Πώς οδηγούμε στον πάγο και το χιόνι: Βασικές συμβουλές από τους ειδικούς

Πώς οδηγούμε στον πάγο και το χιόνι: Βασικές συμβουλές από τους ειδικούς

Η ολίσθηση γύρω από ένα χιονισμένο χώρο στάθμευσης, είναι ένας ασφαλής, σχετικά χαμηλού κινδύνου τρόπος, για να μάθετε τον έλεγχο του αυτοκινήτου, σας οδηγώντας σε χιόνι και πάγο.

Αυτές οι επιφάνειες προσφέρουν ένα κλάσμα της τριβής που έχουν τα ελαστικά σας σε άσφαλτο ή σκυρόδεμα. Επιπλέον, τα χειμερινά ελαστικά αντιπροσωπεύουν μόλις το 5 τοις εκατό της αγοράς ελαστικών, που κυριαρχείται βασικά από τα ελαστικά όλων των εποχών, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο την απόδοση σε κρύο καιρό για χάρη της ευκολίας χρήσης όλου του χρόνου.

Κακά τα ψέμματα, ποιος θέλει να αγοράσει ένα ξεχωριστό σετ ελαστικών για μια σεζόν, όταν μόνο ένα σετ ελαστικών είναι αρκετά ακριβό για πολλούς ανθρώπους; Θεωρητικά και όπου είναι εφικτό, για να γνωρίσετε τα ζωτικής σημασίας στοιχεία της οδήγησης με κρύο καιρο, το καλύτερο μέρος για να το κάνετε αυτό είναι μια χειμερινή σχολή οδήγησης.

Τα Βασικά

Όπως θα σας πουν σε οποιαδήποτε σχολή οδήγησης, είναι σημαντικό να κοιτάξετε πού πηγαίνετε και να αναπτύξετε ένα σχέδιο διαδρομής απο νωρίς. Το αυτοκίνητο είναι πιο πιθανό να πάει εκεί που ψάχνετε. Εάν κοιτάξετε επίμονα το επίπεδο χιονιού προς το οποίο το αυτοκίνητό σας γλιστράει, είναι πολύ πιο πιθανό να το χτυπήσετε. Καθώς πλησιάζετε σε μια γωνία αναπτύξτε μια στρατηγική νωρίς και στρέψτε το κεφάλι σας προς τα εκεί που θέλετε να πάτε. Μην προσπαθήσετε να κάνετε πάρα πολλά ταυτόχρονα. Μείνετε ψύχραιμοι, ώστε τα ελαστικά να κάνουν μόνο ένα πράγμα ταυτόχρονα. Αν προσπαθήσετε να επιβραδύνετε (διαμήκης δύναμη) και να στρίψετε (πλευρική δύναμη) ταυτόχρονα, είναι εύκολο να γλιστρήσουν τα ελαστικά και να χάσετε τον έλεγχο.

Το «σχολείο» τονίζει επίσης να προσαρμόζετε την ταχύτητα, ανάλογα με τις συνθήκες. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να οδηγείτε με 30 χλμ στον αυτοκινητόδρομο, το οποίο είναι ένας εύκολος τρόπος για να δημιουργήσετε εχθρούς και να αναγκάσετε τους άλλους οδηγούς να κάνουν επικίνδυνους ελιγμούς για να σας προσπεράσουν. Χρησιμοποιήστε αυτό που βλέπετε και αισθάνεστε, έχοντας επίγνωση ότι καθώς αλλάζει η επιφάνεια του δρόμου, οι αποστάσεις ακινητοποίησης μπορεί να είναι μεγαλύτερες και τα όρια στις στροφές χαμηλότερα, ακόμα κι αν έχετε χειμερινά ελαστικά. Και κάτι βασικό: όταν πατάτε τα φρένα, μην φοβάστε το ABS .

Σε ένα σενάριο πανικού η καλύτερη ρεαλιστική στρατηγική, είναι να στέκεστε στο πεντάλ του φρένου με σταθερή πίεση. Το πεντάλ θα τρέμει και θα δονείται κάτω από τα πόδια σας, αλλά δεν σπάτε τίποτα. Το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος πέδησης προορίζεται για να ελαχιστοποιήσει το μπλοκάρισμα των τροχών και να σας φέρει σε ασφαλή ακινητοποίηση. Εάν οδηγείτε ένα παλαιότερο αυτοκίνητο (ή εάν το προειδοποιητικό φως του ABS είναι αναμμένο και το σύστημα δεν λειτουργεί) και τα ελαστικά σας μπλοκάρουν όταν φρενάρετε δυνατά, αφήστε το πεντάλ του φρένου. Αφήστε το όχημά σας να βρει ξανά πρόσφυση, ώστε οι τροχοί να αρχίσουν να κυλούν ξανά, μετά φρενάρετε δυνατά, επαναλαμβάνοντας τη διαδικασία με αυξανόμενη συχνότητα καθώς πέφτει η ταχύτητα.

