Από το σφύριγμα κάτω από το καπό μέχρι το μεταλλικό τρίξιμο στα φρένα – πότε πρέπει να ανησυχήσεις και γιατί δεν πρέπει να αγνοείς τον ήχο
Καθημερινά, ανεβαίνουμε στο αυτοκίνητο, βάζουμε μπρος και ξεκινάμε τη διαδρομή μας. Συχνά δεν δίνουμε σημασία στους ήχους που βγάζει το όχημά μας και στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτό είναι το λογικό. Ο ήχος της μίζας, το χαμηλό βουητό του κινητήρα, το κλείσιμο της πόρτας ή ένας ήχος από τη ζώνη ασφαλείας είναι όλα φυσιολογικά. Όμως, υπάρχουν και κάποιες ηχητικές «παραφωνίες» που λειτουργούν σαν προειδοποιητικά καμπανάκια. Ήχοι που δεν πρέπει να αγνοήσεις, γιατί μπορεί να κρύβουν από φθορές μέχρι επικίνδυνες βλάβες.
Το αυτοκίνητο «μιλάει» και οι ήχοι του είναι ο τρόπος που μας ενημερώνει για την κατάστασή του. Μια τυπική σφυριχτή ειδοποίηση μπορεί να είναι απλώς χαμηλή στάθμη καυσίμου, αλλά ένας συνεχόμενος μεταλλικός ήχος στα φρένα ή ένα χτύπημα στον κινητήρα είναι κάτι πολύ διαφορετικό. Αν κατανοήσεις τι σημαίνουν οι ήχοι που ακούς, μπορείς να προλάβεις βλάβες και ατυχήματα, και να αποφύγεις έξοδα που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί.
10 περίεργοι ήχοι από το αυτοκίνητο σου
Ακολουθούν 10 χαρακτηριστικοί ήχοι που μπορεί να ακούσεις ενώ οδηγείς, και τι μπορεί να σημαίνει ο καθένας:
1. Σφύριγμα από το καπό
Αν ακούς ένα συνεχόμενο σφύριγμα, πιθανότατα έχεις διαρροή στο σύστημα ψύξης ή στην εξάτμιση. Ενδέχεται να έχεις σπασμένο σωλήνα ή να χάνει υγρό υπό πίεση. Αν εντοπίζεις και ατμούς, μην αγγίξεις τον κινητήρα ,υπάρχει κίνδυνος εγκαύματος.
2. Τρίξιμο ή «ξύσιμο» από τους τροχούς
Αυτός ο ήχος προέρχεται συχνά από φθαρμένα τακάκια φρένων που έχουν λιώσει και το μέταλλο τρίβεται πάνω στο δισκόφρενο. Αν αργήσεις να τα αλλάξεις, η ζημιά επεκτείνεται στον ίδιο τον δίσκο.
3. Θόρυβος ή χτύπος στους τροχούς όσο οδηγείς
Μπορεί να σημαίνει ότι έχεις σκασμένο ή παραμορφωμένο λάστιχο, χαλαρές βίδες ή πρόβλημα στην ανάρτηση. Αν ο ήχος δυναμώνει όσο αυξάνεις ταχύτητα, είναι σημάδι προβλήματος στον τροχό ή στο πέλμα.
4. Κτύπος στον κινητήρα κατά την επιτάχυνση
Ένας επαναλαμβανόμενος «χτύπος» μπορεί να υποδηλώνει λανθασμένο μίγμα καυσίμου-αέρα, φθαρμένα μπουζί ή χρήση λάθος τύπου βενζίνης. Επίσης, μπορεί να σχετίζεται με επικαθίσεις άνθρακα στο εσωτερικό του κινητήρα.
5. Ήχος κλικ στις στροφές
Πολύ συχνό σύμπτωμα σε φθαρμένους ημιαξόνιους κυρίως στο εξωτερικό μέρος. Αν δε διορθωθεί έγκαιρα, μπορεί να οδηγήσει σε ολική αστοχία και απώλεια κίνησης.
6. Τικ-τικ ή ρολόι από τον κινητήρα
Αν το όχημά σου δεν έχει άμεσο ψεκασμό, το «τικ» μπορεί να σημαίνει χαμηλή πίεση λαδιού ή διαρροή. Όσο λιγότερο λιπαίνεται ο κινητήρας, τόσο μεγαλύτερη η φθορά.
7. Γρήγορα κλικ όταν προσπαθείς να βάλεις μπρος
Συνήθως είναι θέμα μπαταρίας: είτε αποφορτισμένη είτε με σκουριασμένους πόλους. Μπορεί όμως να είναι και πρόβλημα στο δυναμό, που δεν τη φορτίζει σωστά.
8. Κροτάλισμα εν κινήσει
Πριν πανικοβληθείς, έλεγξε μήπως είναι κάτι απλό, όπως κέρματα ή μικροαντικείμενα στο εσωτερικό. Αν όχι, μπορεί να έχεις χαλαρή εξάτμιση, σπασμένο καταλύτη ή κατεστραμμένο θερμομονωτικό μεταλλικό κάλυμμα.
9. Σφύριγμα όταν ανοίγεις το μοτέρ
Ο ιμάντας μπορεί να έχει φθαρεί. Είναι υπεύθυνος για τη μετάδοση κίνησης σε σημαντικά εξαρτήματα όπως το δυναμό και η αντλία νερού. Αν σπάσει, μένεις στο δρόμο.
10. Βουητό στην επιτάχυνση
Ένα δυνατό βουητό που ακούγεται σαν να μεγαλώνει με το πάτημα του γκαζιού συνήθως σημαίνει πρόβλημα στην εξάτμιση, ένας ραγισμένος σωλήνας ή χαλαρό σιλανσιέ. Αυξάνει το θόρυβο, μειώνει την απόδοση και ρυπαίνει περισσότερο.
Μην αγνοείς τους ήχους του αυτοκινήτου σου. Αν ακούς κάτι που δεν σου φαίνεται φυσιολογικό, έλεγξέ το ή ζήτησε βοήθεια από έναν μηχανικό. Πολλές φορές, μια απλή επισκευή μπορεί να σε γλιτώσει από μεγαλύτερες – και πολύ πιο ακριβές – ζημιές.
Δείτε επίσης

Το Audi Q5 επιστρέφει καλύτερο από πότε – Δες όσα πρέπει να γνωρίζεις για την τρίτη γενιά του πολυτελούς SUV

Κεραμικά φρένα carbon: Πώς λειτουργούν και γιατί τοποθετούνται συνέχεια σε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων;

Η Tesla καταρρέει στην Ευρώπη – Οι πωλήσεις της έπεσαν σχεδόν 50% ενώ τα EV ανεβαίνουν

F1: Αγοράστηκε για 16 εκατ. ευρώ η Ferrari που οδηγούσε o Schumacher το 2001

F1: «Νιώθω χαμένος» – Τα σχόλια του Hamilton στο ραδιόφωνο της Ferrari
