Κάρλος Ταβάρες: Χείρα φιλίας στην ιταλική κυβέρνηση

Κάρλος Ταβάρες: Χείρα φιλίας στην ιταλική κυβέρνηση

Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis Κάρλος Ταβάρες δήλωσε ότι η εταιρεία θα χρειαστεί να αξιοποιήσει όλα τα εργοστάσιά της στην Ιταλία προκειμένου να πετύχει τον μακροπρόθεσμο στόχο παραγωγής της στη χώρα. Οι δηλώσεις αυτές έρχονται στο φως τώρα σε μία προσπάθεια συμφιλίωσης με την κυβέρνηση της χώρας προκειμένου να εκτονωθεί η ένταση που έχει δημιουργηθεί την τελευταία περίοδο ανάμεσα στην Stellantis  και την Ρώμη.

Ο Ταβάρες επανέλαβε τη δέσμευση που συμφωνήθηκε με την ιταλική κυβέρνηση για την αύξηση της παραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα σε ένα εκατομμύριο οχήματα μέχρι το τέλος της δεκαετίας, από περίπου 750.000 οχήματα που ήταν πέρυσι.

Αυτές οι δηλώσεις είναι πολύ πιθανό να καθησυχάσουν τους φόβους για πιθανό κλείσιμο εργοστασίων στην Ιταλία, ιδίως της μονάδας Μιραφιόρι που βρίσκεται στο Τορίνο και του Πομιλιάνο, που έχει την έδρα του λίγα χιλιόμετρα έξω από τη Νάπολη.

Η Stellantis και η κυβέρνηση της Ιταλίας βρίσκονται σε αντιπαράθεση τον τελευταίο μήνα. Η πρωθυπουργός της χώρας Τζόρτζια Μελόνι κατηγόρησε την Stellantis, τη μοναδική μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας, ότι υποστηρίζει περισσότερο τα συμφέροντα της Γαλλίας έναντι των ιταλικών και χαρακτήρισε τη γέννηση του ομίλου ως προϊόν μιας «υποτιθέμενης» συγχώνευσης που όμως στην πραγματικότητα «συγκαλύπτει μια γαλλική εξαγορά».

Η Stellantis προέκυψε από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler Automobiles και του γαλλικού PSA Group.

Η Ρώμη ενέκρινε νωρίτερα αυτό το μήνα ένα νέο πρόγραμμα κινήτρων για την αγορά αυτοκινήτων, ύψους 950 εκατομμυρίων ευρώ για το 2024.

«Είμαστε πραγματικά ευγνώμονες στην ιταλική κυβέρνηση» δήλωσε ο Ταβάρες, προσθέτοντας ότι σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Stellantis τα κίνητρα θα προσθέσουν «αυτόματα» 20.000 οχήματα στην ετήσια παραγωγή αυτοκινήτων της Ιταλίας.

Ωστόσο, σύμφωνα με την Stellantis, ο στόχος της παραγωγής οχημάτων στην Ιταλία εξαρτάται από διάφορους παράγοντες πέραν των κινήτρων, όπως η ανάπτυξη ενός δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και το χαμηλότερο κόστος ενέργειας.

Εάν η Stellantis καταφέρει να διατηρήσει τον ρυθμό αύξησης της εγχώριας παραγωγής της στα επίπεδα του 10% – όπως συνέβη το 2023 – ο στόχος του 1 εκατομμυρίου αυτοκινήτων θα μπορούσε να επιτευχθεί «πολύ, πολύ γρήγορα», πριν από το 2030, δήλωσε ο Κάρλος Ταβάρες.

Όμως, η έλευση μιας άλλης αυτοκινητοβιομηχανίας που θα κατασκεύαζε τα δικά της οχήματα στη χώρα, θα καθιστούσε δύσκολη την επίτευξη του στόχου.

«Αν καλέσουμε περισσότερες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να παράγουν στην Ευρώπη, πιστεύετε ότι αυτό θα βοηθήσει;» επεσήμανε ο Ταβάρες.

Ο υπουργός Βιομηχανίας Αντόλφο Ούρσο δήλωσε ότι η Ιταλία προσπαθεί εδώ και μήνες για να προσελκύσει άλλη μια αυτοκινητοβιομηχανία στη χώρα.

Η κινεζική Chery ξεκινά αυτή τη στιγμή μια προσπάθεια προώθησης των πωλήσεων στις ευρωπαϊκές αγορές. Ο διευθύνων σύμβουλός της στην Ευρώπη, Jochen Tueting, δήλωσε ότι αν το λανσάρισμα είναι επιτυχές, η εταιρεία θα εξετάσει το ενδεχόμενο να δημιουργήσει το δικό της εργοστάσιο στην Ευρώπη.

 

Πηγή: AUTOMOTIVE NEWS


About the author


Δείτε επίσης

Maserati MC20 Cielo Opera D’arte: Μια εκπληκτική δημιουργία ζωγραφισμένη στο χέρι!

Maserati MC20 Cielo Opera D’arte: Μια εκπληκτική δημιουργία ζωγραφισμένη στο χέρι!

Γνωρίζετε τι σημαίνει η ρυθμιστική πινακίδα Ρ12;

Γνωρίζετε τι σημαίνει η ρυθμιστική πινακίδα Ρ12;

H Tesla γράφει ιστορία: Γιατί θα μειώσει στο μισό το κόστος των αυτοκινήτων της

H Tesla γράφει ιστορία: Γιατί θα μειώσει στο μισό το κόστος των αυτοκινήτων της

Κουίζ: Είσαι “ειδήμων” στη Formula 1;

Κουίζ: Είσαι “ειδήμων” στη Formula 1;

Πρόστιμο για παιδικά καθίσματα: Πόσο θα πληρώσετε εάν δεν έχετε

Πρόστιμο για παιδικά καθίσματα: Πόσο θα πληρώσετε εάν δεν έχετε

Χειροκίνητο ή αυτόματο; Ποιο καίει περισσότερο καύσιμο;

Χειροκίνητο ή αυτόματο; Ποιο καίει περισσότερο καύσιμο;