Stellantis – Renault: Μάχη για πιο προσιτά ηλεκτρικά οχήματα

Stellantis – Renault: Μάχη για πιο προσιτά ηλεκτρικά οχήματα

Υπό την πίεση των Κινέζων ανταγωνιστών τους, η Stellantis και η Renault δίνουν μάχη για να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών τους οχημάτων, ώστε να μπορούν να έχουν παρόμοιες τιμές και ανάλογα περιθώρια κέρδους με εκείνα που αποκομίζουν σήμερα από τα μοντέλα της γκάμας τους που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Καθώς η αύξηση των πωλήσεων EV έχει επιβραδυνθεί, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν τώρα να αναπτύξουν πιο προσιτά EV, τα οποία κοστίζουν περισσότερο από τα αντίστοιχα συμβατικά.

Μαζί με τις ανησυχίες που σχετίζονται με τις ανεπαρκείς υποδομές φόρτισης, το υψηλό κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων έχει καταστεί σημαντικό εμπόδιο για την ευρεία υιοθέτηση αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

«Αν ήμουν κοντόφθαλμος, θα μπορούσα να αυξήσω αμέσως τις πωλήσεις των EV μας απλά αφήνοντας τα περιθώρια κέρδους να κατρακυλήσουν» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, σε συνέντευξη Τύπου, αφού η εταιρεία δημοσίευσε τα ετήσια αποτελέσματά της και προειδοποίησε για μια ταραχώδη χρονιά.

Η άφιξη των κινεζικών EV χαμηλού κόστους έδωσε νέα ώθηση στις συνεχιζόμενες προσπάθειες των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών να αναπτύξουν πιο προσιτά μοντέλα.

«Φυσικά, όλοι προσπαθούν να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων» ώστε η τιμή τους να συγκλίνει με εκείνη των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Λούκα ντε Μέο όταν ρωτήθηκε για θέματα που σχετίζονται με τις τιμές και την κερδοφορία.

Ο Λούκα ντε Μέο υποστήριξε ότι η μείωση των τιμών θα είναι ευκολότερη για τα μικρότερα αυτοκίνητα, επειδή οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να μειώσουν το μέγεθος της μπαταρίας, η οποία συνήθως αποτελεί περίπου το 40% του κόστους ενός EV. Όμως, αυτό σημαίνει ότι οι τιμές θα παραμείνουν υψηλότερες για τα αυτοκίνητα με μεγαλύτερες μπαταρίες.

Η Renault σχεδιάζει να παρουσιάσει 10 νέα μοντέλα φέτος, συμπεριλαμβανομένου του βασικού αμιγώς ηλεκτρικού R5, του νέου Scenic και του Rafale.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες οφείλουν να βρουν τη χρυσή τομή ώστε να μειώσουν τις τιμές των EV, αλλά συνάμα και το κόστος παραγωγής τους προκειμένου να επιτύχουν τα κέρδη που αναζητούν οι επενδυτές.

«Αποστολή μας είναι να μειώσουμε το κόστος όσο πιο γρήγορα χρειάζεται για να απορροφήσουμε το πρόσθετο κόστος της ηλεκτροκίνησης και να πουλήσουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ίδια τιμή με τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, επειδή οι Κινέζοι ξέρουν πώς να το κάνουν» δήλωσε ο Κάρλος Ταβάρες.

«Το σημαντικό μήνυμα είναι ότι πρώτα μειώνουμε το κόστος και μετά προχωράμε στη μείωση των τιμών για να προσπαθήσουμε να προστατεύσουμε το περιθώριο κέρδους ανά όχημα» ανέφερε ο οικονομικός διευθυντής της Renault Τιερί Πιετόν στους αναλυτές όταν ρωτήθηκε σχετικά με τις πρόσφατες μειώσεις τιμών για το ηλεκτρικό Megane.

Ο Τιερί Πιετόν πρόσθεσε ότι το ηλεκτρικό Scenic που θα λανσαριστεί φέτος θα ξεκινά λίγο κάτω από τα 40.000 ευρώ.

Πηγή: AUTOMOTIVE NEWS


About the author


Δείτε επίσης

Γνωρίζετε τι σημαίνει η ρυθμιστική πινακίδα Ρ20;

Γνωρίζετε τι σημαίνει η ρυθμιστική πινακίδα Ρ20;

Πρώτο test drive για το Fiat 500e 2024: Ένα αξιολάτρευτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Πρώτο test drive για το Fiat 500e 2024: Ένα αξιολάτρευτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Κουίζ: Είσαι λάτρης των αυτοκινήτων; Κάνε το 3/3 και απέδειξε το

Κουίζ: Είσαι λάτρης των αυτοκινήτων; Κάνε το 3/3 και απέδειξε το

Πρόστιμο για καθρέφτη αυτοκινήτου: πόσο θα πληρώσετε εάν λείπει

Πρόστιμο για καθρέφτη αυτοκινήτου: πόσο θα πληρώσετε εάν λείπει

5 κακές συνήθειες που βλάπτουν το κιβώτιο ταχυτήτων σας

5 κακές συνήθειες που βλάπτουν το κιβώτιο ταχυτήτων σας

Cree SAM: Micro EV που πάει 80km και πωλείται μεταχειρισμένο για $3,500

Cree SAM: Micro EV που πάει 80km και πωλείται μεταχειρισμένο για $3,500