Ο Μαξ Φερστάπεν παραδέχεται, ότι είναι δύσκολο να καταλάβει πού έχουν πάει στραβά τα πράγματα για την Red Bull στο μέσο του φετινού πρωταθλήματος.
Με 7 νίκες από τους πρώτους 10 αγώνες της σεζόν, η Red Bull του 2024 φαινόταν να συνεχίζει την κυριαρχία του περασμένου έτους, αλλά η ανταγωνιστικότητα του RB20, έχει εξαφανιστεί στους 6 επόμενους αγώνες.
Μαξ Φερστάπεν: Η απόδοση του RB20 δεν είναι κάτι που μπορώ να ελέγξω
Μετά τη νίκη του στο Ισπανικό Grand Prix του Ιουνίου, ο Φερστάπεν είναι χωρίς νίκη για έξι συνεχόμενα Σαββατοκύριακα – το μεγαλύτερο σερί χωρίς νίκη για τον Ολλανδό οδηγό από το 2020.
Η κατάσταση φαίνεται να κλιμακώνεται, αφού η Red Bull δεν πλησίασε τη νίκη στη Monza και ήταν απογοητευτική στο Zandvoort.
Είναι μια δύσκολη κατάσταση για τους πρωταθλητές, με τον επικεφαλής της ομάδας Κρίστιαν Χόρνερ να παραδέχεται ότι τα δεδομένα από το CFD, δεν ταιριάζουν με την πραγματική εικόνα του αυτοκινήτου, πράγμα που σημαίνει ότι οι αναβαθμίσεις που εισήχθησαν στο αυτοκίνητο, δεν βοηθούν στην βελτίωση της αίσθησης για τους οδηγούς.
Η επιστροφή κάποιων εξαρτημάτων στις προηγούμενες προδιαγραφές, μπορεί να βελτιώσει την ισορροπία για τους Φερστάπεν και Πέρεζ, αλλά όταν όλες τις ομάδες να εισάγουν αναβαθμίσεις, οι παλαιότερες προδιαγραφές σημαίνουν πιο αργούς χρόνους, ακόμη κι αν το αυτοκίνητο είναι καλύτερο στην οδήγηση.
Δεν υπάρχει προφανής διέξοδος από την κατάσταση αυτή τη στιγμή, με την Red Bull να προσπαθεί να κατανοήσει τα ζητήματα ισορροπίας της και τη η McLaren έχει κλείσει την ψαλίδα στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών σε μόλις οκτώ βαθμούς, με οκτώ αγωνιστικά Σαββατοκύριακα που απομένουν – το προβάδισμα του Φερστάπεν έναντι του Λάντο Νόρις ανέρχεται σε 62 βαθμούς.
Μιλώντας στη Monza, ο Φερστάπεν δήλωσε ότι η μοίρα του φετινού πρωταθλήματος δεν είναι πλέον στα χέρια του, καθώς η απόδοση του RB20, έχει κάνει πολύ δύσκολο να κερδίσει μέσω των δικών του επιδόσεων.
«Ακούστε, απλά κάνω το καλύτερο που μπορώ. Είτε το κερδίσω ή όχι, δεν θα αλλάξει τη ζωή μου», είπε, καθώς κυνηγάει τον τέταρτο συνεχόμενο τίτλο του.
«Θα ήθελα να το κερδίσω; Ναι, φυσικά. Αλλά δεν είναι στα χέρια μου με την απόδοση του αυτοκινήτου, γιατί απλά προσπαθώ να κάνω το καλύτερο που μπορώ, προσπαθώ να δώσω feedback, προσπαθώ να το κάνω πιο γρήγορο – αν αυτό θα είναι αρκετό μέχρι το τέλος του έτους, δεν ξέρω, αλλά ξέρω ότι θα δώσουμε ό,τι έχουμε ως ομάδα για να προσπαθήσουμε να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί από ό,τι έχουμε δείξει και απλά να προχωρήσουμε από εκεί».
