Renault: Θέλει να ανακυκλώνει μπαταρίες σε βιομηχανική κλίμακα

Renault: Θέλει να ανακυκλώνει μπαταρίες σε βιομηχανική κλίμακα

Η Renault συζητά ήδη με δυνητικούς εταίρους θέματα που αφορούν την εξαγωγή και ανακύκλωση λιθίου και άλλων μετάλλων από χρησιμοποιημένες μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, στο πλαίσιο της προσπάθειάς της να επαναχρησιμοποιεί περισσότερες από τις βασικές πρώτες ύλες.

Ενώ η ανακύκλωση εξαρτημάτων αυτοκινήτων είναι πλέον μια γνώριμη και συνήθης διαδικασία, η Renault στοχεύει να γίνει η πρώτη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που θα ανακυκλώνει και μπαταρίες σε βιομηχανική κλίμακα.

«Στην Ευρώπη, δεν υπάρχει επί του παρόντος κάποιος που να μπορεί να ισχυριστεί ότι ανακυκλώνει τις χρησιμοποιημένες μπαταρίες σε ένα σύστημα κλειστού βρόχου για την αναπαραγωγή νικελίου, κοβαλτίου και λιθίου με σκοπό την κατασκευή νέων μπαταριών» δήλωσε ο Ζαν-Φιλίπ Μπαχουώ, διευθύνων σύμβουλος του πράσινου επιχειρηματικού βραχίονα «The Future Is Neutral» (TFIN) της Renault.

Οι συζητήσεις με εξειδικευμένες εταιρείες που μπορούν να συνεργαστούν για την ανακύκλωση βρίσκονται σε «προχωρημένο» στάδιο, δήλωσε σε συνέντευξή του στο Παρίσι ο Ζαν-Φιλίπ Μπαχουώ.

Η εξόρυξη και κατεργασία των περισσοτέρων από τα μέταλλα που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες των EV γίνεται εκτός Ευρώπης, και αυξάνεται η ανησυχία σχετικά με τη μεγάλη εξάρτηση της περιοχής από την Κίνα για τα υλικά αυτά.

Υπάρχει επίσης σημαντική εξοικονόμηση κόστους από την ανάκτηση των συγκεκριμένων μετάλλων, τα οποία αντιπροσωπεύουν έως και το 70% του κόστους μιας μπαταρίας. Οι μπαταρίες, από την άλλη, αντιπροσωπεύουν έως και το 40% του κόστους ολόκληρου του οχήματος.

Η μεταλλευτική και μεταλλουργική εταιρεία Eramet σχεδιάζει επίσης να κατασκευάσει μια εγκατάσταση ανακύκλωσης μπαταριών με την εταιρεία αποβλήτων Suez στο λιμάνι της Δουνκέρκης στη βόρεια Γαλλία, η οποία θα ξεκινήσει τη λειτουργία της το επόμενο έτος. Η τελική απόφαση για την επένδυση εκκρεμεί.

Πρωτοπόρος στα ηλεκτρικά οχήματα με συνεργάτιδα την Nissan την περασμένη δεκαετία, η Renault, βρίσκεται τώρα πίσω από την Tesla και αρκετές κινεζικές μάρκες. Ωστόσο, οι μάρκες Renault και Dacia εξακολουθούν να είναι μεταξύ των κορυφαίων εμπορικών σημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Τον Απρίλιο η Renault θα σταματήσει την παραγωγή νέων οχημάτων στο εργοστάσιό της στο Flins, δυτικά του Παρισιού, και θα στραφεί αποκλειστικά στην παραγωγή μερικώς ανακυκλωμένων εξαρτημάτων αυτοκινήτων και ανακατασκευασμένων οχημάτων. Σε αυτό το εργοστάσιο αναμένεται φέτος η ανακατασκευή περίπου 9.000 μπαταριών.

Η Renault πουλάει τις μπαταρίες και άλλα ανακατασκευασμένα εξαρτήματα, όπως ηλεκτροκινητήρες και φορτιστές, με έκπτωση 30% σε σχέση με το κόστος καινούργιων προϊόντων.

Η TFIN στοχεύει σε πωλήσεις ύψους 2,3 δισεκατομμυρίων ευρώ και περιθώριο λειτουργικού κέρδους άνω του 10% έως το 2030.

Πηγή: Automotive News

Τσέκαρε τις γνώσεις σου

Πότε ιδρύθηκε η Renault;

Correct! Wrong!

Δείτε επίσης

Δίπλωμα αυτοκινήτου: 5 συμβουλές για να περάσετε με την πρώτη τις εξετάσεις

Δίπλωμα αυτοκινήτου: 5 συμβουλές για να περάσετε με την πρώτη τις εξετάσεις

Ποια αυτοκίνητα είναι κατηγορίας Εuro 6; Πού ανήκει το δικό σας

Ποια αυτοκίνητα είναι κατηγορίας Εuro 6; Πού ανήκει το δικό σας

Celestial Phantom: Η πιο σπάνια Rolls-Royce του κόσμου

Celestial Phantom: Η πιο σπάνια Rolls-Royce του κόσμου

Δες σε ποιον ανήκει η πινακίδα αυτοκινήτου – Όλες οι πληροφορίες με ένα κλικ

Δες σε ποιον ανήκει η πινακίδα αυτοκινήτου – Όλες οι πληροφορίες με ένα κλικ

Πώς να ελέγξετε την κίνηση στο Google Maps

Πώς να ελέγξετε την κίνηση στο Google Maps

Κουίζ: Είσαι “γκουρού” ή απλά θαυμαστής; Ελάχιστοι κάνουν το 3/3

Κουίζ: Είσαι “γκουρού” ή απλά θαυμαστής; Ελάχιστοι κάνουν το 3/3