Έκθεση τεχνολογίας CES 2024: Προσγείωση των προσδοκιών για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Έκθεση τεχνολογίας CES 2024: Προσγείωση των προσδοκιών για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Η αυτοκινητοβιομηχανία βλέπει τεράστιες δυνατότητες στην τεχνητή νοημοσύνη, σε ό,τι αφορά την πρόβλεψη βλαβών, την παρακολούθηση της συμπεριφοράς των οδηγών, την παροχή αυτοματοποιημένης βοήθειας στην οδήγηση και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών.

Όμως εν όψει της επικείμενης έκθεσης CES στο Λας Βέγκας, οι κατασκευαστές έχουν αναθεωρήσει τις βαρύγδουπες δεσμεύσεις και τα σφικτά χρονοδιαγράμματα για πολλά υποσχόμενες νέες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη.

Τα υψηλά επιτόκια, οι αυστηρότεροι όροι πρόσβασης σε κεφάλαια και η γενική ανυπομονησία των επενδυτών και των πελατών έχουν φέρει ανατροπές. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάστηκαν να προσγειώσουν τις προσδοκίες τους για τις εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης.

Αρκετές εταιρείες τεχνολογίας στον αυτοκινητικό κλάδο που επιθυμούν να αναπτύξουν τεχνητή νοημοσύνη θα δώσουν το παρών στη φετεινή CES. Μεταξύ αυτών είναι οι Aeva, aiMotive, Arbe, Aurora Labs, Cerence, Cipia Vision, Helm.ai, Imagry Inc., LeddarTech, Provizio, Recogni Inc., Robosense, SiLC Technologies Inc., StradVision και emotion3D.

Έκθεση τεχνολογίας CES 2024: προσγείωση των προσδοκιών για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Οι περισσότερες δεν έχουν αποκαλύψει τι θα δείξουν στην ετήσια έκθεση τεχνολογικών προϊόντων, αλλά οι ειδικοί του κλάδου προβλέπουν ότι θα παρουσιάσουν την τεχνητή νοημοσύνη στην αυτοκινητοβιομηχανία σε εφαρμογές μικρότερου ρίσκου, όπως η εξατομίκευση του οχήματος, παρά σε πολύπλοκες λειτουργίες όπως η αυτόνομη πλοήγηση σε πολυσύχναστους αστικούς δρόμους.

Την ίδια στιγμή, οι εταιρείες θα χαράξουν μια πιο σαφή πορεία προς την κερδοφορία, καθώς οι ημέρες των άμεσα προσβάσιμων κεφαλαίων του 2020 και του 2021 και η αχαλίνωτη διαφήμιση για τα αυτοκινούμενα οχήματα έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.

Μια μοναδική εμπειρία

Πριν οι κατασκευαστές αναγκαστούν να δουν την πραγματικότητα κατάματα, η πιο λογική εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης ενδεχομένως να ήταν η προηγμένη τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού και η αυτόνομη οδήγηση. Όμως, κρίνοντας από τα προβλήματα που αντιμετώπισε η General Motors με τη θυγατρική της εταιρεία Cruise το προηγούμενο διάστημα στο Σαν Φρανσίσκο, τα αυτόνομα οχήματα εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε πολύπλοκα περιβάλλοντα. Η Cruise, με εξειδίκευση στα ρομποτικά ταξί, αναγκάστηκε να διακόψει τη λειτουργία της στο Σαν Φρανσίσκο και σε άλλες πόλεις μετά από μια σειρά ατυχημάτων, μεταξύ των οποίων και ο τραυματισμός ενός πεζού.

Με την πάροδο του χρόνου, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης να μάθει να χειρίζεται τα περίπλοκα περιβάλλοντα που προκύπτουν σε πυκνή κυκλοφορία και ασυνήθιστες καταστάσεις. Στην περίπτωση της Cruise, ένας οδηγός χτύπησε και εγκατέλειψε έναν πεζό μπροστά από το robotaxi. Το όχημα της Cruise δεν αναγνώρισε τον κίνδυνο και δεν σταμάτησε σωστά, σύμφωνα με τις ρυθμιστικές αρχές ασφαλείας.

Αντί οι μηχανικοί να κωδικοποιούν χειροκίνητα τις αντιδράσεις του οχήματος απέναντι σε μεμονωμένα ερεθίσματα και ακραίες περιπτώσεις, τα τελευταία θα μπορούν να μαθαίνουν από αυτά, ακριβώς όπως οι άνθρωποι. Με άλλα λόγια, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να λαμβάνει αποφάσεις και να τις εκτελεί, αντί να κάνει απλώς προτάσεις ή να παρέχει πληροφορίες.

ChatGPT

Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες ασχολούνται με την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης, άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης με λιγότερες δυνατότητες έχουν έρθει στο προσκήνιο.

