Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και νερό: Πότε κινδυνευούν να πιάσουν φωτιά;

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και νερό: Πότε κινδυνευούν να πιάσουν φωτιά;

Πότε κινδυνευούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να πάρουν φωτία, αν εξαιτίας νερού, βραχυκυκλώσει η μπαταρία λιθίου;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν την επανάσταση στον κόσμο του αυτοκινήτου. Αργά ή γρήγορα, Ευρωπαική Ένωση και αυτοκινητοβιομηχανίες, μας δείχνουν πως το μέλος της αυτοκίνησης θα ειναι εξηλεκτρισμένο.

Αν και, σύχνα – πυκνά, ακούμε ότι η εγκαταλείψη κινητήρων εσωτερικής καύσης αναβάλλεται και πάει όλο και πιο πίσω, βλέπουμε εδω και χρόνια, μια στάθερη και συνειδήτη προσπάθεια των εταιρείων, να βελτίωσουν τα ηλεκτρικά τους μοντέλα και να τα πάνε στο ίδιο επιπέδο με τα αυτοκίνητα που καίνε καύσιμο και έχουν αγαπηθεί από το κοινό.

Μια βελτίωση που, αντικειμενικά, συμβαίνει.

Οι αυτονομίες μεγαλώνουν, οι τιμές -πλέον- πέφτουν (μαζί με την ειδική επιδότηση του πρόγραμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ), παρά τη μεγάλη διαφορά στην οδηγική τους φιλοσοφία από τα αυτοκίνητα με βενζίνη ή diesel, μπορούμε να πούμε πως η αμεσότητα του γκαζιού και η άνεση που προσφέρουν στο φανάρι π.χ.,  αποτελούν στοιχεία που σίγουρα θα αρέσουν σε αρκετούς οδηγούς.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν πολλοί που έχουν ακόμα ενδοιασμούς για τα ηλεκτρικά.

Και η ασφάλεια -του αυτοκινήτου αλλά και οδηγού και συνεπιβατών- είναι ένας από αυτούς τους λόγους.

Τα ηλεκτρικά κινούνται, για παράδειγμα, χάρη σε έναν ή δυο κινητήρες που παίρνουν ενέργεια από μια μπαταρία λιθίου που αποθηκεύει ηλεκτρισμό, όταν το αμάξι μπαίνει για φόρτιση. Όλοι ξέρουμε πως νέρο και ηλεκτρισμός δεν πάνε μαζί, έπομενως φυσικά γεννάται το ερώτημα: “τι θα γίνει αν οδηγώ σε συνθήκες έντονης καταιγίδας και μια λακκούβα, από τις πάρα πολλές που υπάρχουν στους ελληνικούς δρόμους, έχει γεμίσει με νερό;”

Υπάρχει κινδύνος να φτάσει το νερό μέχρι την μπαταρία και να αχρηστεύσει;

Μήπως αν ο δρόμος πλημμυρίσει, όπως συμβαίνει στα πιο ηπειρωτικά τμήματα της χώρας, ένα ηλεκτρικό θα “χαλάσει” πιο εύκολα από οτι ένα αυτοκίνητο με βενζίνη;

Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο και νερό

Όλοι γνωρίσουμε πως με όποιο καύσιμο και να πηγαίνει ένα αυτοκίνητο, αν ο κινητήρας γεμίσει νερά,  θα υπάρξει σοβαρή ζημιά. Σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο, το νέρο μπλοκάρει και πνίγει τον κινητήρα, δεν έχει απο που να φύγει, με αποτελέσμα να σπάσει τα πιστόνια των κυλίνδρων, σπάζοντας μαζί και μερικά κομμάτια του κινητήρα.

