Η φθορά των ελαστικών του αυτοκινήτου είναι κάτι αναπόφευκτο. Το ιδανικό σενάριο είναι να αντικαταστήσετε και τα τέσσερα ελαστικά, αλλά αυτό μπορεί κοστίσει ακριβά. Έτσι, για να αντιμετωπίσετε μια διάτρηση του πέλματος ή μια σχισμή στο πλευρικό τοίχωμα, μπορείτε να αγοράσετε μόνο ένα ελαστικό ή πρέπει να αντικαταστήσετε το ζευγάρι;
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να λάβετε υπόψη είναι εάν το αυτοκίνητό σας είναι τετρακίνητο ή δικίνητο. Τα τετρακίνητα αυτοκίνητα, έχουν συγκεκριμένα όρια για το πόσο μπορούν να διαφέρουν τα βάθη πέλματος των ελαστικών.
Συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο του αυτοκινήτου, για να αποφύγετε ζημιά στο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Για τα δικίνητα οχήματα (με κίνηση στους μπροστά ή πίσω τροχούς), προσδιορίστε πόσο φθαρμένα είναι τα ελαστικά.
Η τοποθέτηση των νέων ελαστικών στον πίσω άξονα, συμβάλλει στη διατήρηση ασφαλέστερου και πιο προβλέψιμου χειρισμού. Εάν τα ελαστικά είναι φθαρμένα σε ποσοστό κοντά στο 70% ή περισσότερο, θα πρέπει να τα αντικαταστήσετε και τα τέσσερα.
Για να διατηρήσετε τη βέλτιστη απόδοση, αποφύγετε να αλλάζετε τον τύπο του ελαστικού. Για παράδειγμα, ο συνδυασμός ενός θερινού ελαστικού και ενός ελαστικού παντός καιρού, θα προκαλέσει ανισορροπία στην πρόσφυση και θα διαταράξει τη απόδοση του οχήματος – κάτι που ο κατασκευαστής ξόδεψε δεκάδες εκατομμύρια για να συντονίσει.
Επίσης, αυτό ισχύει και για τη μάρκα των ελαστικών για τους ίδιους λόγους, επειδή είναι πιθανό να αποδώσουν διαφορετικά, δημιουργώντας μια ανισορροπία και επηρεάζοντας αρνητικά το χειρισμό του αυτοκινήτου.
Υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις όπου έχει νόημα να αντικαταστήσετε μόνο ένα ελαστικό. Εάν τα ελαστικά εξακολουθούν να έχουν 70% διάρκεια ζωής, τότε η αγορά ενός ανταλλακτικού ελαστικού έχει νόημα, επειδή τα άλλα ελαστικά σας είναι ακόμα σχετικά νέα.
Με τα ελαστικά, οι αποφάσεις θα πρέπει πάντα να βασίζονται στην ασφάλεια, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα ξοδέψετε λίγα περισσότερα χρήματα για να κάνετε την σωστή αντικατάσταση.