F1 2024: Μπορεί ο Νόρις να νικήσει τον Φερστάπεν; - Οι δύο μεγαλύτερες ανατροπές στην ιστορία

F1 2024: Μπορεί ο Νόρις να νικήσει τον Φερστάπεν; - Οι δύο μεγαλύτερες ανατροπές στην ιστορία

Ο Λάντο Νόρις κυνηγά τον Μαξ Φερστάπεν για το πρώτο του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και, παρόλο που η διαφορά είναι σημαντική, μπορεί να πάρει μια ένδειξη οτι είναι έφικτό, από τον Σεμπάστιαν Φέτελ.

Πριν από το Grand Prix της Ιταλίας, ο Λάντο Νόρις βρίσκεται 70 βαθμούς πίσω από τον Μαξ Φερστάπεν στη βαθμολογία των οδηγών. Ο Βρετανός οδηγός, έχει πολύ δρόμο να διανύσει για να ολοκληρώσει την ανατροπή, αλλά τα μαθηματικά είναι υπέρ του και εξαρτάται από τη δική του απόδοση και αυτή της McLaren MCL38 για να νικήσει τον τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή.

F1 2024: Μπορεί ο Λάντο Νόρις να προσπεράσει τον Μαξ Φερστάπεν;

Ο Νόρις έχει ακόμα εννέα αγώνες και τρία Sprints για να ολοκληρώσει αυτό που θα μπορούσε να είναι η μεγαλύτερη ανατροπή που έχει δει ποτέ η Formula 1 υπό το τρέχον σύστημα βαθμολογίας (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1), ένα σύστημα βαθμολογίας που εφαρμόστηκε το 2010 και από τότε, με εξαίρεση τη σεζόν 2021, έχει δει τρεις εποχές κυριαρχίας.

Η πρώτη εποχή της Red Bull από το 2010 έως το 2013, η Mercedes από το 2014 έως το 2020 και πάλι η Red Bull από το 2022 έως τώρα- θα δούμε εάν η McLaren είναι τελικά σε θέση να το σταματήσει, τουλάχιστον στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Ωστόσο, εντός αυτών των εποχών κυριαρχίας, υπάρχουν δύο σεζόν που ξεχωρίζουν από τις άλλες και μπορούν να αποτελέσουν μεγάλη έμπνευση για τον Λάντο .

Οι ανατροπές του Σεμπάστιαν Φέτελ το 2010 και το 2012 είναι πιθανώς οι πιο αξιομνημόνευτες στα τελευταία 14 χρόνια του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, εξαιρουμένου φυσικά του 2021.

Το 2010, ο Φέτελ κατέκτησε το πρώτο από τα τέσσερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα F1 με τη Red Bull με εκπληκτικό τρόπο. Το μεγάλο φαβορί πριν από τον τελευταίο αγώνα στο Αμπού Ντάμπι ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο με προβάδισμα οκτώ βαθμών έναντι του Μαρκ Βέμπερ και 15 βαθμών έναντι του Φέτελ. Η Ferrari «τυφλώθηκε», προστατεύοντας τη θέση του Αλόνσο έναντι του Βέμπερ και έδωσε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στον Σεμπ.

Οι Λούις Χάμιλτον και Τζένσον Μπάτον, συμπαίκτες στη McLaren, ήταν επίσης στο μίγμα. Υπήρξε ένα σημείο στη σεζόν του 2010, με έξι αγώνες να απομένουν, όπου φαινόταν ότι ο Μαρκ Βέμπερ θα ήταν ο πρωταθλητής. Ο Αυστραλός οδηγός ήταν 28 βαθμούς μπροστά από τον Φέτελ και 38 μπροστά από τον Αλόνσο.

Ωστόσο, ο Αλόνσο, έκανε μια μεγάλη ανατροπή για να βρεθεί στο κυνήγι του τίτλου με μια σειρά από τρεις νίκες και πέντε βάθρα σε έξι αγώνες. Ο Φέτελ ακολούθησε με τρεις νίκες δικές του και τέσσερα βάθρα για να μπει στον τελικό αγώνα με μαθηματική πιθανότητα να γίνει πρωταθλητής, όπως τελικά έκανε.

Το 2012, μια σεζόν που μπορεί να μοιάζει περισσότερο με την τρέχουσα, είχαμε επτά διαφορετικούς νικητές στους πρώτους επτά αγώνες. Δεν υπήρχε σαφής ηγεμονία όσον αφορά την απόδοση: Η McLaren ήταν το πιο γρήγορο αυτοκίνητο συνολικά, ακολουθούμενη από τη Red Bull και ένα βήμα πίσω ήταν η Lotus και η Ferrari.

Ωστόσο, υπήρχαν δύο οδηγοί που ξεχώρισαν: οι Φέτελ και Αλόνσο. Ο Σεμπ, είχε ένα σαφώς ανώτερο αυτοκίνητο από τη Ferrari του Αλόνσο, ειδικά στα τελευταία στάδια της σεζόν. Ο Φερνάντο, έπρεπε να βγάλει το ταλέντο του για να διεκδικήσει τον τίτλο και να ολοκληρώσει μία από τις καλύτερες εμφανίσεις ενός οδηγού, σε μια σεζόν της Formula 1.

Με 10 αγώνες να απομένουν, ο Αλόνσο προηγούνταν του Φέτελ κατά 44 βαθμούς. Ωστόσο, μια σύγκρουση του Αλόνσο στην αρχή του Βελγικού GP και μια διάτρηση μετά από μικρή επαφή με τον Κίμι Ραϊκόνεν στην αρχή του Ιαπωνικού GP, σταμάτησαν την ανοδική του πορεία προς τον τρίτο του τίτλο μετά το δράμα του Αμπού Ντάμπι το 2010.