Τον Νοέμβριο του 2022, η OpenAI εγκαινίασε το ChatGPT, ένα chatbot που μπορεί να επικοινωνεί με εντυπωσιακή πολυπλοκότητα. Το ChatGPT χρησιμοποιεί γενετική τεχνητή νοημοσύνη (generative AI), η οποία μπορεί να παράγει περιεχόμενο που μοιάζει σχεδόν ανθρώπινο. Το μοντέλο είναι εκπαιδευμένο εκ των προτέρων με μια τεράστια ποσότητα κειμένων και μοτίβων για τη χρήση της γλώσσας.

Το ChatGPT απεικονίζει τη χρησιμότητα της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης για καθημερινές εργασίες. Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Sam Altman, δήλωσε ότι το ChatGPT έχει 100 εκατομμύρια εβδομαδιαίους χρήστες.

Έκθεση τεχνολογίας CES 2024: προσγείωση των προσδοκιών για την Τεχνητή Νοημοσύνη
Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Sam Altman

Οι κατασκευαστές, από τη μεριά τους, υιοθέτησαν αμέσως την εφαρμογή.

Η Mercedes-Benz εγκατέστησε έναν φωνητικό βοηθό που υποστηρίζεται από το ChatGPT σε περισσότερα από 900.000 οχήματα στο πλαίσιο ενός δοκιμαστικού προγράμματος. Η Stellantis συμπεριέλαβε επίσης το ChatGPT σε 20.000 φωνητικούς βοηθούς της DS Automobiles στην Ευρώπη. Η BMW και η Ford έχουν επίσης ενσωματώσει το ChatGPT σε διάφορες μορφές.

Κάλλιο πέντε και στο χέρι…

Τα chatbots όπως το ChatGPT και άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης χαμηλότερου «βεληνεκούς» και ρίσκου αποτελούν πρόσφορο έδαφος για την αυτοκινητοβιομηχανία στη CES και πέραν αυτής.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και άλλες εταιρείες θα παρουσιάσουν εσωτερικά εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που βοηθούν τους μηχανικούς να γράφουν κώδικα και να εξορθολογίζουν διαδικασίες όπως η έρευνα και ο σχεδιασμός που είναι αόρατες για τον καταναλωτή. Τα ρομπότ εξυπηρέτησης πελατών, η παρακολούθηση του οδηγού και του εσωτερικού χώρου και τα εργαλεία για την πρόβλεψη των αναγκών συντήρησης και επισκευής θα είναι οι επόμενες –  λιγότερο φανταχτερές – δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης.

Οι εταιρείες στη CES θα υπογραμμίσουν επίσης την κερδοφορία των εργαλείων τους, καθώς οι οργανισμοί σε ολόκληρο τον κλάδο δέχονται πιέσεις για μείωση των τιμών – ακόμη και όταν αναπτύσσουν προηγμένες τεχνολογίες όπως τα συστήματα κίνησης των ηλεκτρικών οχημάτων και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού.

Οι εταιρείες θα προσπαθούν επίσης όλο και περισσότερο να αναπτύσσουν τεχνολογία που είναι πολυτροπική, που σημαίνει ότι μπορεί να παράγει κείμενο, ήχο και βίντεο και να παρακολουθεί την πίεση των ελαστικών, το κλιματισμό και άλλες λειτουργίες του οχήματος. Αυτό αποτελεί μέρος της προσπάθειας του κλάδου να καταστήσει τα οχήματα όσο το δυνατόν πιο εξατομικευμένα.

Οι εταιρείες θέλουν να καταλάβουν τι αισθάνονται οι επιβάτες ή πώς συμπεριφέρονται και στη συνέχεια να είναι σε θέση να «συντονίσουν» το αυτοκίνητο με τη διάθεσή τους.

Το πιο σημαντικό στοιχείο ωστόσο είναι ότι οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα που είναι έτοιμα σήμερα και όχι σε «ένα ονειρικό σενάριο».

Πηγή: AUTOMOTIVE NEWS

 


About the author


Δείτε επίσης

Formula1: Άσχημο το μονοθέσιο του Μαξ Φερστάπεν! (video)

Formula1: Άσχημο το μονοθέσιο του Μαξ Φερστάπεν! (video)

Formula1: Κανένα πρόβλημα στη Mercedes!

Formula1: Κανένα πρόβλημα στη Mercedes!

Monstrous Atlas APC: Ένα τεθωρακισμένο για πολίτες [Βίντεο]

Monstrous Atlas APC: Ένα τεθωρακισμένο για πολίτες [Βίντεο]

Formula1: Καλύτερη η Ferrari από πέρσι! (Video)

Formula1: Καλύτερη η Ferrari από πέρσι! (Video)

4 ζώδια που ονειρεύονται να γίνουν οδηγοί της Formula 1

4 ζώδια που ονειρεύονται να γίνουν οδηγοί της Formula 1

Η Cadillac του Αλ Καπόνε βγαίνει στο σφυρί

Η Cadillac του Αλ Καπόνε βγαίνει στο σφυρί