Κιβώτιο ταχυτήτων: Πώς να αποφύγεις την υπερθέρμανση του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων
Υπάρχει λόγος που τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο διαθέτουν συστήματα ψύξης που συνδέονται με το ψυγείο του κινητήρα. Όπως και ο κινητήρας μπορεί να υπερθερμανθεί λόγω αστοχίας στην αντλία νερού, κολλημένου θερμοστάτη ή σοβαρής διαρροής ψυκτικού για παράδειγμα, έτσι και το υγρό του κιβωτίου είναι ευάλωτο στις υψηλές θερμοκρασίες.
Κατά την καθημερινή χρήση, η θερμοκρασία του υγρού μετάδοσης κυμαίνεται μεταξύ 80°C και 104°C. Ωστόσο, σε συνθήκες πίεσης επιθετική οδήγηση ή διαδρομές με πολλά άτομα και αποσκευές, η θερμοκρασία μπορεί να ανέβει επικίνδυνα. Όταν το υγρό αγγίξει τους 115°C, αρχίζει η ζημιά: οι τσιμούχες σκληραίνουν, οι πλάκες γλιστρούν και τα δισκόφρενα καίγονται, προκαλώντας ανεπανόρθωτη ζημιά στο κιβώτιο.
Αν συνυπολογίσουμε την κακή συντήρηση ή την παραμέληση αλλαγής υγρών (πρέπει να γίνεται κάθε 96.000 – 160.000 χλμ.), το κιβώτιο δύσκολα θα αντέξει την υπερφόρτωση ή τις μεγάλες αποστάσεις. Η συντήρηση του είναι κρίσιμη για να αποφύγεις την υπερθέρμανση και την πρόωρη φθορά.
Κιβώτιο ταχυτήτων: Έλεγχος και αλλαγή του υγρού μετάδοσης
Ένα φρέσκο υγρό μετάδοσης καθαρίζει, λιπαίνει και ψύχει πιο αποτελεσματικά τα εσωτερικά εξαρτήματα, ειδικά σε μεγάλες ταχύτητες ή ρυμούλκηση φορτίων. Για να ελέγξεις την κατάστασή του, άνοιξε το καπό και τράβηξε τη ράβδο μέτρησης.. Αν το υγρό είναι σκούρο καφέ ή μαύρο, μυρίζει καμένο ή έχει αραιή, υδαρή υφή, μάλλον ήρθε η ώρα για αλλαγή ή καθαρισμό συστήματος.
Μην ξεχνάς και το σύστημα ψύξης του κινητήρα
Η σωστή λειτουργία του ψυγείου και του υπόλοιπου συστήματος ψύξης είναι εξίσου σημαντική, καθώς το ίδιο το ψυγείο συμβάλλει στην ψύξη του υγρού. Έλεγξε τακτικά (ιδανικά κάνε αυτό τον έλεγχο εβδομαδιαία) τη στάθμη του ψυκτικού στο δοχείο διαστολής, ιδιαίτερα πριν από ταξίδια ή μεταφορά φορτίων. Αν χρειαστεί συμπλήρωμα, χρησιμοποίησε μόνο αποσταγμένο νερό ή το ψυκτικό που προτείνει ο κατασκευαστής, ποτέ νερό βρύσης.
Με λίγη πρόληψη και βασική συντήρηση, μπορείς να αποφύγεις δαπανηρές επισκευές και να εξασφαλίσεις ότι το αυτόματο κιβώτιο του αυτοκινήτου σου θα συνεχίσει να λειτουργεί απροβλημάτιστα για πολλά ακόμα χιλιόμετρα.
Δείτε επίσης

Toyota Yaris: Το δημοφιλές μικρό ανανεώθηκε και έγινε ακόμα καλύτερο

Αυτό είναι το πιο μεγάλο πρόβλημα με τα ηλεκτρικά, σύμφωνα με έρευνα

Μπορεί να λειτουργήσει ένας κινητήρας κάτω από το νερό; Να τι συμβαίνει όταν πλημμυρίζει

F1: Ο Leclerc ζητάει από τους φίλους της Ferrari να ρίξουν τις προσδοκίες μετά το GP του Μονακό

F1: Ο Verstappen δεν κυνηγά το πρωτάθλημα φέτος; Τι δήλωσε πριν το GP Ισπανίας
