Οι μηχανικοί της Ferrari τον αποκαλούν πίτσα. Αυτός ο ηλεκτροκινητήρας, που χρησιμοποιεί η Ferrari στα μοντέλα 296 και SF90, προέρχεται από την YASA στην Αγγλία.
Θυμηθείτε μερικά βασικά στοιχεία του ηλεκτροκινητήρα: Έχετε δύο κύρια εξαρτήματα, έναν στάτορα και έναν ρότορα. Όταν εφαρμόζεται ηλεκτρικό ρεύμα στον ρότορα, αυτός περιστρέφεται. Τυπικά, ο στάτορας, επίσης ένας μαγνήτης, περιβάλλει τον περιστρεφόμενο ρότορα. Αυτός είναι ένας κινητήρας ακτινικής ροής, που ονομάζεται έτσι, επειδή το συγκρότημα παράγει ροή ακτινικά, γύρω από τον άξονα περιστροφής του ρότορα.
Οι κινητήρες ακτινικής ροής είναι φθηνοί στην κατασκευή, επομένως είναι συνηθισμένοι. Αλλά οι γνωστές μονάδες σε σχήμα κάννης είναι επίσης μεγάλες και βαριές. Σε έναν κινητήρα αξονικής ροής όπως ο YASA, ο ρότορας και ο στάτορας στοιβάζονται μέσα σε ένα περίβλημα όπως flapjacks και η ηλεκτρομαγνητική ροή, ρέει παράλληλα και όχι κάθετα στον άξονα περιστροφής του ρότορα.
Με την αξονική ροή, “έχετε την ευκαιρία να δημιουργήσετε ένα πολύ μικρό, συμπαγές, ελαφρύ, ισχυρό και πυκνό μηχάνημα ροπής, σε σύγκριση με ένα συμβατικό μηχάνημα ακτινικής ροής”, λέει ο Simon Odling, επικεφαλής νέας τεχνολογίας στην YASA.
Επί του παρόντος, η εταιρεία παράγει έναν κινητήρα 480 ίππων που ζυγίζει μόλις 53 κιλά. Ένας ελαφρύτερος, πιο αποδοτικός κινητήρας, μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία ενός ελαφρύτερου, πιο αποδοτικού αυτοκινήτου.
Επιπλέον, οι κινητήρες της YASA, υπόσχονται καλύτερη θερμική απόδοση. Η Mercedes-Benz αγόρασε την YASA το 2021 και οι δύο εργάζονται τώρα σε νέους κινητήρες, για ένα επερχόμενο μοντέλο AMG.