Japan vs China: η τελική αναμέτρηση

Japan vs China: η τελική αναμέτρηση

Η Ιαπωνία κυριαρχεί στην αγορά εξαγωγών αυτοκινήτων για δεκαετίες, με τη Γερμανία και τη Νότια Κορέα, επίσης να εξάγουν τεράστιους αριθμούς αυτοκινήτων.

Αλλά τώρα η Κίνα, είναι έτοιμη να χτυπήσει και τα τρία αυτά έθνη, για να γίνει ο μεγαλύτερος εξαγωγέας στον πλανήτη. Νωρίτερα την χρονιά που πέρασε, οι εξαγωγές της Κίνας ξεπέρασαν τις εξαγωγές της Ιαπωνίας το πρώτο τρίμηνο του 2023 και τώρα φαίνεται ότι η Κίνα κατάφερε να επεκτείνει αυτή την υπεροχή μέχρι και σήμερα.

Η ένωση κατασκευαστών αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM), λέει ότι η χώρα εξήγαγε 4,41 εκατομμύρια οχήματα μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου, σημειώνοντας αύξηση 58%, σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022, αναφέρει η Nikkei Asia. Αυτό συγκρίνεται με τα 3,99 εκατομμύρια μονάδες, που κυκλοφόρησε η Ιαπωνία τους πρώτους 11 μήνες του 2023 (αύξηση 15 τοις εκατό).

Ενώ η Κίνα δεν έχει κάνει ακόμη σοβαρές εισβολές στις ΗΠΑ και βρίσκεται μόλις στα πρώτα στάδια για να πάρει το μερίδιο  της στην πίτα πωλήσεων αυτοκινήτων της Ευρώπης, έχει ήδη τα πόδια της κάτω από το τραπέζι τόσο στο Μεξικό όσο και στη Ρωσία και η πρόσβαση σε αυτές τις αγορές την βοήθησε να εκτινάξει τα μεγέθη των εξαγωγών της.

Japan vs China: η τελική αναμέτρηση

Η Νikkei γράφει ότι η Κίνα εξήγαγε 730.000 οχήματα στη Ρωσία μεταξύ Ιανουαρίου και Οκτωβρίου, επταπλάσια αύξηση σε σχέση με τον αριθμό του 2022. Και παρόλο που ο αριθμός του Μεξικού δεν είναι τόσο εντυπωσιακός στις 330.000 μονάδες, οι εξαγωγές εκεί έχουν αυξηθεί κατά 71%. Ωστόσο, οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν αρκούνται στο μόνο  με τις εξαγωγές στο Μεξικό.

Προσπαθούν να δημιουργήσουν βάσεις παραγωγής, εκεί που ορισμένοι ειδικοί του κλάδου πιστεύουν ότι θα χρησιμοποιηθούν για να βοηθήσουν να έχουν πρόσβαση στις ΗΠΑ, χωρίς να χρειάζεται να πληρώσουν αυστηρούς εισαγωγικούς δασμούς.

Ωστόσο, δεν φέρουν όλες οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας Κινεζική επωνυμία. Ενώ η BYD είναι η κύρια δύναμη στον τομέα των εξαγωγών αυτοκινήτων της χώρας, η Tesla, η Volvo, η BMW και η Buick, κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην Κίνα που πωλούνται αλλού.


About the author


Δείτε επίσης

Audi: Ο μοναδικός τρόπος που χρησιμοποίει την τεχνητή νοημοσύνη – Εκεί που σίγουρα δεν περιμένες

Audi: Ο μοναδικός τρόπος που χρησιμοποίει την τεχνητή νοημοσύνη – Εκεί που σίγουρα δεν περιμένες

Νέo Citroen 2CV; Τεράστιες δυνατότητες, τεράστια και τα ρίσκα

Νέo Citroen 2CV; Τεράστιες δυνατότητες, τεράστια και τα ρίσκα

Η «super ζώνη» της Volvo μεταμορφώνει την ασφάλεια στο αυτοκίνητο

Η «super ζώνη» της Volvo μεταμορφώνει την ασφάλεια στο αυτοκίνητο

Μικρό, υβριδικό, το ταχύτερο της κατηγορίας του και με κατανάλωση κοντά στα 4 λίτρα: MG3 Hybrid+

Μικρό, υβριδικό, το ταχύτερο της κατηγορίας του και με κατανάλωση κοντά στα 4 λίτρα: MG3 Hybrid+

Audi Q3: Οι πρώτες φωτογραφίες του νέου μοντέλου – Τι μας «τιζάρει» η Audi, πότε θα παρουσιαστεί

Audi Q3: Οι πρώτες φωτογραφίες του νέου μοντέλου – Τι μας «τιζάρει» η Audi, πότε θα παρουσιαστεί

BYD Sealion 7: Ηλεκτρικός λέων με 8 χρόνια εγγύηση για μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα

BYD Sealion 7: Ηλεκτρικός λέων με 8 χρόνια εγγύηση για μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα