Ηλεκτρικά αυτοκίνητα : Η Polestar αποκαλύπτει στοιχεία για τις εκπομπές CO₂ ανά μοντέλο, θέτοντας νέα δεδομένα στη συζήτηση για τη βιωσιμότητα των EV.
Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξακολουθεί να αποτελεί αντικείμενο έντονου διαλόγου, με πολλές αντικρουόμενες απόψεις . Μερικοί, για παράδειγμα, υποστηρίζουν ότι τα περιβαλλοντολογικά πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών είναι στην πραγματικότητα μια «φούσκα», αφού, ναι μεν δεν μολύνουν τον περιβάλλον με διοξείδιο του άνθρακα, ωστόσο η παραγωγή τους είναι πολύ πιο επιβλαβής για το περιβάλλον. Τι ισχύει τελικά;
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Τα δεδομένα από την Polestar
Η Polestar, μια από τις νεότερες αλλά και πιο ενεργές μάρκες στον χώρο της ηλεκτροκίνησης, παρουσίασε τα επίσημα στοιχεία για τις εκπομπές CO₂ που προκύπτουν από την παραγωγή, μεταφορά και κατασκευή των οχημάτων της.
Σύμφωνα με την έκθεση βιωσιμότητας του 2024, η οποία έχει ελεγχθεί από την Deloitte AB, η Polestar έχει καταφέρει να μειώσει τις εκπομπές αερίων του άνθρακα ανά πωλούμενο όχημα κατά 24,7% από το 2020. Κομβικό ρόλο σε αυτή τη μείωση έπαιξε η ενσωμάτωση «πράσινου» αλουμινίου, η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην παραγωγή των μπαταριών και η γενικότερη μετάβαση σε καθαρότερο ηλεκτρικό ρεύμα στις εγκαταστάσεις παραγωγής.
Το πιο πρόσφατο μοντέλο της εταιρείας, το Polestar 4, καταγράφει το χαμηλότερο μέχρι στιγμής αποτύπωμα άνθρακα με 21,4 τόνους CO₂ ανά όχημα, υπολογισμένο από την εξόρυξη των πρώτων υλών που χρησιμοποιηθήκαν για την παραγωγή του έως την έξοδο του αυτοκινήτου από το εργοστάσιο. Αντίστοιχα, το Polestar 2 είδε μείωση στις δικές του εκπομπές από 26,1 σε 23,1 τόνους, έπειτα από βελτιώσεις στη διαδικασία παραγωγής.
Πως συγκρίνονται με τα αυτοκίνητα με θερμικά μοτέρ;
Η σύγκριση με αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης λέει πολλά: Ένα συμβατικό Volvo XC40, εκπέμπει περίπου 14 τόνους CO₂ κατά την παραγωγή του. Ωστόσο, στη διάρκεια ζωής του προσθέτει ακόμη 44 τόνους από την καύση καυσίμου, ανεβάζοντας το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα στους 58 τόνους. Ένα αντίστοιχο ηλεκτρικό Polestar, όταν φορτίζεται με ρεύμα, εκτιμάται ότι φθάνει συνολικά τους 46 τόνους CO₂, αριθμός που μπορεί να πέσει στους 26, αν η φόρτιση γίνεται αποκλειστικά με ανανεώσιμες πηγές.
Καθοριστικής σημασίας παραμένει, λοιπόν, η προέλευση της ενέργειας για τη φόρτιση των EV.
Μπορούν να φτάσουν σε μηδενικές εκπομπές τα ηλεκτρικά
Όπως αναφέρει η υπεύθυνη βιωσιμότητας της Polestar, τα λειτουργικά στάδια ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορούν θεωρητικά να φτάσουν σε μηδενικές εκπομπές, κάτι που δεν ισχύει για τα συμβατικά μοντέλα, λόγω της διαρκούς καύσης καυσίμων.
Η Polestar επιχειρεί επίσης να διασφαλίσει ότι τα υλικά που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή των οχημάτων της θα προέρχονται από μη ρυπογόνες πηγές.
Αν και τα μεγαλύτερα SUV παραμένουν τα λιγότερο φιλικά προς το περιβάλλον λόγω βάρους και μεγάλων μπαταριών (χαρακτηριστικά που αυξάνουν τις εκπομπές κατά την παραγωγή) η Polestar υπερασπίζεται την ανάγκη ύπαρξης διαφορετικών τύπων ηλεκτρικών μοντέλων. Όπως αναφέρει η εταιρεία, η βιωσιμότητα δεν πρέπει να συγχέεται αποκλειστικά με το μέγεθος, αλλά με τον τρόπο παραγωγής. Η ύπαρξη βιώσιμων επιλογών σε όλες τις κατηγορίες, ακόμη και στα μεγάλα SUV, θεωρείται απαραίτητη για την ευρύτερη υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης.
Δείτε επίσης

F1:Οι 5 βασικοί λόγοι που ο Lewis Hamilton δεν έχει «κουμπώσει» στη Ferrari

Τα 4 πιο κοινά λάθη που κάνουμε όλοι και κάνουμε ζημιά στον κινητήρα

Γιατί επανεξετάζονται οι κανονισμοί κινητήρων του 2026 στη συνεδρίαση της Επιτροπής F1

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές μεταχειρισμένων;

F1: Προς πώληση γνήσια ανταλλακτικά της Ferrari
