Dodge Challenger SRT: εκεί που τα λάστιχα πεθαίνουν!

Dodge Challenger SRT: εκεί που τα λάστιχα πεθαίνουν!

Ένα απο τα τελευταία Αμερικάνικα «αντρικά» κουπέ, που αφήνουν την μισή γόμα των πίσω ελαστικών στην άσφαλτο σε κάθε γκαζιά. Το Challenger SRT είναι κυριολεκτικά ένας δυνατός ορός αδρεναλίνης και στις τρεις εκδόσεις του, Hellcat, Redeye και Super Stock!

Για την ιστορία, η βασική «γρήγορη» έκδοση του Challenger SRT, η Hellcat αποδίδει 717 ίππους και 89 κιλά ροπής, φτάνοντας τα 315 χλμ/’ωρα! Ακολουθεί η performance έκδοση Redeye με 797 ίππους, 96 κιλά ροπής και τελική 327 χλμ/ώρα, ενώ την γκάμα κλείνει, η «φαρδιά» Widebody πιο σπορτίβ εξωτερικά έκδοση, με το έξτρα πακέτο ισχύος Jailbreak, που αποδίδει 807 ολοζώντανους ίππους!

Η έκδοση Widebody φαίνεται πιο «άγρια» με τα «φουσκωμένα» κατά 3,5 ίντσες φτερά της και κυρίως χάρη στους φαρδύτερους τροχούς και τα ελαστικά της. Τέλος η έκδοση super stock με την ίδια ιπποδύναμη, διαθέτει απο το εργοστάσιο τον ανάλογο εξοπλισμό και για αγώνες ντράγκστερ. Όλοι οι τύποι, διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με χειροκίνητη λειτουργία αλλαγής ταχυτήτων.

Η Dodge επίσης, κατασκεύασε για τους αγώνες ντράγκστερ,  την SRT Demon 170, που αποδίδει 1025 ίππους και κάνει τα 0-100 σε 1,7”! Ήταν το έβδομο και τελευταίο μοντέλο της ειδικής έκδοσης «Last Call» και παρουσιάστηκε στις 20 Μαρτίου φέτος, σε αγώνα ντράγκστερ στην πίστα του Las Vegas Motor Speedway. Όλα τα Challenger του 2023, θα φέρουν μια ειδική πλακέτα «Τελευταία κλήση» κάτω από το καπό, για να τιμήσουν την τελική σειρά παραγωγής, πριν η Dodge μεταβεί σε μια νέα γενιά αυτοκινήτων επιδόσεων, με ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

Όλες αυτές οι  παραπάνω εκδόσεις, χρησιμοποιούν τον 8κύλινδρο 16V υπερτετράγωνο (103,9 x 90,9 mm) σε διάταξη V, θηριώδη Hemi των 6,2 λίτρων (6.162 cc) με συμπίεση 9,5:1, (κατασκευασμένος απο σιδερένιο μπλόκ και αλουμινένια καπάκια), ο οποίος διαθέτει ένα τεράστιο εργοστασιακό υπερσυμπιεστή Supercharged, ενω ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι ο ισχυρότερος V8 αυτή την στιγμή σε μαζική παραγωγή. Στην βασική έκδοση Hellcat όπως και στις υπόλοιπες, η ιπποδύναμη των 717 ίππων στις 6.000 σ.α.λ, αποδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, ενώ τα 89 κιλά ροπής του κινητήρα, αποδίδονται στις 4.000 σ.α.λ.

Κινητήρας – Μετάδοση – Επιδόσεις – Ανάρτηση – Φρένα

Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, το Challenger SRT στην έκδοση Redeye Widebody, κάνει τα 0 -100 απο στάση σε 3,6 δευτερόλεπτα, το 400άρι σε 10,9” ενω στις ενδιάμεσες ρεμπρίζ 80-120 με 5η ταχύτητα, χρειάζεται μόνο 4,3”! Το απείθαρχο «θηρίο» εκτοξεύεται στην ευθεία σε χρόνο dt και απαιτεί προσήλωση και ικανά χέρια για να το ελέγξεις.

