Μπορείς να βάλεις και υπερτροφοδότη και turbo στο ίδιο αυτοκίνητο;

Μπορείς να βάλεις και υπερτροφοδότη και turbo στο ίδιο αυτοκίνητο;

Αυτοκίνητο: Μπορώ να βάλω και turbo και υπερτροφοδότη στον ίδιο κινητήρα;

Αν θέλεις να αυξήσεις την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου σου, υπάρχουν αρκετοί δρόμοι που μπορείς να ακολουθήσεις. Μπορείς να σκεφτείς να το ανταλλάξεις με κάποιο μοντέλο υψηλών επιδόσεων,εφόσον αντέχεις το κόστος. Εναλλακτικά, υπάρχουν και οι επιλογές τροποποιήσεων. Μπορείς, για παράδειγμα, να τοποθετήσεις ένα σύστημα εισαγωγής κρύου αέρα ή, ακόμα καλύτερα, μια εξάτμιση τύπου cat-back. Αυτό δεν θα βελτιώσει μόνο την ισχύ, αλλά και την κατανάλωση καυσίμου.

Μια από τις πιο δημοφιλείς μεθόδους για άμεση αύξηση της απόδοσης του κινητήρα είναι η υπερτροφοδότηση. Η τοποθέτηση ενός turbo είναι μια εξαιρετική επιλογή, καθώς συμπιέζει τον αέρα προς τον κινητήρα, προσφέροντας περισσότερη ισχύ. Ωστόσο, για τα παλαιότερα και μη εργοστασιακά μοντέλα, έχει ένα σημαντικό μειονέκτημα: το «turbo lag», δηλαδή την καθυστέρηση στην απόκριση του γκαζιού.

Αν θέλεις την ισχύ του turbo χωρίς το lag, υπάρχει και η λύση του μηχανικού υπερτροφοδότη (supercharger). Λειτουργεί παρόμοια, αλλά αντλεί ενέργεια απευθείας από τον στρόφαλο του κινητήρα, μέσω ιμάντα, και όχι από τα καυσαέρια όπως το turbo. Το αποτέλεσμα είναι άμεση ισχύς, ειδικά στις χαμηλές στροφές, αλλά με αυξημένη κατανάλωση.

Αυτοκίνητο: Μπορώ να βάλω και turbo και υπερτροφοδότη στον ίδιο κινητήρα;

Και οι δύο τεχνολογίες είναι ισχυρές από μόνες τους. Αλλά μπορείς να τις συνδυάσεις; Η απάντηση είναι ναι, και η τεχνολογία αυτή ονομάζεται twin-charging: ταυτόχρονη χρήση turbo και supercharger στον ίδιο κινητήρα. Αν και παλιότερα ήταν σπάνια, σήμερα έχει χρησιμοποιηθεί σε μοντέλα παραγωγής από μάρκες όπως η Volkswagen και η Volvo.

Το κάθε σύστημα καλύπτει τις αδυναμίες του άλλου: το turbo αποδίδει ισχύ σε υψηλές στροφές αλλά καθυστερεί, ενώ ο supercharger δίνει άμεση ώθηση χαμηλά. Ο συνδυασμός προσφέρει εξαιρετικά δυναμικές επιδόσεις, αν και η κατανάλωση καυσίμου παραμένει υψηλή.

Ωστόσο, το twin-charging δεν είναι χωρίς προβλήματα. Η πολυπλοκότητα αυξάνεται, η συντήρηση είναι πιο απαιτητική, ενώ το σύστημα είναι επιρρεπές σε υπερθέρμανση αν δεν έχει σχεδιαστεί σωστά. Το κόστος εγκατάστασης και λειτουργίας είναι επίσης σημαντικό.

Συμπέρασμα

Αν σκέφτεσαι να ενισχύσεις το αυτοκίνητό σου με turbo και supercharger, φρόντισε να γνωρίζεις πώς λειτουργεί το κάθε σύστημα ξεχωριστά. Ζύγισε τα πλεονεκτήματα σε απόδοση με το κόστος, την κατανάλωση και τη μακροχρόνια αξιοπιστία.

 

Δείτε επίσης

Αξίζει να αντικαταστήσεις τον κινητήρα στο αυτοκίνητο αν έχει πάθει σοβαρή ζημιά;

Αξίζει να αντικαταστήσεις τον κινητήρα στο αυτοκίνητο αν έχει πάθει σοβαρή ζημιά;

F1: Αίτημα από σε Hamilton και Leclerc για « ειδική τακτική» – Σοβαρό πρόβλημα με το SF-25

F1: Αίτημα από σε Hamilton και Leclerc για « ειδική τακτική» – Σοβαρό πρόβλημα με το SF-25

Γιατί τα δερμάτινα καθίσματα αυτοκινήτου έχουν τρύπες;

Γιατί τα δερμάτινα καθίσματα αυτοκινήτου έχουν τρύπες;

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Νέα πατέντα μπαταριών υπόσχεται 3.000 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 5 λεπτά!

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Νέα πατέντα μπαταριών υπόσχεται 3.000 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 5 λεπτά!

Αυτός είναι ο σωστός τρόπος να καθαρίσεις το χώρο του κινητήρα στο αυτοκινήτου σου

Αυτός είναι ο σωστός τρόπος να καθαρίσεις το χώρο του κινητήρα στο αυτοκινήτου σου

Το επιστημονικά τεκμηριωμένο κόλπο που δροσίζει άμεσα το αυτοκίνητο χωρίς κλιματισμό

Το επιστημονικά τεκμηριωμένο κόλπο που δροσίζει άμεσα το αυτοκίνητο χωρίς κλιματισμό