Δεδομένου ότι η νίκη του τίτλου θα εξαρτηθεί τώρα από το να διατηρήσει το προβάδισμά του ενώ ο αντίπαλος του τίτλου Λάντο Νόρις, κάνει ότι μπορεί για να κλείσει τη διαφορά, ο Φερστάπεν δήλωσε ότι δεν περίμενε να εξελιχθεί έτσι η χρονιά, ακόμα κι αν το «απολαμβάνει».
«Θα ήθελα να κερδίζω περισσότερο; Ναι, φυσικά», είπε.
«Αλλά ήξερα επίσης ότι μια σεζόν όπως είχαμε πέρσι είναι μη ρεαλιστική, αλλά περίμενα να είναι έτσι; Όχι πραγματικά με, πώς τελειώσαμε και πώς ξεκινήσαμε. Έτσι τώρα εξαρτάται από εμάς να προσπαθήσουμε απλώς να το κάνουμε καλύτερο. Αλλά ξέρω ότι όλοι δουλεύουν σκληρά για να το κάνουν καλύτερο.
«Εννοώ, γνωρίζουμε τα προβλήματα ισορροπίας, ναι, αλλά τώρα εξαρτάται από εμάς να προσπαθήσουμε να κάνουμε το αυτοκίνητο καλύτερο στην οδήγηση και πιο ανταγωνιστικό».
«Νομίζω ότι καταλαβαίνουμε πού πρέπει να βρούμε πράγματα. Αυτό που βλέπουμε στην αεροδυναμική σήραγγα, αυτό που βλέπουμε από το CFD, αυτό δεν είναι το πρόβλημα».
Δεδομένου ότι η Red Bull βρέθηκε μπλεγμένη σε δράματα στην αρχή της σεζόν, πιστεύει ο Φερστάπεν ότι αυτοί οι περισπασμοί έχουν παίξει κάποιο ρόλο στην απόκλιση της ομάδας;
«Δεν ξέρω. Εννοώ, είναι πολύ δύσκολο να καταλάβεις πού έχουν πάει στραβά τα πράγματα», είπε, πριν δηλώσει ότι το τρέχον προβάδισμά του 62 βαθμών, αν και ένα λογικό κενό, δεν είναι αρκετό για να αισθάνεται άνετα.
«Δεν μπορείς να το υπολογίσεις έτσι», είπε.
«Εννοώ, θα ήθελα να κερδίσω αγώνες αλλιώς, ξέρετε, υπάρχουν ακόμα οκτώ αγώνες και μερικοί αγώνες σπριντ.
«Αυτά τα πράγματα μπορούν εύκολα να ανατραπούν, φυσικά. Αλλά ξέρω επίσης ότι πρέπει να έχεις ένα τέλειο τέλος της σεζόν και αυτό, νομίζω, είναι πολύ δύσκολο.
«Απλά προσπαθώ να κάνω το καλύτερο που μπορώ και να προσπαθήσω να βρω τη καλύτερη δυνατή ρύθμιση με το αυτοκίνητο. Έχει πολύ δύσκολο να φτάσει σε αυτό γιατί είμαστε λίγο περιορισμένοι σε αυτό που μπορούμε να κάνουμε με το αυτοκίνητο.
«Αλλά, φυσικά, θα ήθελα να κερδίσω το πρωτάθλημα. Έχουμε ακόμα ένα μεγάλο προβάδισμα. Αλλά δεν μπορείς απλά να πας σε ένα Σαββατοκύριακο σαν, ‘Ωχ όχι, δεν μπορούμε να αγγίξουμε το αυτοκίνητο, γιατί τότε ίσως χάσουμε περισσότερους βαθμούς’, ή οτιδήποτε άλλο. Πηγαίνεις για αυτό. Θέλεις να έχεις το καλύτερο δυνατό πακέτο κάθε Σαββατοκύριακο».