F1: 5 ερωτήσεις για το ισπανικό GP - Το μέλλον του Σάινθ, οι αναβαθμίσεις της Ferrari και η άνοδος της Mercedes

F1: 5 ερωτήσεις για το ισπανικό GP - Το μέλλον του Σάινθ, οι αναβαθμίσεις της Ferrari και η άνοδος της Mercedes

Μια γνώριμη πίστα για τους οδηγούς επιστρέφει, καθώς η Formula 1 κατευθύνεται στο Circuit de Barcelona-Catalunya για το ισπανικό Grand Prix.

Μια τοποθεσία που στο παρελθόν φιλοξένησε δοκιμές πριν από τη σεζόν, η έλλειψη χιλιομέτρων δεν θα αποτελέσει πρόβλημα για τους οδηγούς αυτό το Σαββατοκύριακο, αλλά τι μπορούμε να περιμένουμε να δούμε;

Πέντε ερωτήσεις για το ισπανικό γκραν πρι

Θα είναι και πάλι η Red Bull το ξεκάθαρο φαβορί;

Έχοντας ξεπεράσει τον σκληρό ανταγωνισμό για να κερδίσει στον Καναδά, η Red Bull είναι το φαβορί για να πάρει και πάλι τη νίκη αυτό το Σαββατοκύριακο στη Βαρκελώνη.

Το Circuit de Barcelona-Catalunya είναι μια πίστα που ιστορικά είναι καλή για την ομάδα της Red Bull, καθώς ο Max Verstappen σημείωσε πέρυσι ένα γκραν σελέμ, το τρίτο της καριέρας του.

Οδηγώντας και τους 66 γύρους του αγώνα, ο Ολλανδός τερμάτισε 24,09 δευτερόλεπτα μπροστά από τον P2 Lewis Hamilton, στην έκτη μεγαλύτερη διαφορά νίκης της Red Bull για το 2023.

Ήταν η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που κέρδισε ο Verstappen και πρέπει να ανατρέξουμε πίσω στο 2015 για την τελευταία φορά που κάποιος που δεν ονομαζόταν Verstappen ή Hamilton κέρδισε σε αυτόν τον χώρο. Ήταν επίσης η τοποθεσία για την πρώτη νίκη του Verstappen στην F1 μετά το αξιοσημείωτο ντεμπούτο του με τη Red Bull το 2016.

Ακόμη και με μια πιο συντηρητική στρατηγική, ο Verstappen είχε υψηλότερο μέσο ρυθμό από όλους τους αντιπάλους του. Η Ferrari και η McLaren υπέφεραν πολύ, ενώ η Mercedes βρήκε καλό ρυθμό.

Αφού ταλαιπωρήθηκε σε τόσο χαρακτηριστικές πίστες όπως το Μαϊάμι, την Ίμολα, το Μονακό και, πιο πρόσφατα, ο Καναδάς, η Βαρκελώνη είναι μια κλασική πίστα όπου η Red Bull θα πρέπει να εκμεταλλευτεί τα πλεονεκτήματα του μονοθεσίου της χωρίς να υποφέρει από τις ανωμαλίες ή τα μεγάλα κράσπεδα που υπάρχουν στις τελευταίες πίστες.

Η άκαμπτη γεωμετρία της ανάρτησης που τους επιτρέπει να μεγιστοποιήσουν την επίδραση του εδάφους της RB20 θα πρέπει να είναι εξίσου αποτελεσματική όπως ήταν στην αρχή της σεζόν στο Μπαχρέιν.

Είναι σαφές ότι από τότε, οι δυνάμεις στο πλέγμα έχουν μετατοπιστεί. Οι βελτιώσεις της Ferrari και της McLaren ήταν εμφανείς και δεν είναι πλέον τόσο προφανές ότι η Red Bull είναι σίγουρη για τη νίκη, αλλά στην Ισπανία, η ομάδα με έδρα το Milton Keynes θα πρέπει να είναι και πάλι ελαφρώς ισχυρότερη από τους ανταγωνιστές της.

