Μπορείς να επισκευάσεις τη σκουριά στο πλαίσιο του αυτοκινήτου σου; (Και αξίζει τον κόπο;)

Μπορείς να επισκευάσεις τη σκουριά στο πλαίσιο του αυτοκινήτου σου; (Και αξίζει τον κόπο;)

Σκουριά: Πως μπορείς να επισκευάσεις την διάβρωση στο πλαίσιο αυτοκίνητου και πότε αξίζει σε λεφτά/προσπάθεια να μπεις στην διαδικασία.

Το πλαίσιο του αυτοκινήτου είναι η βασική κατασκευαστική δομή πάνω στην οποία στηρίζονται όλα τα άλλα μέρη. Επειδή το πλαίσιο είναι μεταλλικό, με τον καιρό μπορεί να σκουριάσει. Τα καλά νέα είναι ότι μπορεί να επισκευαστεί. Όμως το αν αξίζει η επισκευή εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως το κόστος σε χρόνο, κόπο και χρήματα, αλλά και από την κατάσταση, τα χιλιόμετρα και την αξία του αυτοκινήτου.

Ακόμη και με τακτικό πλύσιμο και φυλασσόμενο σε γκαράζ, ένα αυτοκίνητο μπορεί να σκουριάσει, κυρίως λόγω υγρασίας ή γενικής επαφής με νερό. Η σκουριά δημιουργείται μέσω οξείδωσης, μιας χημικής διαδικασίας που απαιτεί ανόδιο, καθόδιο και ηλεκτρολύτη (όπως αλάτι ή νερό). Όταν συνυπάρχουν αυτά τα τρία, το μέταλλο αρχίζει να διαβρώνεται και έτσι δημιουργείται σκουριά.

Για να την αντιμετωπίσεις,  πρέπει πρώτα να διαγνώσεις τον τύπο της ζημιάς, ώστε να εφαρμόσεις και την κατάλληλη μέθοδο επισκευής. Ανάλογα με το μέγεθος σκουριάς και το που ακριβώς είναι στο αυτοκίνητο, η αποκατάσταση μπορεί να είναι είτε απλή και οικονομική είτε αρκετά πολύπλοκη και δαπανηρή. Η επιφανειακή σκουριά, που είναι η πιο ήπια μορφή της , μπορεί να επισκευαστεί εύκολα και από έναν ερασιτέχνη. Αντίθετα, η εκτεταμένη ή διεισδυτική σκουριά απαιτεί περισσότερη δουλειά και υλικά και ίσως χρειαστεί επαγγελματική παρέμβαση.

Σε τι επίπεδο βρίσκεται η σκουριά στο αυτοκίνητο;

Λόγω της φυσικής αντίδρασης του σιδήρου με το οξυγόνο και την υγρασία, η σκουριά είναι σχεδόν αναπόφευκτη στα αυτοκίνητα. Ο πιο κοινός τύπος είναι η επιφανειακή σκουριά, που προκαλείται όταν καταστρέφεται η βαφή ή το προστατευτικό στρώμα του αυτοκινήτου, λόγω χτυπημάτων ή γρατζουνιών που εκθέτουν το μέταλλο. Η σκουριά αυτή εμφανίζεται με καφέ-κόκκινο χρώμα και είναι η πιο εύκολη στην επισκευή.

Για να επισκευάσεις την επιφανειακή σκουριά:

  • Αφαίρεσε το χρώμα και τη σκουριά με λειαντικό τροχό ή γυαλόχαρτο 50-grit μέχρι να φανεί το γυμνό μέταλλο.
  • Στη συνέχεια, εφάρμοσε έναν αναστολέα ή μετατροπέα σκουριάς με βούρτσα ή σφουγγάρι και άφησέ το να στεγνώσει για 30 λεπτά. Επανέλαβε με δεύτερη στρώση.
  • Όταν στεγνώσει, πέρασε το σημείο με αστάρι, βάψε το με το σωστό χρώμα και ολοκλήρωσε με βερνίκι.

Όταν οι μεταλλικές επιφάνειες διαβρώνονται για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς προστασία, η σκουριά γίνεται πιο σοβαρό πρόβλημα. Για να την βγάλεις:

  • Χρησιμοποίησε πρώτα συρματόβουρτσα, μετά λειαντικό τροχό και τέλος γυαλόχαρτο για λείανση.
  • Εάν υπάρχουν ανωμαλίες, εφάρμοσε στόκο αμαξώματος με μεταλλική ή πλαστική σπάτουλα και τρίψε το μετά το στέγνωμα.
  • Κατόπιν, μπορείς να χρησιμοποιήσεις και αναστολέα σκουριάς πριν προχωρήσεις στη βαφή.

Η διεισδυτική σκουριά και οι κίνδυνοί της

Η χειρότερη μορφή διάβρωσης είναι η διεισδυτική σκουριά, όταν δηλαδή το μέταλλο έχει πλέον τρύπες ή έχει σκιστεί. Σε αυτή την περίπτωση, το όχημα μπορεί να θεωρηθεί μη επισκευάσιμο, εκτός αν μπορούν να αντικατασταθούν τα επηρεασμένα τμήματα.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι για σοβαρή σκουριά στο πλαίσιο, δεν συνιστώνται πρόχειρες επισκευές. Ένα σοβαρά σκουριασμένο πλαίσιο μπορεί να είναι εξαιρετικά επικίνδυνο, καθώς χάνει τη δομική του ακεραιότητα. Σε τέτοιες περιπτώσεις, επιβάλλεται επιθεώρηση και επισκευή από επαγγελματία.

Η σκουριά πρέπει να επισκευάζεται άμεσα για να μην εξαπλωθεί και προκαλέσει περισσότερη ζημιά. Αν πρόκειται για μικρές εστίες, όπως στα πλαίσια των θυρών ή στα φτερά, μπορεί να είναι μόνο αισθητικό θέμα. Αν όμως η σκουριά βρίσκεται σε κρίσιμα σημεία, όπως στους άξονες κίνησης, στα φρένα ή στο πλαίσιο, τότε μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνες μηχανικές βλάβες.

 

 

Δείτε επίσης

F1 – Aston Martin: Διαψεύδει τα σενάρια για Verstappen

F1 – Aston Martin: Διαψεύδει τα σενάρια για Verstappen

Τι θα γίνει αν οδηγήσεις αυτοκίνητο με σπασμένο ιμάντα πολυραβδώσεων

Τι θα γίνει αν οδηγήσεις αυτοκίνητο με σπασμένο ιμάντα πολυραβδώσεων

F1: Συνεργασία McLaren – Alonso για Le Mans; Τι λέει Zak Brown

F1: Συνεργασία McLaren – Alonso για Le Mans; Τι λέει Zak Brown

F1:Ο Verstappen απαντά στις φήμες για Aston Martin και το συμβόλαιο $300 εκατ.

F1:Ο Verstappen απαντά στις φήμες για Aston Martin και το συμβόλαιο $300 εκατ.

Tesla: Γιατί αδειάζει η μπαταρία τους όταν είναι παρκαρισμένα

Tesla: Γιατί αδειάζει η μπαταρία τους όταν είναι παρκαρισμένα

Πρέπει να αλλάξεις το λάδι κινητήρα αν έχει μαυρίσει;

Πρέπει να αλλάξεις το λάδι κινητήρα αν έχει μαυρίσει;