Ψυκτικό υγρό: Πότε πρέπει να το αλλάξετε - Είναι απαραίτητο το χειμώνα;

Ψυκτικό υγρό: Πότε πρέπει να το αλλάξετε - Είναι απαραίτητο το χειμώνα;

Το ψυκτικό υγρό στο ψυγείο του αυτοκινήτου σας δεν είναι ένα υγρό που κρατάει για πάντα. Είναι αναλώσιμο. Τα αναλώσιμα υγρά, όπως το λάδι κινητήρα, το υγρό αυτόματης μετάδοσης και το υγρό φρένων, χρειάζονται αντικατάσταση για να διατηρηθεί η αξιόπιστη και η σωστή λειτουργία του οχήματός σας.

Επιπλέον, χρειάζεται τακτικό έλεγχο και αναπλήρωση για να αποτρέψει την εσωτερική διάβρωση και την υπερθέρμανση. Αν το λάδι είναι η ζωογόνος δύναμη ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, το ψυκτικό υγρό εξασφαλίζει ότι η ζωογόνος δύναμη συνεχίζει να ρέει.

Ψυκτικό υγρό: Χαρακτηριστικά

Ο όρος «ψυκτικό υγρό» είναι λανθασμένη ονομασία. Το ψυκτικό υγρό στο εσωτερικό του ψυγείου δεν βοηθά μόνο να διατηρείται ο κινητήρας σας δροσερός, αλλά λιπαίνει τα εσωτερικά κινούμενα μέρη για να διατηρείται η διάβρωση υπό έλεγχο.

Περιέχει αντιψυκτικό και άλλα πρόσθετα για να διατηρεί ένα υγιές σύστημα ψύξης και να εμποδίζει τη σκλήρυνση του υγρού σε παγωμένα κλίματα.

Τέλος, έχει υψηλότερο σημείο βρασμού από το νερό, προσφέροντας ανώτερες λιπαντικές και ψυκτικές ιδιότητες για την καλύτερη προστασία του κινητήρα σε ακραία σενάρια οδήγησης, όπως είναι η κίνηση από προφυλακτήρα σε προφυλακτήρα το καλοκαίρι ή η οδήγηση εκτός δρόμου.

Ο έλεγχος της στάθμης του ψυκτικού υγρού στο ρεζερβουάρ κάθε εβδομάδα ή πριν από ένα μακρινό ταξίδι είναι απαραίτητος. Η υπερβολική απώλεια ψυκτικού υγρού οδηγεί σε ξαφνική υπερθέρμανση και μπορεί να προκαλέσει ζημιά στον κινητήρα και στο σύστημα ψύξης, οδηγώντας σε δαπανηρούς λογαριασμούς επισκευής.

Πότε πρέπει να αλλάξετε το ψυκτικό υγρό του κινητήρα

Δεν είναι μόνο θέμα του πότε πρέπει να αλλάξετε το ψυκτικό υγρό. Η επιλογή του σωστού ψυκτικού υγρού για το αυτοκίνητό σας είναι ζωτικής σημασίας.

Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν πολλοί τύποι ψυκτικών υγρών ή αντιψυκτικών και το υγρό κυκλοφορεί σε πολλά χρώματα, γεγονός που καθιστά διπλά δύσκολο για τους καταναλωτές να επιλέξουν το σωστό. Γι’ αυτό καλό θα είναι να ανατρέξετε στο εγχειρίδιο χρήσης. Τα παλαιότερα οχήματα ενδέχεται να απαιτούν ένα πράσινο ψυκτικό υγρό IAT (Inorganic Additive Technology – τεχνολογία ανόργανων πρόσθετων).

Αντίθετα, άλλα χρειάζονται OAT (Organic Acid Technology – Τεχνολογία οργανικών οξέων) ή HOAT (Hybrid Organic Acid Technology – Τεχνολογία Υβριδικού Οργανικού Οξέος) που κυκλοφορούν σε κόκκινο, ροζ, μοβ, κίτρινο ή άλλα χρώματα.

Η χρήση λάθος ψυκτικού υγρού μπορεί να οδηγήσει σε πρόωρη διάβρωση και μέτριες αντιψυκτικές ιδιότητες. Η Toyota και η Honda συνιστούν την αλλαγή του ψυκτικού υγρού κάθε δύο χρόνια ή 50.000 km, ενώ αξίζει να ελέγχετε την κατάσταση του υγρού τουλάχιστον κάθε 25,000 km.

Δεν θα βλάψετε τον κινητήρα και το ψυγείο αν ξεπλύνετε και αντικαταστήσετε το ψυκτικό υγρό νωρίτερα από το συνιστώμενο διάστημα σέρβις. Ωστόσο, το να διατηρείτε μολυσμένο αντιψυκτικό να κυκλοφορεί στο εσωτερικό του κινητήρα θα οδηγήσει αναμφίβολα σε προβλήματα μακροπρόθεσμα.

Χρειάζομαι ψυκτικό υγρό το χειμώνα;

Τους χειμερινούς μήνες οι θερμοκρασίες είναι γενικά χαμηλές. Αυτό σημαίνει ότι οι κινητήρες δεν διατρέχουν υψηλό κίνδυνο υπερθέρμανσης, και άρα οι ανάγκες για ψύξη είναι μειωμένες.

Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αμελούμε το ψυκτικό υγρό. Φροντίζουμε πάντα να βρίσκεται στα σωστά επίπεδα.

Δείτε επίσης

Formula1: Άσχημο το μονοθέσιο του Μαξ Φερστάπεν! (video)

Formula1: Άσχημο το μονοθέσιο του Μαξ Φερστάπεν! (video)

Formula1: Κανένα πρόβλημα στη Mercedes!

Formula1: Κανένα πρόβλημα στη Mercedes!

Monstrous Atlas APC: Ένα τεθωρακισμένο για πολίτες [Βίντεο]

Monstrous Atlas APC: Ένα τεθωρακισμένο για πολίτες [Βίντεο]

Formula1: Καλύτερη η Ferrari από πέρσι! (Video)

Formula1: Καλύτερη η Ferrari από πέρσι! (Video)

4 ζώδια που ονειρεύονται να γίνουν οδηγοί της Formula 1

4 ζώδια που ονειρεύονται να γίνουν οδηγοί της Formula 1

Η Cadillac του Αλ Καπόνε βγαίνει στο σφυρί

Η Cadillac του Αλ Καπόνε βγαίνει στο σφυρί