Σε περίπτωση που η ομάδα είναι πολύ κοντά, όπως μας έχει συνηθίσει στους πρόσφατους αγώνες, η Red Bull θα έχει μόνο μια ευκαιρία μάχης με τον Verstappen στην πρώτη σειρά για την εκκίνηση του αγώνα. Ο Sergio Perez φέρει ποινή τριών θέσεων στη σχάρα εκκίνησης από το GP Καναδά και αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει στρατηγικό κλειδί.

Η Βαρκελώνη είναι ένας πολύ απαιτητικός αγώνας για τα ελαστικά και αναμένονται τουλάχιστον δύο στάσεις. Η επιλογή των ελαστικών για την εκκίνηση τείνει να είναι πολύ διαφορετική, όπως έχουμε δει, και το να έχεις δύο οδηγούς με καλή θέση στην κορυφή μπορεί να βοηθήσει στη μάχη για θέσεις στα πιτ. Και πάλι, αν ο Sergio Perez δεν μπορέσει να προκριθεί στην πρώτη θέση, αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει μειονέκτημα για τη Red Bull.

Μπορεί η Mercedes να επιβεβαιώσει το βήμα προς τα εμπρός έναντι της Ferrari και της McLaren;

Αν η McLaren ήταν η μεγάλη θετική έκπληξη στο GP του Μαϊάμι, η Mercedes ήταν αυτή που εντυπωσίασε περισσότερο στον Καναδά. Μια θετική ανοδική τάση φάνηκε με την pole του George Russell στο Μόντρεαλ και η ομάδα του Brackley είχε επίσης ισχυρό ρυθμό στον αγώνα.

Το GP της Ισπανίας θα αποτελέσει το τεστ “λίκμοους” για τα Ασημένια Βέλη, τα οποία μετά την εισαγωγή της νέας εμπρός πτέρυγας φαίνεται να έχουν κάνει ένα πολύ σαφές βήμα προς τα εμπρός, όπως μπορούμε να δούμε στο παρακάτω γράφημα.

Σε μια πίστα που έχει μετατραπεί σε «αεροδυναμική σήραγγα», η Βαρκελώνη θα είναι επίσης ο τόπος μιας ακόμη μονομαχίας μεταξύ Χάμιλτον και Ράσελ. Και οι δύο έχασαν μια χρυσή ευκαιρία στον Καναδά να παλέψουν ακόμη και για τη νίκη, αλλά η W15 φαίνεται ότι θα είναι τουλάχιστον ένα όπλο ικανό να παλέψει για το βάθρο σε μια πίστα όπου και οι δύο οδηγοί δοκίμασαν τη σαμπάνια την περασμένη σεζόν.

Μπορεί η Ferrari να ανακάμψει από την κατάρρευση στο Μόντρεαλ;

Μετά από μια διπλή εγκατάλειψη και μια απογοητευτική κατάταξη με τα δύο μονοθέσια εκτός Q3, η Ferrari έδωσε την ευκαιρία να ανατρέψει την κατάσταση με τον Carlos Sainz να αγωνίζεται στην έδρα του.

Οι υψηλές θερμοκρασίες θα πρέπει να είναι προς το συμφέρον της ιταλικής ομάδας, η οποία τείνει να υποφέρει σε ψυχρότερες συνθήκες, όπως συνέβη στον Καναδά, και η SF-24 είναι ένα από τα μονοθέσια που διαχειρίζεται καλύτερα την καταπόνηση.

Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά της πίστας, η Βαρκελώνη είναι ίσως μια πίστα που εστιάζει περισσότερο στα συμφέροντα της Red Bull, αλλά η διαχείριση των ελαστικών θα είναι το κλειδί και η Ferrari θα πρέπει να παίξει σωστά τα χαρτιά της. Θα είναι ο τελευταίος αγώνας του Sainz με τα κόκκινα μπροστά στο κοινό της πατρίδας του και ο Ισπανός θα ελπίζει να φέρει ένα επιπλέον σημείο ταχύτητας για να κάνει τη διαφορά σε ένα αυστηρό και δύσκολο τελικό.

