EuroNCAP: Τελειώνουν οι οθόνες από τα αυτοκίνητα;

EuroNCAP: Τελειώνουν οι οθόνες από τα αυτοκίνητα;

Τέλος στην πλήρη ψηφιοποίηση των χειριστηρίων ενός αυτοκινήτου επιχειρεί να βάλει ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP, αναγνωρίζοντας τους κινδύνους που μπορεί κρύβει η αναζήτηση διακοπτών μέσα από ψηφιακές οθόνες και δαιδαλώδη υπομενού.

Ο EuroNCAP πρόκειται να αλλάξει τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες ένα αυτοκίνητο θα μπορεί να αποσπά την ανώτερη διάκριση στις δοκιμές πρόσκρουσης που πραγματοποιεί.

Για τη διεκδίκηση των πέντε αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης, μια πρόταση θα πρέπει να διαθέτει από το 2026 μια σειρά φυσικών διακοπτών για βασικές λειτουργίες όπως αυτή των αλάρμ, των υαλοκαθαριστήρων και της κλήσης έκτακτης ανάγκης.

EuroNCAP: Τελειώνουν οι οθόνες από τα αυτοκίνητα;

Η εκτεταμένη χρήση ψηφιακών οθονών και η αντικατάσταση των φυσικών διακοπτών αναγκάζει τους οδηγούς να τραβούν το βλέμμα τους από τον δρόμο ώστε να προχωρήσουν ακόμα και σε απλές ρυθμίσεις, που υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαν να γίνουν διαισθητικά.

Έστω και άθελά τους, λοιπόν, οι κατασκευαστές προκαλούν την απόσπαση της προσοχής του οδηγού, θυσιάζοντας την οδική ασφάλεια στο όνομα της ψηφιοποίησης και του εκσυγχρονισμού.

Δεν είναι λίγοι αυτοί, πάντως, που θέτουν και το ζήτημα του περιορισμού του κόστους, καθώς ένα ψηφιακό πάνελ το οποίο συγκεντρώνει πλήθος λειτουργιών αποδεικνύεται απλούστερο κατασκευαστικά και φθηνότερο από την παρουσία φυσικών διακοπτών.

EuroNCAP: Τελειώνουν οι οθόνες από τα αυτοκίνητα;

Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι ψηφιακές οθόνες στο εσωτερικό των αυτοκινήτων μπορούν να αποδειχθούν εξίσου επικίνδυνες με τη χρήση των κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια της οδήγησης, και δεν αποκλείεται να προκύψουν στο μέλλον ανάλογοι περιορισμοί και πρόστιμα για όσους θα «συλλαμβάνονται» να αγγίζουν τις οθόνες ενώ οδηγούν.    


About the author


Δείτε επίσης

Πόσο «πράσινα» είναι πραγματικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Πόσο «πράσινα» είναι πραγματικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

F1:Οι 5 βασικοί λόγοι που ο Lewis Hamilton δεν έχει «κουμπώσει» στη Ferrari

F1:Οι 5 βασικοί λόγοι που ο Lewis Hamilton δεν έχει «κουμπώσει» στη Ferrari

Τα 4 πιο κοινά λάθη που κάνουμε όλοι και κάνουμε ζημιά στον κινητήρα

Τα 4 πιο κοινά λάθη που κάνουμε όλοι και κάνουμε ζημιά στον κινητήρα

Γιατί επανεξετάζονται οι κανονισμοί κινητήρων του 2026 στη συνεδρίαση της Επιτροπής F1

Γιατί επανεξετάζονται οι κανονισμοί κινητήρων του 2026 στη συνεδρίαση της Επιτροπής F1

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές μεταχειρισμένων;

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές μεταχειρισμένων;

F1: Προς πώληση γνήσια ανταλλακτικά της Ferrari

F1: Προς πώληση γνήσια ανταλλακτικά της Ferrari