Το γρύλισμα του 8 κύλινδρου κινητήρα στην εκκίνηση, μετατρέπεται σε ουρλιαχτό μόλις πατήσεις βαθιά το γκάζι στο πάτωμα, με το «σκουλάρισμα» του τούρμπο να προκαλεί ρίγη απο ενθουσιασμό και φόβο μαζί. Το Challenger μπορεί να μην είναι το απόλυτο «εργαλείο» για την πίστα με τα 2.040 κιλά που ζυγίζει, αλλά τα 2,6 κιλά ανα ίππο που διαθέτει, το κάνουν ανταγωνιστικό στις ευθείες, ενώ σε δρόμους με γρήγορες απανωτές στροφές, θα πρέπει ο οδηγός να ξέρει πότε να σηκώνει το πόδι του απο το γκάζι, για να κινείται σβέλτα και με ασφάλεια.

Η ανάρτηση του είναι ανεξάρτητη μπροστά με κοντό και μακρύ βραχίονα, με ελατήρια και αμορτισέρ, ενώ πίσω περιλαμβάνει σύστημα πολλαπλών συνδέσμων με ελατήρια και αμορτισέρ επίσης. Τα φρένα τώρα, διαθέτουν αεριζόμενους δίσκους μπρός – πίσω, διαμέτρου 390 χλστ και 350 χλστ αντίστοιχα. Οι μαύρες ματ αλουμινένιες 20άρες σε διάσταση ζάντες, των 12 ιντσών σε φάρδος, «φορούν»  φαρδιά ελαστικά της Pirelli Zero 4 διαστάσεων 305/35!

Εσωτερικό

Το εσωτερικό του Challenger επανασχεδιάστηκε το 2015 και έγινε περισσότερο οδηγοκεντρικό και με καλύτερης ποιότητος υλικά. Παρά την ευρύχωρη καμπίνα του, η ορατότητα προς τα πίσω δεν είναι τόσο καλή, ενώ τα πλαστικά του δείχνουν μέτρια σε ποιότητα. Τα αεριζόμενα και θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα, διαθέτουν δερμάτινα φινιρίσματα και ζεστά χρώματα.

Τα μοντέλα διαθέτουν ένα σύστημα ψυχαγωγίας Uconnect που είναι απλό στη χρήση και γεμάτο λειτουργίες. Αυτό περιλαμβάνει την πλοήγηση, ένα bumpin’ stereo, το Apple Car Play και το Android Auto. Η τυπική οθόνη αφής 8,4 ιντσών είναι μεγάλη και διαθέτει εικονίδια που μπορούν εύκολα να επιλεγούν με το ένα δάχτυλο. Υπάρχουν ακόμα κουμπιά έντασης και συντονισμού για γρήγορες ρυθμίσεις του ηχοσυστήματος.

Σούμα

Ένα απαράμιλλο σπορτ κουπέ, με ειδικό χαρακτήρα και επιδόσεις που κόβουν την ανάσα, μποέμ διαχρονική εμφάνιση και μπόλικο πρεστίζ! Αρκεί βέβαια να διαθέτεις τα 110.000 ευρώ περίπου της βασικής έκδοσης που κοστίζει η  αγορά του!

 

 

 

 


About the author


Δείτε επίσης

Check Engine: Πώς να σβήσεις την ένδειξη στο ταμπλό

Check Engine: Πώς να σβήσεις την ένδειξη στο ταμπλό

F1 – Qatar GP: Τα αποτελέσματα του αγώνα

F1 – Qatar GP: Τα αποτελέσματα του αγώνα

5 εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα που δεν θα ξανα βγουν στην αγορά

5 εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα που δεν θα ξανα βγουν στην αγορά

Πώς ξεμπουκώνει το αυτοκίνητο – Πώς το φτιάχνω

Πώς ξεμπουκώνει το αυτοκίνητο – Πώς το φτιάχνω

Τι είναι ο καφέ αφρός που βγαίνει από το κλιματιστικό αυτοκινήτου

Τι είναι ο καφέ αφρός που βγαίνει από το κλιματιστικό αυτοκινήτου

4 περίεργα αξεσουάρ αυτοκινήτου: Η Rolls Royce με τη χρυσή τουαλέτα

4 περίεργα αξεσουάρ αυτοκινήτου: Η Rolls Royce με τη χρυσή τουαλέτα