Dacia: στο Ντακάρ με συνθετικά καύσιμα

Dacia: στο Ντακάρ με συνθετικά καύσιμα

Η Dacia θα υποστηρίξει μία εργοστασιακή ομάδα για να συμμετάσχει στο Ράλι Ντακάρ το 2025 θέλοντας να προβάλλει την κινητικότητα μηδενικού άνθρακα με τη χρήση συνθετικών καυσίμων, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της μάρκας Denis Le Vot.

Τα αυτοκίνητα της Dacia στο Ντακάρ θα οδηγήσει ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Γάλλος Sebastien Loeb και η Ισπανίδα Christina Gutierrez, η οποία έχει κερδίσει ειδική διαδρομή του Ντακάρ και έχει συμμετάσχει επτά φορές στο συγκεκριμένο αγώνα.

«Το Ντακάρ μετατρέπεται σε εργαστήριο για την κινητικότητα χαμηλών εκπομπών άνθρακα και αυτή ακριβώς είναι η αποστολή της Dacia» δήλωσε ο Le Vot.

Ο Le Vot δεν αποκάλυψε με τι είδους αυτοκίνητο θα αγωνιστεί η Dacia, αλλά δήλωσε ότι ο τεχνικός εταίρος θα είναι η Prodrive, μια εταιρεία που έχει κατασκευάσει οχήματα που έχουν συμμετάσχει στο Ντακάρ για λογαριασμό των Volkswagen, Peugeot, Citroen, Toyota και πολλών ακόμα. Περισσότερες λεπτομέρειες αναμένονται στις αρχές του επόμενου έτους.

Η ομάδα θα πραγματοποιήσει ένα δοκιμαστικό αγώνα το 2024, και θα συμμετάσχει επίσημα το 2025.

Την εξέλιξη και προμήθεια των συνθετικών καυσίμων θα αναλάβει η Aramco, η οποία συνεργάζεται με το Renault Group και την Geely σε ένα προγραμματισμένο εγχείρημα με την ονομασία Horse για την ανάπτυξη και κατασκευή κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Renault Group, Luca de Meo, δήλωσε ότι τα e-fuels, τα οποία μπορούν να παραχθούν με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, θα ταιριάξουν άριστα στην Dacia, μια οικονομική μάρκα που θα γίνει πλήρως ηλεκτρική «όσο το δυνατόν αργότερα» για να διατηρηθούν οι τιμές σε χαμηλά επίπεδα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα δημιουργήσει μια εξαίρεση για τα e-fuels στους κανονισμούς για τις εκπομπών ρύπων του 2035, οι οποίοι επιβάλλουν μηδενικές εκπομπές για τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται.

Το Ράλι Ντακάρ ξεκίνησε ως Παρίσι-Ντακάρ στα τέλη της δεκαετίας του 1970, αλλά επειδή προέκυψαν θέματα  ασφάλειας τα τελευταία χρόνια μεταφέρθηκε από την Αφρική σε διαδρομές της Ν. Αμερική και, τώρα, στη Σαουδική Αραβία.

Ο Loeb, ο οποίος κέρδισε πολλά παγκόσμια πρωταθλήματα ράλι με τη Citroen, δήλωσε ότι είναι τώρα πλήρως προσηλωμένος στο Ράλι Ντακάρ και ότι θέλει να «παλέψει για τη νίκη» με τη Dacia.

Η ομάδα θα αξιοποιήσει επίσης τις δικές τις δεξιότητες με βάση τις τεχνολογίες του Renault Group, το οποίος υποστηρίζει υπό τη σκέπη της Alpine τις ομάδες τόσο στο Π.Π. της F1 όσο και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής.

 

Δείτε επίσης

Formula1: Tότο Βολφ: “Είμαστε πρότυπα για όλο τον πλανήτη”!

Formula1: Tότο Βολφ: “Είμαστε πρότυπα για όλο τον πλανήτη”!

Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabriole: Τελευταία προσφορά 18.000 δολάρια – Πότε λήγει η δημοπρασία

Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabriole: Τελευταία προσφορά 18.000 δολάρια – Πότε λήγει η δημοπρασία

Suzuki Jimny: To επταθέσιο offroader μάς κλείνει το μάτι

Suzuki Jimny: To επταθέσιο offroader μάς κλείνει το μάτι

Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου Γενεύης: Η πιο μεγάλη στιγμή της Renault

Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου Γενεύης: Η πιο μεγάλη στιγμή της Renault

Ποια ζώδια βρίσκουν εύκολα πάρκινγκ;

Ποια ζώδια βρίσκουν εύκολα πάρκινγκ;

Ararkis Sandstorm: Τo hypercar με τη μεγαλύτερη επιτάχυνση στον κόσμο – Πότε θα κυκλοφορήσει

Ararkis Sandstorm: Τo hypercar με τη μεγαλύτερη επιτάχυνση στον κόσμο – Πότε θα κυκλοφορήσει