιώσιμο