Test Drive: Ford Kuga 2.5 PHEV 225

Test Drive: Ford Kuga 2.5 PHEV 225

Οδηγώντας το Ford Kuga ST-Line X 2.5 PHEV 225 ίππων Auto, επικέντρωσα την προσοχή μου στους τομείς που αποτελούν τα πλεονεκτήματα της τεχνολογία Plug-in Hybrid. Δηλαδή, στην οικονομία στο καύσιμο, στην υψηλή απόδοση και στην ηλεκτρική αυτονομία του αυτοκινήτου.

Το μεγάλο SUV της μάρκας που ιδρύθηκε στις 16 Ιουνίου 1903 από τον Χένρυ Φορντ στο Ντιτρόιτ και έφερε την επαναστατική καινοτομία στον τρόπο παραγωγής αυτοκινήτων με το μοντέλο Ford Model T του 1908 – 1927, το οποίο καθιέρωσε για πρώτη φορά στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκίνησης την έννοια της μαζικής παραγωγής, έχει μοντέρνα σχεδίαση και είναι επιβλητικό.

Το μήκος του SUV με premium χαρακτήρα, φθάνει τα 4.614 χιλ. και το βάρος του λόγω της προσθήκης της μπαταρίας και των άλλων τμημάτων της τεχνολογία Plug-in Hybrid, αυξήθηκε στα 1.844 κιλά.

Υψηλή απόδοση

Η Ford εξέλιξε την αρχιτεκτονική του συστήματος παραγωγής ενέργειας λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες κίνησης του μεγάλου SUV καθώς και την αξιοποίηση του συστήματος σε αλλά μοντέλα της γκάμας. Η βασική ιδέα είναι να συνδυαστεί ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 2.5 που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson, με έναν ηλεκτροκινητήρα και μια γεννήτρια. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς των δυο κινητήριων μονάδων ανέρχεται στους 225 ίππους.

Και πολύ καλή απόδοση για ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου που προορίζεται να περάσει τον μεγαλύτερο χρόνο από την ζωή του στον αυτοκινητόδρομο και στο επαρχιακό δίκτυο.

Οι 225 ίπποι κάνουν θαύματα στο δρόμο. Αρκεί ένα απλό πάτημα στο γκάζι για να ορμήσει μπροστά το βαρύ αυτοκίνητο που επηρεάζεται άμεσα από την ακαριαία ενέργεια που προσδίδει ο ηλεκτροκινητήρας. Στον αυτοκινητόδρομο ακόμη και φορτωμένο με τέσσερις επιβάτες και αποσκευές επιτυγχάνει υψηλές ταχύτητες χωρίς να πιέζεται το σύστημα παραγωγής ενέργειας. Τα επίσημα στοιχεία για τις επιδόσεις του είναι κοντά στη πραγματικότητα(0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 9,2΄΄ και τελική ταχυτητα 200 χλμ./ώρα).

Το αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT δεν παράγει μεγάλη ποσότητα θορύβου όπως συμβαίνει σε άλλα μοντέλα άλλα παρουσιάζει μερικές δυσλειτουργίες κυρίως στη χρήση στην πόλη(τις διαπιστώνει ο έμπειρος οδηγός)  που οφείλονται στη φιλοσοφία της τεχνολογίας του. Εκτιμώ ότι οι μηχανικοί θα το βελτιώσουν περισσότερο για να παρέχει το μέγιστο επίπεδο απόδοσης και να είναι πιο άμεσο στην εκτέλεση των εντολών του οδηγού.

Οδηγοκεντρικό

Μου άρεσε η οδική συμπεριφορά και η αίσθηση που προσέλαβα από την κίνηση του αυτοκινήτου σε όλα τα ασφάλτινα τερέν. Είναι ένα ακόμη καλό δείγμα της οδηγοκεντρικής προσέγγισης που αποτελεί το σήμα κατατεθέν της Ford. Πατάει αποφασιστικά στο δρόμο, στρίβει χωρίς να εμφανίζει μεγάλες κλίσεις, είναι σταθερό και έχει καλή κατευθυντικότητα. Όμως, το επιπλέον βάρος από την μπαταριά είναι μια παράμετρος που γίνεται αντιληπτή από τα πρώτα χιλιόμετρα. Τουλάχιστον οι μηχανικοί έχουν βρει την κατάλληλη ισορροπία και τις ανάλογες ρυθμίσεις των αναρτήσεων και του αμαξώματος για να μην επηρεάζεται η κίνηση του αυτοκινήτου και να μειωθούν οι τάσεις μεταφοράς του μεγάλου φορτίου.

Όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου στο ταξίδι με τέσσερεις επιβάτες και αποσκευές ήταν 8,5 λίτρα/100 χλμ.

Μηδενική κατανάλωση καυσίμου

Στην πόλη τα οφέλη από την ηλεκτροκίνηση είναι σημαντικά. Όταν ξεκινούσα το πρωί με πλήρως φορτισμένη την μπαταρία, με το προφίλ EV Auto, αξιοποιώντας το νυχτερινό τιμολόγιο της ηλεκτρικής παροχής, δεν κατανάλωνα ούτε ένα λίτρο βενζίνη. Στη δοκιμή κατάφερα να διανύσω στην πόλη 60 χλμ. με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Βέβαια πρόσεχα την διαχείριση του γκαζιού για να εξασφαλίσω την καλύτερη δυνατή διαχείριση της αποθηκευμένης ηλεκτρικής ενέργειας στην μπαταρίας. Να τονίσω την ήσυχη λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης και την ευχάριστη αίσθηση ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο που γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ των αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα που καταναλώνει ορυκτά καύσιμα και των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων που θα επικρατήσουν στην αγορά τα επόμενα χρόνια.

Όσοι έχουν την δυνατότητα να φορτίζουν δωρεάν την μπαταρία στη δουλειά τους γλυτώνουν ένα σημαντικό ποσό από την μηνιαία δαπάνη για τα καύσιμα του αυτοκινήτου. Πρόκειται για μια παράμετρο που απασχολεί κάθε οδηγό καθώς οι τιμές των καυσίμων πήραν πάλι την ανιούσα λόγω των ειδικών παγκόσμιων συνθήκων.

Η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται από εξωτερική παροχή μέσω μιας τοποθετημένης στο πλάι θύρας φόρτισης στο αριστερό εμπρός φτερό. Επίσης, έχει τη δυνατότητα να φορτίζεται αυτόματα εν κινήσει μέσω της τεχνολογίας αναγεννητικής πέδησης που ανακτά την κινητική ενέργεια η οποία συνήθως χάνεται στο φρενάρισμα. Μία πλήρης φόρτιση της μπαταρίας από εξωτερική ηλεκτρική παροχή μέσω του Ford Wallbox ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 3,5 ώρες.

Τέσσερις επιλογές για την αξιοποίηση της ενέργειας της μπαταρίας: Προφίλ EV Auto, EV Now, EV Later και EV Charge. Όταν η μπαταρία φτάνει στο κατώτερο επίπεδο φόρτισης, το Kuga Plug-in Hybrid αυτόματα επιστρέφει στο πρόγραμμα EV Auto συμπληρώνοντας την ισχύ του βενζινοκινητήρα με υποβοήθηση από τον ηλεκτροκινητήρα με χρήση της ανακτημένης ενέργειας για βελτιστοποιημένη οικονομία καυσίμου.

Άνετο σαλόνι

Ο εσωτερικός σχεδιασμός του Kuga Plug-in Hybrid, είναι επιτυχημένος και προσφέρει διάφορες επιλογές για την διαμόρφωση του ανάλογα με τις μεταφορικές ανάγκες του χρήστη. Άνετα κάθονται τέσσερις ενήλικες και ταξιδεύουν χωρίς περιορισμούς ως προς το ύψος, το πλάτος ενώ υπάρχει αρκετός  χώρος και για τα πόδια των πίσω επιβατών.

Το ευέλικτο πίσω κάθισμα μετακινείται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω αυξάνοντας ή μειώνοντας τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών κατά 67 λίτρα. Με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, προσφέρει έναν ιδιαίτερα μεγάλο χώρο αποσκευών χωρητικότητα 1. 530 λίτρων. Η αρχική χωρητικότητα σε 5-θέσια διάταξη καλύπτει τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας καθώς φθάνει τα 581 λίτρα.

Να τονίσω την υψηλή ποιότητα κατασκευής και την χρήση μαλακών υλικών που προσδίδουν την αίσθηση της πολυτέλειας και αναβαθμίζουν την αίσθηση του εσωτερικού χώρου. Η προσθεια της Ford πλησιάζει τα όρια της premium κατηγορίας.

Ασφάλεια

Στην πλούσια έκδοση ST-Line, εξοπλίζεται με πλήθος συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης του οδηγού. Ανάμεσα στα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι το Speed Sign Recognition και το Lane-Centring, που συνδράμουν ώστε ο οδηγός να κινείται στην κυκλοφορία της πόλης καθώς και στον αυτοκινητόδρομο με μεγαλύτερη ασφάλεια. Η τεχνολογία Head-up display βοηθά τον οδηγό να έχει την προσοχή του στραμμένη στο δρόμο, ενώ το Active Park Assist επιτρέπει πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς στάθμευσης με το πάτημα ενός μόνο διακόπτη.

Επίσης, το BLIS Assist συνδυάζει τα Blind Spot Information System (BLIS) και Lane-Keeping System για την παρακολούθηση του τυφλού σημείου του οδηγού, ανιχνεύοντας οχήματα που πλησιάζουν από το πλάι σε αυτοκινητόδρομους με πολλές λωρίδες κυκλοφορίας.

Έλεγχος μέσω της εφαρμογής FordPass

Χρήσιμο και αποδοτικό το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect που επιτρέπει τον έλεγχο από απόσταση ενός μεγάλου πλήθους λειτουργιών του οχήματος. Έτσι μέσω της εύχρηστης εφαρμογής για smartphone μπόρεσα να μεταξύ άλλων να ελέγξω το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, να εντοπίσω τον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης, αλλά και να ρυθμίσω την επιθυμητή στιγμή για τη φόρτιση της μπαταρίας ώστε να επωφεληθώ από το νυχτερινό  τιμολόγιο της ηλεκτρικής εταιρείας.

Επίσης, παρέχει: Απομακρυσμένη πρόσβαση με κλείδωμα/ξεκλείδωμα των θυρών. Εντοπισμό του Kuga Plug-in Hybrid σε χώρους στάθμευσης πολυσύχναστων εμπορικών κέντρων. Απομακρυσμένο έλεγχο της κατάστασης του οχήματος, που περιλαμβάνει έλεγχο της στάθμης καυσίμου και του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας, την κατάσταση του συναγερμού, τις πιέσεις ελαστικών, τη διάρκεια ζωής του λιπαντικού κ.ά.  Ιστορικό ταξιδιών και φόρτισης, που βοηθά στη διαμόρφωση της συνολικής εικόνας για τη φόρτιση της μπαταρίας και τη χρήση καυσίμου, συμπεριλαμβανομένης της ενέργειας που έχει χρησιμοποιηθεί, της απόστασης που έχουν διανύσει αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρική ενέργειας, καθώς και τη συνολική δραστηριότητα του συστήματος αναγεννητικής πέδησης.

Άποψη

Θα ήθελα, να έχει μικρότερο βάρος που εκτιμώ ότι θα επιτευχθεί με την χρήση των νέων ελαφρύτερων μπαταριών, οι οποίες θα προσδώσουν και μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία. Επίσης, εκτιμώ ότι η λειτουργία του αυτοκινήτου θα ήταν καλύτερη και πιο ομαλή  αν υπήρχε βελτιωμένο αυτόματο κιβώτιο CVT. Τέλος, η τιμή του είναι υψηλή και περιορίζει την ομάδα των υποψήφιων αγοραστών  που θα το προτιμήσουν. Εκτιμώ ότι μια έκδοση με μικρότερο σε ποσότητα εξοπλισμό θα έδινε την δυνατότητα σε ευρύτερη κατηγορία οδηγών να αξιοποιήσουν τα πλεονεκτήματα της υβριδικής τεχνολογίας.

Το Ford Kuga ST-Line X 2.5 PHEV 225 Auto κοστίζει 49. 990 ευρώ.


About the author


Δείτε επίσης

Θεαματικό test drive μίας μηχανής “monster” [Βίντεο]

Θεαματικό test drive μίας μηχανής “monster” [Βίντεο]

F1: Πόσα λεφτά παίρνουν οι μηχανικοί και το πλήρωμα των pit stop;

F1: Πόσα λεφτά παίρνουν οι μηχανικοί και το πλήρωμα των pit stop;

Γνωρίζετε τι σημαίνει η ρυθμιστική πινακίδα Ρ50α

Γνωρίζετε τι σημαίνει η ρυθμιστική πινακίδα Ρ50α

Πόσο εύκολα μπορούν να σας κλέψουν το αυτοκίνητο;

Πόσο εύκολα μπορούν να σας κλέψουν το αυτοκίνητο;

Κουίζ: Είσαι “καθηγητής” στην F1; Ελάχιστοι κάνουν το 3/3

Κουίζ: Είσαι “καθηγητής” στην F1; Ελάχιστοι κάνουν το 3/3

Πρόστιμο για οδηγό που οι διαστάσεις του αυτοκινήτου του είναι μεγαλύτερες απο τις προβλεπόμενες

Πρόστιμο για οδηγό που οι διαστάσεις του αυτοκινήτου του είναι μεγαλύτερες απο τις προβλεπόμενες