Σύγχρονα αυτοκίνητα: Παρά την κοινή αντίληψη, τα περισσότερα τροχαία οδηγούν σε αντικατάσταση καλωδιώσεων, δείγμα της αυξανόμενης εξάρτησης των αυτοκινήτων από την τεχνολογία.
Μπορεί οι περισσότεροι να πιστεύουν ότι οι προφυλακτήρες και γενικότερα το εξωτερικό μέρος του αυτοκίνητου είναι αυτό που πλήττεται συχνότερα σε ένα τροχαίο, ωστόσο νέα δεδομένα δείχνουν ότι στις μέρες μας, ολοένα και περισσότεροι οδηγοί καλούνται να επισκευάσουν ή να αντικαταστήσουν ηλεκτρικά εξαρτήματα στα αυτοκίνητα τους, αποτέλεσμα της αυξανόμενης τεχνολογικής πολυπλοκότητας των σύγχρονων αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με έρευνα της AA (Automobile Association), στο 99% των επισκευών μετά από σύγκρουση που διαχειρίστηκε το τελευταίο έτος, χρειάστηκε αντικατάσταση των ηλεκτρικών καλωδιώσεων του οχήματος. Αυτά τα συστήματα είναι ζωτικής σημασίας, καθώς μεταφέρουν ισχύ και δεδομένα για τη λειτουργία ηλεκτρονικών υποσυστημάτων όπως το adaptive cruise control, οι αισθητήρες παρκαρίσματος, και άλλα τεχνολογικά βοηθήματα, τα οποία συχνά πλήττονται σε μια σύγκρουση.
Ο Tim Rankin, γενικός διευθυντής του AA Accident Assist, εξηγεί:
«Με κάθε εξέλιξη της αυτοκινητιστικής τεχνολογίας, οι επισκευές γίνονται όλο και πιο περίπλοκες και υψηλής τεχνολογίας.
Οι καλωδιώσεις δεν είναι απλά αγωγοί ρεύματος – μεταφέρουν κρίσιμα δεδομένα για τη λειτουργία βασικών συστημάτων ασφαλείας, όπως κάμερες, αισθητήρες ταχύτητας και ραντάρ. Με τα ημι-αυτόνομα συστήματα να μπαίνουν πλέον ως στάνταρ σε πολλά οχήματα, οι τεχνικοί καλούνται όχι μόνο να αντικαταστήσουν εξαρτήματα, αλλά και να τα επαναρρυθμίσουν με ακρίβεια.»
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ραγδαία αύξηση στο κόστος επισκευών. Σύμφωνα με την Warrantywise, το μέσο κόστος επισκευής αυξήθηκε κατά 20% μέσα στο 2024, επιβαρύνοντας ακόμα περισσότερο τους ήδη πιεσμένους οικονομικά οδηγούς.
Αξιοσημείωτο είναι ότι, παρά τη συχνότητα αυτών των βλαβών, μόνο το 1% των 10.000 ερωτηθέντων στην έρευνα της AA αναγνώρισε τις καλωδιώσεις ως το πιο συχνά επισκευαζόμενο εξάρτημα. Αντίθετα, πάνω από το ένα τρίτο πίστευε πως οι προφυλακτήρες είναι οι πιο κοινές επισκευές, κάτι που ισχύει στο 59% των περιπτώσεων. Ακολουθούν οι πίσω δοκοί απορρόφησης (rear crash beams) με 57%, ενώ οι εμπρός δοκοί χρειάζονται επισκευή σε μόλις 32% των περιπτώσεων.
Ο Rankin, με αφορμή τη συμπλήρωση πέντε ετών λειτουργίας της υπηρεσίας Accident Assist, προσθέτει:
«Αναλύοντας τα δεδομένα, κατανοούμε καλύτερα πώς και γιατί συμβαίνουν τα ατυχήματα στους δρόμους. Από το “κολλημένο” πίσω από άλλα οχήματα έως την απόσπαση προσοχής, οι αιτίες είναι πολλές και διαφορετικές – όμως η τεχνολογία, αν και χρήσιμη, αυξάνει το κόστος κάθε λάθους.»
Δείτε επίσης

Τεστ στα συστήματα υποβοήθησης στην οδήγηση από το Euro NCAP: Macan, bZ4X και Kia EV3 έσκισαν – «Παραπλανητική» η Tesla

F1 – Hadjar: «Δεν είμαι έτοιμος για την περίπλοκη Red Bull – αλλά αν με καλέσουν, θα πάω»

F1: Το σχόλιο του Lando Norris για το ενδεχόμενο απαγόρευσης αγώνα στον Verstappen

Πρέπει να χρησιμοποιείς πιο παχύρευστο λάδι σε κινητήρα με πολλά χιλιόμετρα;

F1 – Hamilton: «Μόλις ξεκίνησα – Είμαι εδώ για να νικήσω με τη Ferrari»