Μεταφορά Βάρους Και Παραμονή Εκτός Φρένων

Να είστε υπομονετικοί, να φρενάρετε νωρίς στην ευθεία και να στρίψετε αργά. Μια μικρότερης διάρκειας, πιο σφιχτή στροφή σε χαμηλότερες ταχύτητες, είναι η καλύτερη στρατηγική για την ασφάλεια, επειδή η επιφάνεια μπορεί να αλλάξει κατά τη διάρκεια του τόξου στις στροφές. Αν στρίψετε νωρίς, είναι πιο πιθανό να μπείτε πολύ γρήγορα και να μην έχετε χώρο για να επιβραδύνετε. Ειδικά καθώς μπαίνετε σε μια κλειστή στροφή διαρκείας ή οδηγείτε σε ένα ορεινό πέρασμα με στροφές, είναι σημαντικό να σκεφτείτε το βάρος. Η οδήγηση στο χιόνι είναι πιο ασφαλής και ευκολότερη, αν έχετε συνείδηση της κινούμενης μάζας του οχήματος.

 

Η σωστή οδήγηση είναι να διαχειρίζεσαι τη μάζα καθώς κινείται το αυτοκίνητο. Τα ατυχήματα συμβαίνουν όταν δεν διαχειρίζεται η μάζα. Η επιβράδυνση στέλνει το βάρος προς τα εμπρός, κάτι που είναι κακό αν αρχίσετε να κάνετε υποστροφή, όπου το αυτοκίνητο αντιστέκεται στη στροφή, ή υπερστροφή, όπου το πίσω μέρος του αυτοκινήτου θέλει να στρίψει πολύ δηλαδή να γυρίσει τετακέ. Σε μια κατάσταση υποστροφής, το αυτοκίνητο δεν θα στρίψει όσο χρειάζεται, αν δεν είχατε προβλέψει σωστά τη στροφή ή αν είχατε υπερβολικό τιμόνι και φρενάρατε πολύ δυνατά. Ανοίξτε λίγο το τιμόνι για να ανακτήσετε την πρόσφυση και αποφύγετε το πεντάλ του φρένου στη μέση μιας στροφής. Το πρόσθετο βάρος στο μπροστινό μέρος, θα περάσει περισσότερο στα ελαστικά που έχουν ήδη χάσει την πρόσφυση. Εάν το πίσω μέρος αρχίσει να χάνει πρόσφυση άρα, υπερστροφή, γυρίστε το τιμόνι προς την αντίθετη κατεύθυνση και ανεβείτε στο γκάζι για να στείλετε το βάρος πίσω και να βάλετε περισσότερο βάρος έτσι στα πίσω ελαστικά. Το φρενάρισμα απλώς θα κάνει το πίσω μέρος να είναι ελαφρύ και να χάσει την πρόσφυση που απομένει, οπότε θα βρεθείτε να αντιμετωπίζετε τη λάθος κατεύθυνση.


About the author


Δείτε επίσης

Δίπλωμα αυτοκινήτου: 5 συμβουλές για να περάσετε με την πρώτη τις εξετάσεις

Δίπλωμα αυτοκινήτου: 5 συμβουλές για να περάσετε με την πρώτη τις εξετάσεις

Ποια αυτοκίνητα είναι κατηγορίας Εuro 6; Πού ανήκει το δικό σας

Ποια αυτοκίνητα είναι κατηγορίας Εuro 6; Πού ανήκει το δικό σας

Celestial Phantom: Η πιο σπάνια Rolls-Royce του κόσμου

Celestial Phantom: Η πιο σπάνια Rolls-Royce του κόσμου

Δες σε ποιον ανήκει η πινακίδα αυτοκινήτου – Όλες οι πληροφορίες με ένα κλικ

Δες σε ποιον ανήκει η πινακίδα αυτοκινήτου – Όλες οι πληροφορίες με ένα κλικ

Πώς να ελέγξετε την κίνηση στο Google Maps

Πώς να ελέγξετε την κίνηση στο Google Maps

Κουίζ: Είσαι “γκουρού” ή απλά θαυμαστής; Ελάχιστοι κάνουν το 3/3

Κουίζ: Είσαι “γκουρού” ή απλά θαυμαστής; Ελάχιστοι κάνουν το 3/3