Η Ευρώπη σε κίνδυνο: τα ηλεκτρικά μοντέλα made in China επελαύνουν

Η Ευρώπη σε κίνδυνο: τα ηλεκτρικά μοντέλα made in China επελαύνουν

Μια στις πέντε ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στη Δυτική Ευρώπη κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2023 αφορά αυτοκίνητα εισαγόμενα από την Κίνα, με την Tesla να έχει την πρωτοκαθεδρία.

Η αύξηση των πωλήσεων των οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα και πωλούνται στην Ευρώπη έχει μπει στο μικροσκόπιο. Τον περασμένο μήνα η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, ανακοίνωσε ότι θα διεξαχθεί έρευνα σχετικά με τον ρόλο της κινεζικής κυβέρνησης στη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στην Κίνα και πωλούνται στην Ευρώπη, ιδίως των ηλεκτρικών.

«Η τιμή τους διατηρείται τεχνητά χαμηλή με τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις», δήλωσε η von der Leyen. «Αυτό στρεβλώνει την αγορά μας».

Από τα 224.254 EV που εισήχθησαν από την Κίνα και ταξινομήθηκαν στη Δυτική Ευρώπη, τα 136.823 ήταν από δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Από αυτά, το 68% (93.700 αυτοκίνητα) ανήκε στην Tesla, η οποία κατασκευάζει οχήματα στη Σαγκάη, σύμφωνα με τα στοιχεία της Schmidt Automotive Research.

Η Tesla στέλνει τα Model 3 από το εργοστάσιό της στη Σαγκάη στην Ευρώπη, καθώς και δεξιοτίμονα Model Y για το Ηνωμένο Βασίλειο. Τα Model Y για την ηπειρωτική Ευρώπη κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Tesla, κοντά στο Βερολίνο.

Η Tesla αλλά και ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Renault και η BMW που εισάγουν αυτοκίνητα από την Κίνα αποτελούν μέρος της εξαγγελθείσας έρευνας για τις επιδοτήσεις, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times.

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές ανησυχούν ότι η αποδοτική αλυσίδα εφοδιασμού της Κίνας, ιδίως όσον αφορά τα υλικά των μπαταριών, θα μπορούσε να δώσει στις κινεζικές μάρκες ένα τεράστιο πλεονέκτημα κόστους στην Ευρώπη, ακόμη και μετά την εφαρμογή εισαγωγικών δασμών ύψους 10%.

Το μερίδιο των Κινέζων αυξάνεται ταχύτατα στην Ευρώπη, αγγίζοντας το 2,8% τους πρώτους επτά μήνες, από 2,0% το 2020 και 0,1% το 2019. Η MG, ειδικότερα, κερδίζει έδαφος σε βασικές κατηγορίες.

Μέχρι στιγμής όμως, το πλεονέκτημα κόστους που επιτρέπει στις εγχώριες κινεζικές μάρκες να πωλούν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα στην πατρίδα τους περίπου στο μισό της τιμής των αντίστοιχων μοντέλων στην Ευρώπη δεν έχει δημιουργήσει τεράστια εισροή φθηνών οχημάτων στην γηραιά ήπειρο.


About the author


Δείτε επίσης

F1: «Ίσως ξεφύγει σύντομα» λέει για Norris-Piastri ο Rosberg

F1: «Ίσως ξεφύγει σύντομα» λέει για Norris-Piastri ο Rosberg

F1-Red Bull: «Ο Verstappen θα κατακτήσει το πέμπτο του πρωτάθλημα και θα αποσυρθεί στο τέλος του 2025»

F1-Red Bull: «Ο Verstappen θα κατακτήσει το πέμπτο του πρωτάθλημα και θα αποσυρθεί στο τέλος του 2025»

Υγρό φρένου: 7 σημάδια και αιτίες χαμηλής στάθμης  (και τι συμβαίνει αν τελειώσουν)

Υγρό φρένου: 7 σημάδια και αιτίες χαμηλής στάθμης (και τι συμβαίνει αν τελειώσουν)

Τι συμβαίνει αν δεν φορτίζεις ένα plug-in υβριδικό όχημα;

Τι συμβαίνει αν δεν φορτίζεις ένα plug-in υβριδικό όχημα;

Γιατί στάζει νερό από την εξάτμιση του αυτοκινήτου (και είναι φυσιολογικό;)

Γιατί στάζει νερό από την εξάτμιση του αυτοκινήτου (και είναι φυσιολογικό;)

Πώς να ανοίξεις το καπό σε σύγχρονο αυτοκίνητο όταν έχεις νεκρή μπαταρία

Πώς να ανοίξεις το καπό σε σύγχρονο αυτοκίνητο όταν έχεις νεκρή μπαταρία