Ο Φέτελ και η Red Bull, δεν έδειξαν έλεος. Ο Γερμανός σημείωσε τέσσερις συνεχόμενες νίκες και επτά βάθρα σε οκτώ αγώνες, οπότε σε μόλις επτά γύρους μετά το επίτευγμα της διαφοράς των 44 βαθμών, προηγούνταν κατά 13 βαθμούς έναντι του Αλόνσο, με τρεις αγώνες να απομένουν.

Με αυτά τα δεδομένα, ουσιαστικά ο Λάντο Νόρις, πρέπει να εμπνευστεί από τις κινήσεις της Red Bull και του Φέτελ  το 2010 και το 2012. Ενδιαφέρον είναι, ότι με την τελευταία ενημέρωση στο Zandvoort, φαίνεται ότι η McLaren έχει το πιο γρήγορο αυτοκίνητο στο grid – όπως συνέβη με τη Red Bull στο δεύτερο μισό της σεζόν 2012.

Με τη διαφορά να είναι στους 70 βαθμούς, εννέα Grand Prix και τρία Sprints, υπάρχει λόγος να πιστεύουμε ότι ο αγώνας για το πρωτάθλημα μεταξύ Φερστάπεν και Νόρις δεν έχει τελειώσει.

Η μέγιστη διαφορά βαθμών μεταξύ των δύο, επιτεύχθηκε μετά το Βρετανικό GP όπου το κενό ήταν 84 βαθμοί. Ο Νόρις έχει μειώσει 14 βαθμούς στους τελευταίους τρεις αγώνες. Είναι ένας μέσος όρος βαθμών που δεν είναι υπέρ του Νόρις καθώς, εάν συνεχίσει έτσι, θα βρεθεί 24 βαθμούς πίσω από τον Verstappen στο τέλος του πρωταθλήματος.

Αδιαμφισβήτητα, ο Νόρις χρειάζεται η McLaren να είναι αρκετά ανώτερη για να κερδίσει όλους τους αγώνες – συμπεριλαμβανομένων των Sprints – να κάνει το ταχύτερο γύρο για να βασιστεί στον εαυτό του ανεξάρτητα από τα αποτελέσματα του Φερστάπεν και να μπει στον τελικό αγώνα στο Αμπού Ντάμπι τρεις βαθμούς πίσω από τον Μαξ με όλα να παίζονται.

Το ιδανικό σενάριο για τον Λάντο, είναι η MCL38 να είναι ισάξια ή ανώτερη από την Red Bull απ’ ό,τι ήταν στο Zandvoort και ο Πίαστρι, να έχει την ευκαιρία να τερματίζει μπροστά από τον Max Verstappen σε τακτική βάση.

Αυτό θα του δώσει κάποιο χώρο και θα του αφαιρέσει το άγχος γνωρίζοντας ότι δεν θα είναι υποχρεωμένος να κερδίσει απολύτως τα πάντα και να βασίζεται αποκλειστικά στον εαυτό του.

Μια άλλη λεπτομέρεια που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι ότι ο Φερστάπεν,  κάνει πολύ λίγα λάθη φέτος. Αφού ξεκίνησε τη σεζόν σαρώντας το πεδίο και μετά την απόδειξη ότι η McLaren έχει ένα καλύτερο αυτοκίνητο, ο Μαξ δεν έχει παραδοθεί και έχει καταφέρει να ξεπεράσει τις αντιξοότητες για να ελαχιστοποιήσει τη ζημιά και να είναι πάντα στον αγώνα, ακόμη και στο Zandvoort με ένα πολύ δύσκολο αυτοκίνητο για να χειριστεί.

Αλλά γνωρίζοντας ότι ο Λάντο εξαρτάται από τον εαυτό του, ο Φερστάπεν γνωρίζει ότι με το συνηθισμένο στυλ οδήγησης του και χωρίς να μπει σε μεγάλα προβλήματα, εξακολουθεί να είναι το μεγάλο φαβορί για να κερδίσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 2024 και να γίνει τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής όπως ο Φέτελ με τη Red Bull.

Δείτε επίσης

Γιατί σφυρίζει το αυτοκίνητο – 5 πιθάνοι λόγοι που κάνει αυτό το θόρυβο

Γιατί σφυρίζει το αυτοκίνητο – 5 πιθάνοι λόγοι που κάνει αυτό το θόρυβο

Ηλεκτρικά: Έρχεται νέο Tesla με κάτω από 30.000$ ;

Ηλεκτρικά: Έρχεται νέο Tesla με κάτω από 30.000$ ;

F1: Το πρόγραμμα της σεζόν του 2025 – Πότε και πού το πρώτο GP

F1: Το πρόγραμμα της σεζόν του 2025 – Πότε και πού το πρώτο GP

Πώς να αλλάξω μπαταρία σε κλειδί αυτοκινήτου

Πώς να αλλάξω μπαταρία σε κλειδί αυτοκινήτου

Πρόβλημα στο κλιματισμό αυτοκινήτου: 3 σημάδια που δεν πρέπει να αγνοήσεις

Πρόβλημα στο κλιματισμό αυτοκινήτου: 3 σημάδια που δεν πρέπει να αγνοήσεις

Συντήρηση αυτοκινήτου: Τσέκαρε πάντα αυτά τα 10 πράγματα

Συντήρηση αυτοκινήτου: Τσέκαρε πάντα αυτά τα 10 πράγματα