Το ίδιο επικίνδυνο είναι ένα τέτοιο σενάριο και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Οι μπαταρίες που τοποθετούν οι εταιρείες στα οχήματα είναι φτιαγμένες ώστε να προστατευόνται από το να περάσει νερό μέσα τους. Ωστόσο, αν χρειαστεί να αντιμετωπίσει μεγάλη ποσότητα νερού και λίγο από αυτό καταφέρει να περάσει μέσα, η μπαταρία θα βραχυκλώσει και μπορεί εν τέλει να αχρηστευθεί εντελώς.

Μην ξεχνάμε οτι σε περίπτωση βραχυκλώματος, η μπαταρία μπορεί να πάρει και φωτία.

Τα κατεστραμμένα (ή ραγισμένα) κύτταρα μιας μπαταρίας αρχίζουν να θερμαίνονται λόγω έντονων χημικών αντιδράσεων, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε ταχεία εξάπλωση της φωτιάς στο υπόλοιπο όχημα. Εκτός από το νερό, ένα τρακάρισμα που σπάει το πλαίσιο της μπαταρίας, μπορεί να έχει το ίδιο αποτέλεσμα.

Πάντως, οι περισσότερες έρευνες δείχνουν πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο σπάνιο να πιάσουν φωτιά από ότι τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Πόσο νερό αντέχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μεριμνήσει για τον κινδύνο να περάσει νερό στην μπαταρία, για αυτό και στο εγχειρίδιο τοποθετούν το μέγιστο ύψος νερού, από το οποίο μπορείς να περάσεις, με ασφάλεια.

Μην ανησυχείς, δεν λέμε να βγάλεις τη μεζούρα και να μετράς το νερό στις λακούβες για να δεις αν κάνει να περάσεις, η αλήθεια είναι πώς αν δεις μια λακούβα που μπορείς να περάσεις με το συμβατικό σου αυτοκίνητο, τότε θα μπορείς να περάσεις και με ένα ηλεκτρικό.

Για την ιστορία, τα Tesla μπορούν να περάσουν από σημεία με νερό που φτάνουν μέχρι και 81 εκατοστά από το κάτω μέρος της ρόδας, ενώ για το Nissan Leaf περνάει με άνεση από σημείο με νέρο που φτάνει τα 69 εκατοστά από το πάτο της ρόδα.

Συμπέρασμα;

Μπορεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να κινδυνεύει να πάρει φωτία αν βραχυκυκλώσει η μπαταρία, ωστόσο είναι το ίδιο αποδοτικό με τα συμβατικά στα περισσότερα σενάρια που θα συναντήσεις στον δρόμο.

Τώρα, σε περίπτωση που περάσει νέρο στον κινήτηρα; Είτε μιλάμε για συμβατικό αυτοκίνητο, είτε για ηλεκτρικό, μεγάλες ποσότητες νερού κάνουν τεράστια και ίσως ανεπανόρθωτη ζημιά σε όλους τους κινητήρες.

 

Δείτε επίσης

Check Engine: Πώς να σβήσεις την ένδειξη στο ταμπλό

Check Engine: Πώς να σβήσεις την ένδειξη στο ταμπλό

F1 – Qatar GP: Τα αποτελέσματα του αγώνα

F1 – Qatar GP: Τα αποτελέσματα του αγώνα

5 εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα που δεν θα ξανα βγουν στην αγορά

5 εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα που δεν θα ξανα βγουν στην αγορά

Πώς ξεμπουκώνει το αυτοκίνητο – Πώς το φτιάχνω

Πώς ξεμπουκώνει το αυτοκίνητο – Πώς το φτιάχνω

Τι είναι ο καφέ αφρός που βγαίνει από το κλιματιστικό αυτοκινήτου

Τι είναι ο καφέ αφρός που βγαίνει από το κλιματιστικό αυτοκινήτου

4 περίεργα αξεσουάρ αυτοκινήτου: Η Rolls Royce με τη χρυσή τουαλέτα

4 περίεργα αξεσουάρ αυτοκινήτου: Η Rolls Royce με τη χρυσή τουαλέτα