Είναι ένα από τα αυτοκίνητα με την μεγαλύτερη επιρροή, όπως και από τα πλέον αναγνωρίσιμα. Οι εφευρετικοί και επιθετικοί δημιουργοί του, ένας σχεδιαστής και ένας μηχανικός, το ονόμασαν Type 10. Ένα εμβληματικό μικρό αυτοκίνητο, που δεν είναι αγωνιστικό αλλά GT, που έχει την δύναμη όταν την χρειάζεσαι, δίχως να είναι τρομακτικό στο δρόμο.
Το στόρι
Η αταίριαστη ιδέα ενός πολυτελούς Mini Cooper, χτύπησε τη σκηνή του Swinging London στις αρχές της δεκαετίας του ’60, λίγα χρόνια μετά το αυθεντικό Mini. Πηγαίνουμε λοιπόν στην αμερικανική πλευρά της όχθης του Puget Sound, για να δούμε ένα καναδικό Mini restomod, που θυμίζει εκείνες τις μεθυστικές στιγμές.
Από το θρύλο του Πίτερ Σέλερς, με το 1963 Morris Mini που εμφανίστηκε στην παραγωγή Pink Panther A Shot in the Dark αν και το αυτοκίνητο της ταινίας ήταν αντίγραφο, μέχρι το Mini De Ville του Harold Radford & Co, ένα από το οποίο ο Sellers χάρισε στην τότε σύζυγό του Britt Ekland, έπειτα στο πλούσιο σε δέρμα και ξύλο καρυδιάς Mini Margrave της Wood & Pickett, που προτιμούσαν οι κύριοι Lennon και McCartney, τα Mini Coopers, ήταν προϊόν μιας έντονης ποπ πολιτιστικής εποχής. 60 χρόνια μετά και αυτό το Mini project, παίρνει το «ήθος» αυτών των πρωτότυπων, ενσωματώνοντας ένα μοτερικό τεχνολόγημα της δεκαετίας του 2020.
Προσθέστε τον στόχο για σούπερ απόδοση όπως ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο και μερικές έξυπνες στυλάτες εσωτερικές βελτιώσεις, εμπνευσμένες από τη μινιμαλιστική σχεδίαση και θα έχετε το Type 10. Ένα πολυτελώς εξοπλισμένο πισωκίνητο Mini, γεννημένο στο Βανκούβερ του Καναδά, που τροφοδοτείται από ένα απόλυτα μοντέρνο και τρομερό σύστημα μετάδοσης της κίνησης.
Μηχανικά
Ένας τετρακύλινδρος Honda K20 των 2,0 λίτρων τοποθετημένος πίσω, συν ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, μαζί με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, παρέχουν μια σχετικά εξαιρετική ισχύ 230 ίππων. Με συνολικό βάρος 800 κιλών, η αναλογία ισχύος προς βάρος αυτού του Mini, είναι πιο κοντά στην περιοχή της Porsche Cayman. Το έργο Type 10, που γεννήθηκε από μια γόνιμη συνεργασία τεχνικής και σχεδιαστικής τεχνογνωσίας, ξεπερνά την τυπική τροποποίηση του αυτοκινήτου.
Είναι το πρωτότυπο μιας επαναλαμβανόμενης φόρμουλας που θα μπορούσε να κοστίσει ακόμη και πάνω από 200.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο, εάν το έργο υλοποιηθεί πλήρως. Ένα «πριγκιπικό» ποσό για ένα εκλεπτυσμένο Mini σίγουρα, αλλά λαμβάνοντας υπόψη τις ανθρωποώρες που απαιτούνται για να επιτευχθεί το επίπεδο της εσωτερικής λεπτομέρειας και της άρτιας απόδοσης του Type 10, τα κοστολογικά νούμερα δεν φαίνονται τόσο τραβηγμένα.
Πράγματι, το Type 10 διατηρεί τη «στάση του μπουλντόγκ» και τη συμπαγή γοητεία του Mini, αλλά του δίνει μοντέρνο ύφος και σθένος στο δρόμο, ένα φόρο τιμής στις δυνατότητες απόδοσης και τη θέση του Mini στη λαϊκή κουλτούρα. Αποτελεί τρανό παράδειγμα των μυστηρίων της αλχημείας των μετατροπών αυτοκινήτου, ένας τέλειος συνδυασμός ιστορικής γοητείας και των δυνατοτήτων της σύγχρονης τεχνολογίας.