Η Stellantis, η Renault και η συγχώνευση του αιώνα

Η Stellantis, η Renault και η συγχώνευση του αιώνα

Εκτιμώ ότι ο νέος εμφύλιος πόλεμος στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία θα ανατρέψει τις ισορροπίες και κυρίως θα επαναπροσδιορίσει την θέση της Γαλλίας στη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Η Stellantis άδραξε την ευκαιρία για να επιτεθεί στην ανταγωνίστρια της Renault, που ελέγχεται από την γαλλική κυβέρνηση αμέσως μόλις η Renault ανακοίνωσε ότι αναστέλλει την IPO της εταιρείας Ampere, που έχει σαν κύριο αντικείμενο τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) και το software, λόγω της ραγδαίας πτώσης των πωλήσεων των EV και των αρνητικών προβλέψεων για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης.

Η Stellantis δεν έχασε την ευκαιρία να ανοίξει το θέμα της συγχώνευσης των δυο αυτοκινητοβιομηχανιών για να ισχυροποιηθεί η θέση της Γαλλίας στη παγκόσμια αγορά αυτοκίνητων και να αντιμετωπίσουν από κοινού πιο αποτελεσματικά την αυξημένη επίδραση των κινέζικων μάρκων στην ευρωπαϊκή αγορά.

Τις τελευταίες ημέρες οι εξελίξεις είναι καταιγιστικές και οι «δηλητηριώδεις» δηλώσεις των στελεχών της Stellantis είναι πρώτο θέμα στα διεθνή μέσα ενημέρωσης.

Δεν κρύβουν την χαρά τους για την αποτυχία της Renault στην IPO της Ampere και επιχειρούν να πείσουν τους επενδυτές και την κυβέρνηση της Γαλλίας για την ιστορική συγχώνευση.

Ο πολυεθνικός ευρωπαϊκός – αμερικανικός όμιλος κατασκευής αυτοκινήτων, που ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2021 από την συγχώνευση 50% – 50% μεταξύ του ιταλο-αμερικανικού ομίλου Fiat Chrysler Automobiles και του γαλλικού ομίλου PSA, προτάσσει το ευρύ χαρτοφυλάκιο του που αποτελείται από 15 μάρκες και τα υψηλά κέρδη που αποκόμισε το 2023.

Ο πρόεδρος της Stellantis, Τζον Έλκαν, εκλεκτός κληρονόμος του παππού του, Τζιάννι Ανιέλλι, δήλωσε «η Stellantis δεν επεξεργάζεται σχέδια συγχωνεύσεων με την Renault και εξαγορών».

Όμως ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, παίζει το παιχνίδι του με μαεστρία. Κάνει στοχευμένες δηλώσεις, πυροδοτώντας τις συζητήσεις για συγχωνεύσεις και εξαγορές.


About the author


Δείτε επίσης

Το Seal 5 DM-i είναι το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο με sedan αμάξωμα της BYD

Το Seal 5 DM-i είναι το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο με sedan αμάξωμα της BYD

Jeep Gladiator Rubicon Shadow Ops: Τώρα με εργοστασιακό εργάτη για απόλυτη κυριαρχία εκτός δρόμου

Jeep Gladiator Rubicon Shadow Ops: Τώρα με εργοστασιακό εργάτη για απόλυτη κυριαρχία εκτός δρόμου

Η τρίτη γενιά του Nissan Leaf ξεκινά την παραγωγή της στο πλήρως αναβαθμισμένο εργοστάσιο του Sunderland

Η τρίτη γενιά του Nissan Leaf ξεκινά την παραγωγή της στο πλήρως αναβαθμισμένο εργοστάσιο του Sunderland

Λάντο Νόρις εναντίον του αφεντικού του: Η απίστευτη μάχη με καρτ που κόβει την ανάσα – BINTEO

Λάντο Νόρις εναντίον του αφεντικού του: Η απίστευτη μάχη με καρτ που κόβει την ανάσα – BINTEO

Toyota Prius Plug-in Hybrid Nightshade: Το δοκιμάζουμε στην πιο εντυπωσιακή του έκδοση

Toyota Prius Plug-in Hybrid Nightshade: Το δοκιμάζουμε στην πιο εντυπωσιακή του έκδοση

To smart #2 ξεκινά δοκιμές στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα ECA

To smart #2 ξεκινά δοκιμές στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα ECA