Ηλεκτρικό αυτοκίνητο και φόρτιση: Κάνει να αφήνεις το αυτοκίνητο στην πρίζα όλη την νύχτα;
Στην καθημερινότητά μας, έχουμε πλέον συνηθίσει να φορτίζουμε τις ηλεκτρονικές μας συσκευές (κινητά, tablets, smartwatches)κατά τη διάρκεια της νύχτας. Κάτι το λογικό, αφού σήμερα οι περισσότεροι από εμάς, είτε για δουλεία, είτε για λόγους ψυχαγωγίες, χρησιμοποιούμε τις συσκευές αυτές κατά την διάρκεια της ημέρας, επομένως όταν κοιμόμαστε είναι η τέλεια ώρα να τα βάλουμε για φόρτιση. Η ίδια λογική έχει περάσει και στην φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία συχνά χρειάζονται αρκετές ώρες για να φορτίσουν πλήρως, ειδικά αν η μπαταρία είναι εντελώς άδεια. Πολλοί, λοιπόν, επιλέγουν τη νύχτα ως το ιδανικό διάστημα για φόρτιση, αφού όταν κοιμάσαι(εκτός έκτακτης ανάγκης) δεν θα χρειαστείς το όχημα, αρά μπορείς να το αφήσεις στην πρίζα μέχρι να πληρωθεί η μπαταρία του. Έτσι, όμως, προκύπτει και ένα αρκετά εύλογο ερώτημα: Είναι ασφαλές να αφήνεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην πρίζα κατά τη νύχτα όταν εσύ κοιμάσαι;
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Είναι ασφαλής η νυχτερινή φόρτιση;
Από πλευράς ασφάλειας, δεν υπάρχει σοβαρός λόγος ανησυχίας, αρκεί όμως να λειτουργούν όλα σωστά. Και τι εννοούμε; Με λίγα λόγια, οι ηλεκτρικές παροχές του σπιτιού να είναι εντός προδιαγραφών, ο φορτιστής να βρίσκεται σε καλή κατάσταση και να μην υπάρχουν εκτεθειμένα καλώδια ή υγρασία στον χώρο φόρτισης. Τυχόν προβλήματα μπορεί να προκύψουν μόνο σε ακραίες καταστάσεις, όπως για παράδειγμα σε πλημμύρες ή σε σοβαρές βλάβες στον εξοπλισμό.
Για επιπλέον σιγουριά, μάλιστα, στην αγορά υπάρχουν και «έξυπνοι φορτιστές» για οικιακή χρήση, οι οποίοι μπορούν να προγραμματιστούν ώστε να σταματούν τη φόρτιση μόλις η μπαταρία γεμίσει, αποτρέποντας έτσι την περιττή κατανάλωση και τις πιθανές βλάβες.
Πόσο υγείες είναι για την μπαταρία;
Αν και η νυχτερινή φόρτιση δεν ενέχει κινδύνους ασφάλειας, δεν είναι απαραίτητα η καλύτερη επιλογή για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας σου. Η συνεχής παροχή ρεύματος σε μια ήδη φορτισμένη μπαταρία μπορεί να υποβαθμίσει με τον καιρό την ικανότητά της να κρατάει φορτίο, κάτι που γνωρίζουμε καλά από smartphones, laptops και άλλες συσκευές.
Στην περίπτωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ισχύει κάτι παρόμοιο. Γι’ αυτό αρκετοί ειδικοί προτείνουν να φορτίζεις την μπαταρία σου μόνο μέχρι το 80% για καθημερινή χρήση, διατηρώντας την σε καλύτερη κατάσταση μακροπρόθεσμα. Και όσοι έχουν ηλεκτρικό γνωρίζουν πως αυτό ακριβώς πρέπει να κάνουν αν θέλουν να εξασφαλίσουν ότι η μπαταρία «θα κρατήσει». Κάτι που κατά τη νυχτερινή φόρτιση μπορεί να αποδειχθεί δύσκολο να παρακολουθείς, εφόσον κοιμάσαι.
Το πρόβλημα με το δίκτυο ηλεκτροδότησης
Η νυχτερινή φόρτιση έχει και ευρύτερες επιπτώσεις, πέρα από το προσωπικό όφελος. Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου Στάνφορντ που δημοσιεύτηκε το 2022 στο περιοδικό Nature Energy, η συνεχής αύξηση των EVs σε συνδυασμό με τη νυχτερινή φόρτισή τους θα μπορούσε να προκαλέσει σημαντική επιβάρυνση στο ηλεκτρικό δίκτυο, φτάνοντας σε αύξηση της ζήτησης έως και 25% μέχρι το 2035(όταν και θα απαγορευτεί η πώληση νέων αυτοκίνητων με θερμικά μοτέρ).
Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε αυξήσεις στις τιμές του ρεύματος, όχι μόνο λόγω της ζήτησης σε ώρες αιχμής, αλλά και λόγω της ανάγκης ενίσχυσης των υποδομών και αποθήκευσης ενέργειας.
Δείτε επίσης

Ανησυχείς για γυρισμένα χιλιόμετρα σε ψηφιακό κοντέρ μεταχειρισμένου; Δες τι πρέπει να προσέξεις

F1 – Αινιγματική δήλωση Hamilton για Ferrari: «Χρειάζονται αλλαγές στην νοοτροπία, μακάρι να μπορούσα να πω περισσότερα»

KGM: Η νέα κορεατική δύναμη στην ελληνική αγορά SUV

F1:«Ευπρόσδεκτη η συγγνώμη του Norris για τη σύγκρουση με τον Piastri» λέει ο Zak Brown

Νέο Nissan Leaf: Αποκαλύφθηκε πλήρως με SUV σχεδιασμό και αυτονομία 604 χλμ.