Επιπλέον, είναι πιθανό η ομάδα από το Maranello να φέρει στη Βαρκελώνη μια αναβάθμιση που θα επικεντρώνεται στη βελτίωση της απόδοσης στις στροφές χαμηλής ταχύτητας. Αυτές οι αναβαθμίσεις θα περιλαμβάνουν ένα αναθεωρημένο σύστημα δαπέδου και μικρές τροποποιήσεις στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου με στόχο τη βελτίωση της απόδοσης του.

Θα μάθουμε περισσότερα για την πιθανή μετακίνηση του Carlos Sainz στη Williams;

Οι φήμες βρίσκονται σε πλήρη ροή τον τελευταίο καιρό και φαίνεται όλο και πιο πιθανό να έχουμε σύντομα μια απάντηση στο ερώτημα για το πού βρίσκεται το μέλλον του Carlos Sainz.

Τα τελευταία δημοσιεύματα τον συνδέουν έντονα με τη Williams για να ενταχθεί στο αναπτυσσόμενο project του James Vowles και υπάρχει η υπόνοια ότι μια τέτοια ανακοίνωση θα γίνει πριν από τον αγώνα της πατρίδας του αυτό το Σαββατοκύριακο.

Τόσο ο Sainz όσο και ο Vowles θα βρεθούν μπροστά από το μικρόφωνο αυτό το Σαββατοκύριακο, οπότε θα μπορούσαμε να ακούσουμε περισσότερα για την επικείμενη μετακίνηση.

Αν ο Sainz ενταχθεί στη Williams, θα είναι ο πρώτος νικητής αγώνων που θα βρίσκεται στο Grove μετά τον Robert Kubica.

Θα μπορέσει ο φαβορί του αγώνα Φερνάντο Αλόνσο και η Aston Martin να ανακτήσουν τις καλές εντυπώσεις;

Μετά από τρεις αγώνες με έναν εντελώς άγνωστο Fernando Alonso, ο Ισπανός ήταν και πάλι στα καλύτερά του στον Καναδά με καλές κατατακτήριες και έναν καλό αγώνα για την Aston Martin.

Αλλά πριν από αυτό, ο Lance Stroll τον είχε μόλις νικήσει στις κατατακτήριες δοκιμές τρεις συνεχόμενες φορές, κάτι που είναι σχεδόν ανήκουστο στη μακρά καριέρα του Alonso στη F1.

Ενώ είναι αλήθεια ότι οι επιδόσεις του μονοθεσίου δεν ήταν καλές, ο ίδιος ο Alonso έχει παραδεχτεί ότι δεν αισθανόταν άνετα στην AMR24. Αλλά αφού επέστρεψε στη συνηθισμένη του φόρμα στον Καναδά, η Βαρκελώνη είναι μια δοκιμασία τόσο για τον ίδιο όσο και για την Aston Martin.

Η ομάδα του Silverstone έχει βελτιωθεί σταδιακά τη φετινή σεζόν και παρόλο που στον Καναδά έκανε ένα μικρό άλμα προς τα εμπρός, η ισπανική πίστα θα δείξει πραγματικά πόσο πίσω έχει μείνει από την ηγετική ομάδα που σχηματίζουν οι Red Bull, McLaren, Ferrari και Mercedes ως τελευταία προσθήκη.

Δείτε επίσης

Φώτα αυτοκινήτου: Δεν ανάβει η μεγάλη σκάλα – 9 πιθανές αιτίες

Φώτα αυτοκινήτου: Δεν ανάβει η μεγάλη σκάλα – 9 πιθανές αιτίες

Σήμα της Renault: Το κρυφό μήνυμα πίσω από το γαλλικό διαμάντι

Σήμα της Renault: Το κρυφό μήνυμα πίσω από το γαλλικό διαμάντι

Mercedes: Χωρίς… φρένα τα νέα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα

Mercedes: Χωρίς… φρένα τα νέα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα

F1: Σαμποτάζ της Mercedes στον Hamilton; Τι λέει ο διευθυντής της ομάδας

F1: Σαμποτάζ της Mercedes στον Hamilton; Τι λέει ο διευθυντής της ομάδας

Μεταχειρισμένα: Τι προσέχω όταν αγοράζω από «δεύτερο χέρι»;

Μεταχειρισμένα: Τι προσέχω όταν αγοράζω από «δεύτερο χέρι»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;